Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
Ursäkta att jag kortade ner så mycket. Detta verkar vara din kärnfråga. Det är förstås individuellt. Alla har inte samma valmöjligheter, och även de som har valmöjligheten att flytta från Sverige utnyttjar den inte på grund av att de vill bo i Sverige.
Min kärnfråga är att det finns kunskap från runt om i världen och historien som visar att multikultur inte alls är bra. Finns inga belägg för att den är det heller. Bara påhitt och lögner. Saknar helt grund. Alla argument för, går att visa att de inte stämmer.
Många som flyttar eller vill flytta, gör det för att de inte känner sig hemma eller kanske inte ens är välkomna här. Vänstern sprider öppet rasism mot vita människor med argument som nazisterna använder mot judarna. I skolorna, men även i samhället i övrigt, propageras för att vita är onda och orsaken till allt ont. Inget gott som vita människor gjort framhålls, vilket inte är lite, bara det dåliga.
Man beskyller dagens svenskar för slavhandel, kolonialism och förintelsen. Något som inte en enda som lever idag har varit inblandade i. Man ger barn skuldkänslor, för bara vad de är födda som. Det påminner om hur det var i början av nazismen, men nu driver man hat mot en annan folkgrupp, bara för att de är framgångsrikare än andra, som judarna var och för vad de är födda som. Likheterna är uppenbara. Bara den som är blind kan förneka det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
Utifrån det andra du skrev:
Om jag förstår dig rätt önskar du bo i ett Sverige utan invandrare på grund av att du tror att ett inbördeskrig kommer att uppstå. Jag håller med om att de öppna konflikter som inte löses med konsensus är fler i Sverige nu än innan invandringen påverkade samhället, men jag tror också att det svenska samhället är slitstarkt. Däremot är det här rasistiska gapandet från alla håll och kanter inte hjälpsamt i att lösa någonting, men det är väl lätt att ta till det när man känner sig hotad, och det är många som känner sig hotade av nuvarande regering, andra hotas av invandrare, och jag själv känner mig hotad av gäng och korruption i myndigheter.
Jag säger att risken för inbördeskrig i framtiden är uppenbart. Det visar allt man kan se idag och historiskt.
Orsaken är en invandring utan konsekvensanalys eller tanke. Ingen har funderar över vad den ska leda till. Lögnerna har varit uppenbara. Det rasistiska gapandet från vänstern, svenskar eller invandrare löser ingenting, men är ett resultat av invandringen. Det är så här det blir. Ville man inte ha det så här, skulle man förstås inte skapat det.
De som hotar svenskar mest och är mest rasistiska idag är vänstern, där vissa även pratar om att utrota folk. Man har inkorporerat nazistiska och rasistiska tankar i marxismen och sprider det öppet. De två värsta ideologierna i världshistorien i en enda, som om de inte var nog onda var för sig tidigare.
Att själv titta på ett samhälle som uppenbart håller på att falla ihop och kalla det slitstarkt är förstås ren ignorans.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
Men saker är ljusare än vad de framställs:
Här är en ledare som jag sprang på där det slås fast att majoriteten av svenskar med invandrarbakgrund som gick ut nian 2012 är etablerade i form av högre studier eller flera årslöner på över 250.000.
https://www.svd.se/a/5B4KwO/glom-int...ma-majoriteten
250 000 utgår jag från är felskrivet, då medellönen för en LO arbetare är 440 000, annars är de sjukt fattiga.
Men det har ingen betydelse. Det handlar inte om det. Det handlar om att människor är människor. Det är det man inte förstår. Det är därför svenskar flyttar, bortsett från hatet mot dem från vänstern. Det är därför invandrare samlas i ghetton, de vill vara med sina egna. Så är vi alla, även du. Blir det en riktig ekonomisk kris nu, kan det bli riktigt allvarligt.