2023-09-13, 11:04
Medlem
10 miljoner.
Citera
2023-09-13, 11:11
Medlem
zobras avatar
Mina förfäder har levt här i hundratals, nej tusentals år. Jag tänker inte flytta oavsett hur jobbigt det blir. Jag tror inte det blir jobbigare än vad många svenskar har haft det tidigare endå.
Citera
2023-09-13, 11:13
Medlem
Medelsvenssons som inte har något uppenbart bra att tillföra i något annat land kommer få lika lätt att integreras där som en analfabet afghan har här.

Rika svenskar med hög utbildning behövs fortfarande i detta landet och dom kan leva bra genom att knyta näven i fickan och stänga grinden bakom sig i sina homogent svenska områden.
Citera
2023-09-13, 11:13
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det är ju uppenbart att det börjar bli rätt knökfullt här utifrån hur det är byggt och bostadspriser. Man försöker ganska föga framgångsrikt att få invandrare att flytta från Sverige.
Sedan klagas det på folkutbyte, att vi behöver invandrare att ta hand om oss, där de inte faktiskt verkar så jätteförtjusta i det och även att vi tydligen blir alldeles för gamla.
Det verkar också i mitt tycke som att både staten och invandrarna vänta liksom ut oss, med att vi ska trilla av pinnen, så övertaget verkligen kan ske fullt ut, så då är min tanke varför liksom inte sätta riktig fart på utvandringen av oss svenskar istället, så det blir riktig fart på folkutbytet! Sedan kommer det väl enbart bli de som gillar invandrarna kvar och då borde det väl också fungera betydligt bättre med integreringen.
Det är ju också många av oss som inte gillar denna dystopi som Sverige har utvecklats till och det stora problemet är väl egentligen det faktum att många av oss inte riktig har ekonomi för att lämna landet, samtidigt så ska vi ändå behöva bidraga till något som vi inte tror på eller gillar. När man nu tänker erbjuda pengar för invandrare att flytta från landet som tydligen inte vill det, så varför inte göra en rejäl tankevurpa och erbjuda det till oss svenskar istället?
Vad skulle få dig som svensk att flytta från landet? Vilken hjälp anser du att du behöver som staten faktiskt erbjuder invandrare i Sverige och som har gjort att detta landet ständigt fylls på allt mer.
Hur mycket pengar tror du att du skulle behövt? Hur länge tror du att du skulle behövt bidrag innan du kan stå på egna ben i det nya landet som du flyttat till.
Vilken mer hjälp tror du att du skulle behöva för att liksom verkligen kunna ta steget fullt ut att våga flytta, hjälp med bostad? språkhjälp?
Sedan vilka vettiga länder tycker du det finns som alternativ till Sverige?
Välkommen med dina tankar om hur få rejäl fart på folkutbytet och hur utarbeta en hållbar plan till att få oss svenskar som känner oss som gisslan i vårt eget land, istället flytta ifrån denna dystopi. Där man egentligen kan utgå ifrån att de som stannar kvar kommer istället bli så mycket lyckligare med varandra.

Jag hade valt Norge ..jag hade stått på egna ben direkt då jag har några hundra tusen på banken och i mitt yrke (kock med 20 års erfarenhet) är det alltid lätt att få jobb.
äger även en husbil så hade blivit camping till jag hade hittat ett boende.
Senast redigerad av gronagubben 2023-09-13 kl. 11:15.
Citera
2023-09-13, 11:20
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Hade vart bra med en statlig sida, som när man går ur svenska kyrkan, där man online, bara kan skriva i några saker och så är man utvandrad och ej längre skatteskyldig. Så en förenkling av det hela.

Självklart hade man väl inte tackat nej till livslångt stöd, welfare and sluts, som random invandrare får när de kommer illegalt till sverige utan motprestation, men det kan man nog glömma. Men säg 10k iaf, hade täckt resan iaf samt första natten i det nya landet.
10 k tycker jag är alldeles för lite när vi kastar ca 400k om året på en babbefamilj.
Citera
2023-09-13, 11:24
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
10 k tycker jag är alldeles för lite när vi kastar ca 400k om året på en babbefamilj.

Japp, men babbefamilj har betydligt högre skyddsvärde hos svenska staten.
Citera
2023-09-13, 11:26
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Japp, men babbefamilj har betydligt högre skyddsvärde hos svenska staten.
Jag är fan värd mer än 10 k åtminstone.
Citera
2023-09-13, 11:28
Medlem
skalman1973s avatar
Inga som helst problem . Ge mig min ägarandel/värdet av den statligt ägda infrastrukturen samt tillgångarna så hittar jag ganska lätt en annan plats att bo på .

Jag vill dock ha betalt i dollar/euro/platina/guld eller diamanter då min tilltro till svensk valuta är lika bristande som min tilltro till det svenska politiska systemet .
Citera
2023-09-13, 11:34
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Svenskar flyttar i stora antal från Sverige, problemet är bara att de återvandrar i mycket hög grad. Vi behöver få dem att stanna utomlands.

Varför?
Citera
2023-09-13, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Varför?
TS premiss är väl att landet är knökfullt? Flyttar folk blir det mindre så.
Citera
2023-09-13, 11:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ursäkta att jag kortade ner så mycket. Detta verkar vara din kärnfråga. Det är förstås individuellt. Alla har inte samma valmöjligheter, och även de som har valmöjligheten att flytta från Sverige utnyttjar den inte på grund av att de vill bo i Sverige.
Min kärnfråga är att det finns kunskap från runt om i världen och historien som visar att multikultur inte alls är bra. Finns inga belägg för att den är det heller. Bara påhitt och lögner. Saknar helt grund. Alla argument för, går att visa att de inte stämmer.

Många som flyttar eller vill flytta, gör det för att de inte känner sig hemma eller kanske inte ens är välkomna här. Vänstern sprider öppet rasism mot vita människor med argument som nazisterna använder mot judarna. I skolorna, men även i samhället i övrigt, propageras för att vita är onda och orsaken till allt ont. Inget gott som vita människor gjort framhålls, vilket inte är lite, bara det dåliga.

Man beskyller dagens svenskar för slavhandel, kolonialism och förintelsen. Något som inte en enda som lever idag har varit inblandade i. Man ger barn skuldkänslor, för bara vad de är födda som. Det påminner om hur det var i början av nazismen, men nu driver man hat mot en annan folkgrupp, bara för att de är framgångsrikare än andra, som judarna var och för vad de är födda som. Likheterna är uppenbara. Bara den som är blind kan förneka det.

Citat:
Utifrån det andra du skrev:

Om jag förstår dig rätt önskar du bo i ett Sverige utan invandrare på grund av att du tror att ett inbördeskrig kommer att uppstå. Jag håller med om att de öppna konflikter som inte löses med konsensus är fler i Sverige nu än innan invandringen påverkade samhället, men jag tror också att det svenska samhället är slitstarkt. Däremot är det här rasistiska gapandet från alla håll och kanter inte hjälpsamt i att lösa någonting, men det är väl lätt att ta till det när man känner sig hotad, och det är många som känner sig hotade av nuvarande regering, andra hotas av invandrare, och jag själv känner mig hotad av gäng och korruption i myndigheter.
Jag säger att risken för inbördeskrig i framtiden är uppenbart. Det visar allt man kan se idag och historiskt.

Orsaken är en invandring utan konsekvensanalys eller tanke. Ingen har funderar över vad den ska leda till. Lögnerna har varit uppenbara. Det rasistiska gapandet från vänstern, svenskar eller invandrare löser ingenting, men är ett resultat av invandringen. Det är så här det blir. Ville man inte ha det så här, skulle man förstås inte skapat det.

De som hotar svenskar mest och är mest rasistiska idag är vänstern, där vissa även pratar om att utrota folk. Man har inkorporerat nazistiska och rasistiska tankar i marxismen och sprider det öppet. De två värsta ideologierna i världshistorien i en enda, som om de inte var nog onda var för sig tidigare.

Att själv titta på ett samhälle som uppenbart håller på att falla ihop och kalla det slitstarkt är förstås ren ignorans.

Citat:
Men saker är ljusare än vad de framställs:

Här är en ledare som jag sprang på där det slås fast att majoriteten av svenskar med invandrarbakgrund som gick ut nian 2012 är etablerade i form av högre studier eller flera årslöner på över 250.000.

https://www.svd.se/a/5B4KwO/glom-int...ma-majoriteten
250 000 utgår jag från är felskrivet, då medellönen för en LO arbetare är 440 000, annars är de sjukt fattiga.

Men det har ingen betydelse. Det handlar inte om det. Det handlar om att människor är människor. Det är det man inte förstår. Det är därför svenskar flyttar, bortsett från hatet mot dem från vänstern. Det är därför invandrare samlas i ghetton, de vill vara med sina egna. Så är vi alla, även du. Blir det en riktig ekonomisk kris nu, kan det bli riktigt allvarligt.
Senast redigerad av EnCarte 2023-09-13 kl. 12:02.
Citera
2023-09-13, 11:52
Medlem
Melker9889s avatar
Hade jag haft ett distansjobb med bra lön hade jag flyttat imorgon. Helst Island eller Kanada.
Kan vi inte annars bara acceptera våran förlust och dela upp landet? De som vill ha mångkultur och mer spänning i vardagen får ena delen och vi resten den andre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in