2024-12-12, 14:16
Medlem
zombie-nations avatar
För mig 5 % förra året, 8% innan. Det blir nog iallafall 7 detta året.
Citera
2024-12-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Där jag bor åker vi på 5,5% höjning. Förra året var det 3,75%. "Gammal" kåk från tidigt 70-tal, rätt okej standard för att vara något av en halvnedgången förort. Har ändå inte mage att klaga att min hyra är under 3400 för 32 kvm med alla (el, vatten, värme) inkluderat. Kunde varit fan så mycket värre.

man får vara glad, hörde först att de ville höja med 15% tänkte att jag kan överleva det i värsta fall
har en hyra på 5606 :- i dagsläget 64kvm, hiss, ganska fräsch lägenhet, strömmen ingår ej ,glad att de inte ska rot renovera inom 10 år = 50 % hyreshöjning
Citera
2024-12-13, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
man får vara glad, hörde först att de ville höja med 15% tänkte att jag kan överleva det i värsta fall
har en hyra på 5606 :- i dagsläget 64kvm, hiss, ganska fräsch lägenhet, strömmen ingår ej ,glad att de inte ska rot renovera inom 10 år = 50 % hyreshöjning

FYfan för rotrenovering. Gör dem det på kåken jag bor i och hyran skjuter upp i höjden i paritet med "normala" hyror så säger jag upp kontraktet och isolerar en jävla skåpbil eller något
Citera
2025-01-10, 11:44
Medlem
Så jävla sjukt, dåligt och skamligt! Stackars pensionärer! De är förlorare överallt. I år går pensionen upp ..men det lilla den går upp snor bostadsbolagen. Fastighetsbolagen måste verkligen ha råkoll på det här eftersom de lyckas mjölka ut varenda litet öre till deras egna jävla plånböcker! De gör som de vill för att de vet att den lilla människan inte har något att sätta emot! Ett jävla maktmissbruk är vad det är! Maffiafasoner!
Citera
2025-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Ni som bor i hyreslägenheter får nog vänja er vid hyreshöjning. Vad är problemet egentligen? Hyresbolagen vill självklart tjäna pengar som vilket företag som helst eller tror ni att ni ska bo gratis eller att hyrorna inte ska höjas överhuvudtaget? I så fall tror ni helt fel.
Köp er en fastighet själva och hyr ut. Betalar ni hela fastigheten utan att behöva ta lån så har ni ingen rätt att ta ut hyra överhuvudtaget. Är så ni verkar tänka.
Dom flesta kommunala bolag ska inte gå med vinst, framförallt inte bostadsbolag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in