2023-09-13, 11:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det är ju uppenbart att det börjar bli rätt knökfullt här utifrån hur det är byggt och bostadspriser. Man försöker ganska föga framgångsrikt att få invandrare att flytta från Sverige.
Sedan klagas det på folkutbyte, att vi behöver invandrare att ta hand om oss, där de inte faktiskt verkar så jätteförtjusta i det och även att vi tydligen blir alldeles för gamla.
Det verkar också i mitt tycke som att både staten och invandrarna vänta liksom ut oss, med att vi ska trilla av pinnen, så övertaget verkligen kan ske fullt ut, så då är min tanke varför liksom inte sätta riktig fart på utvandringen av oss svenskar istället, så det blir riktig fart på folkutbytet! Sedan kommer det väl enbart bli de som gillar invandrarna kvar och då borde det väl också fungera betydligt bättre med integreringen.
Det är ju också många av oss som inte gillar denna dystopi som Sverige har utvecklats till och det stora problemet är väl egentligen det faktum att många av oss inte riktig har ekonomi för att lämna landet, samtidigt så ska vi ändå behöva bidraga till något som vi inte tror på eller gillar. När man nu tänker erbjuda pengar för invandrare att flytta från landet som tydligen inte vill det, så varför inte göra en rejäl tankevurpa och erbjuda det till oss svenskar istället?
Vad skulle få dig som svensk att flytta från landet? Vilken hjälp anser du att du behöver som staten faktiskt erbjuder invandrare i Sverige och som har gjort att detta landet ständigt fylls på allt mer.
Hur mycket pengar tror du att du skulle behövt? Hur länge tror du att du skulle behövt bidrag innan du kan stå på egna ben i det nya landet som du flyttat till.
Vilken mer hjälp tror du att du skulle behöva för att liksom verkligen kunna ta steget fullt ut att våga flytta, hjälp med bostad? språkhjälp?
Sedan vilka vettiga länder tycker du det finns som alternativ till Sverige?
Välkommen med dina tankar om hur få rejäl fart på folkutbytet och hur utarbeta en hållbar plan till att få oss svenskar som känner oss som gisslan i vårt eget land, istället flytta ifrån denna dystopi. Där man egentligen kan utgå ifrån att de som stannar kvar kommer istället bli så mycket lyckligare med varandra.
Vilka ska då betala för Malmö mfl rödsiffriga kommuner?
Citera
2023-09-13, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Min kärnfråga är att det finns kunskap från runt om i världen och historien som visar att multikultur inte alls är bra. Finns inga belägg för att den är det heller. Bara påhitt och lögner. Saknar helt grund. Alla argument för, går att visa att de inte stämmer.

Många som flyttar eller vill flytta, gör det för att de inte känner sig hemma eller kanske inte ens är välkomna här. Vänstern sprider öppet rasism mot vita människor med argument som nazisterna använder mot judarna. I skolorna, men även i samhället i övrigt, propageras för att vita är onda och orsaken till allt ont. Inget gott som vita människor gjort framhålls, vilket inte är lite, bara det dåliga.

Man beskyller dagens svenskar för slavhandel, kolonialism och förintelsen. Något som inte en enda som lever idag har varit inblandade i. Man ger barn skuldkänslor, för bara vad de är födda som. Det påminner om hur det var i början av nazismen, men nu driver man hat mot en annan folkgrupp, bara för att de är framgångsrikare än andra, som judarna var och för vad de är födda som. Likheterna är uppenbara. Bara den som är blind kan förneka det.

jag håller med om att det finns och framför allt har funnits rasistiskt hat från vänster i offentligheten, framför allt de senaste tio åren. Jag tror inte att någon är "blind" för det, däremot är det obekvämt att erkänna att detta fick bre ut sig i stort sett oemotsagt från seriöst håll. Vad du och jag skriver här kan inte anses höra till seriösa kanaler

Jag säger att risken för inbördeskrig i framtiden är uppenbart. Det visar allt man kan se idag och historiskt.

Det tror inte jag, men har redan svarat på varför jag inte tror det. TLDR: Sverige är ett land av slitvargar

Orsaken är en invandring utan konsekvensanalys eller tanke. Ingen har funderar över vad den ska leda till. Lögnerna har varit uppenbara. Det rasistiska gapandet från vänstern, svenskar eller invandrare löser ingenting, men är ett resultat av invandringen. Det är så här det blir. Ville man inte ha det så här, skulle man förstås inte skapat det.

Det mesta av det rasistiska gapandet sker definitivt i extremhögern via deras alternativa medier. Flashback är ofta oerhört rasistiskt

De som hotar svenskar mest och är mest rasistiska idag är vänstern, där vissa även pratar om att utrota folk. Man har inkorporerat nazistiska och rasistiska tanker i marxismen och sprider det öppet. De två värsta ideologierna i världshistorien i en enda, som om de inte var nog onda var för sig tidigare.

Va?

Att själv titta på ett samhälle som uppenbart håller på att falla ihop och kalla det slitstarkt är förstås ren ignorans.

ok, då vet jag vad du tycker om min åsikt

250,000 utgår jag från är felskrivet, då medellönen för en LO arbetare är 440 000, annars är de sjukt fattiga.

Nej, det är inte felskrivet

Men det har ingen betydelse. Det handlar inte om det. Det handlar om att människor är människor. Det är det man inte förstår. Det är därför svenskar flyttar, bortsett från hatet mot dem från vänstern. Det är därför invandrare samlas i ghetton, de vill vara med sina egna. Så är vi alla, även du. Blir det en riktig ekonomisk kris nu, kan det bli riktigt allvarligt.

Om jag hade varit sådan hade jag naturligtvis inte skrivit mina åsikter på Flashback. En ekonomisk kris kommer att medföra förändringar, det håller jag med om. Jag har missat att svenskar lämnar Sverige. Däremot vet jag att somalier och syrianer flyttar. Det fetade i citatet är mina svar till dig.
Senast redigerad av ConvoPost 2023-09-13 kl. 12:07.
Citera
2023-09-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Svenskar flyttar i stora antal från Sverige, problemet är bara att de återvandrar i mycket hög grad. Vi behöver få dem att stanna utomlands.

Antagligen för att det inte är så jäkla mycket bättre i andra länder som det ibland görs gällande i trådar som dessa.
Citera
2023-09-13, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Antagligen för att det inte är så jäkla mycket bättre i andra länder som det ibland görs gällande i trådar som dessa.
För många handlar det nog om rötter, att vara nära familj och så vidare. Jag var själv utvandrad i många år men saknade familjen och de djupa relationer som kommer av att ha känt någon länge.

Med det sagt finns det många skitländer och Svärjistan är i mångt och mycket ett rätt bekvämt land att bo i. Man vet vad man får, även om det inte alltid är det man önskar.
Citera
2023-09-13, 12:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ursäkta att jag kortade ner så mycket. Detta verkar vara din kärnfråga. Det är förstås individuellt. Alla har inte samma valmöjligheter, och även de som har valmöjligheten att flytta från Sverige utnyttjar den inte på grund av att de vill bo i Sverige.

Utifrån det andra du skrev:

Om jag förstår dig rätt önskar du bo i ett Sverige utan invandrare på grund av att du tror att ett inbördeskrig kommer att uppstå. Jag håller med om att de öppna konflikter som inte löses med konsensus är fler i Sverige nu än innan invandringen påverkade samhället, men jag tror också att det svenska samhället är slitstarkt. Däremot är det här rasistiska gapandet från alla håll och kanter inte hjälpsamt i att lösa någonting, men det är väl lätt att ta till det när man känner sig hotad, och det är många som känner sig hotade av nuvarande regering, andra hotas av invandrare, och jag själv känner mig hotad av gäng och korruption i myndigheter.

Men saker är ljusare än vad de framställs:

Här är en ledare som jag sprang på där det slås fast att majoriteten av svenskar med invandrarbakgrund som gick ut nian 2012 är etablerade i form av högre studier eller flera årslöner på över 250.000.

https://www.svd.se/a/5B4KwO/glom-int...ma-majoriteten

Om jag förstår dig rätt, så kallar du (LÄS brännmärker du) insikten om följande som "ett rasistiskt gapande".

Sverige hade en unikt homogen skandinavisk befolkning. Det resulterade i att Sverige hade hög produktivitet och mycket låg brottslighet.

Sverige har på ett par generationer medvetet förvandlats till ett land där mer än en tredjedel av befolkningen har sina rötter i länder, vilka har en mycket lägre produktivitet och är präglade av korruption och våld.

Den nya befolkningen har föga förvånande förvandlat Sverige till ett annat land med betydligt lägre produktivitet och Europas värsta våldsbrottslighet. Ty ett land formas av sin befolkning.

Förvandlingen av Sverige har varit möjlig, genom att personer som du så villigt har brännmärkt följande som "rasism":

● olika folkgrupper har olika profil

● ett land formas av sin befolkning

Du skriver: "det här rasistiska gapandet från alla håll och kanter [är] inte hjälpsamt i att lösa någonting".

Du bör överge dina omnipotenta vanföreställningar. Det finns inget sätt "att lösa", att olika folkgrupper har olika profil och ett land formas av sin befolkning.
Citera
2023-09-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vilka ska då betala för Malmö mfl rödsiffriga kommuner?

Vaddå? Det får väl stockholmarna göra som vanligt eller de som kan tänkas bo kvar i Stockholm.
Citera
2023-09-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Jag hade valt Norge ..jag hade stått på egna ben direkt då jag har några hundra tusen på banken och i mitt yrke (kock med 20 års erfarenhet) är det alltid lätt att få jobb.
äger även en husbil så hade blivit camping till jag hade hittat ett boende.

Det låter som en smart grej med husbil!
Då kan man magasinera sitt riktiga bohag så länge, sedan testa att flytta runt lite med husbilen tills man hittar där det känns rätt att bo och det fungerar med jobb odyl.
Hur mycket kostade husbilen, samt vad kostar det med att stå parkerad i Norge?
Citera
2023-09-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Hade jag haft ett distansjobb med bra lön hade jag flyttat imorgon. Helst Island eller Kanada.
Kan vi inte annars bara acceptera våran förlust och dela upp landet? De som vill ha mångkultur och mer spänning i vardagen får ena delen och vi resten den andre.

Distansjobb är faktiskt en smart grej för att lyckas klara den ekonomiska biten. Frågan är väl om det går att få tag i ett helt igenom distansarbete med bra lön, så man faktiskt inte behöver vara beroende av vara man bor för att få in cashen.
Citera
2023-09-13, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt, så kallar du (LÄS brännmärker du) insikten om följande som "ett rasistiskt gapande".

Sverige hade en unikt homogen skandinavisk befolkning. Det resulterade i att Sverige hade hög produktivitet och mycket låg brottslighet.

Sverige har på ett par generationer medvetet förvandlats till ett land där mer än en tredjedel av befolkningen har sina rötter i länder, vilka har en mycket lägre produktivitet och är präglade av korruption och våld.

Den nya befolkningen har föga förvånande förvandlat Sverige till ett annat land med betydligt lägre produktivitet och Europas värsta våldsbrottslighet. Ty ett land formas av sin befolkning.

Förvandlingen av Sverige har varit möjlig, genom att personer som du så villigt har brännmärkt följande som "rasism":

● olika folkgrupper har olika profil

● ett land formas av sin befolkning

Du skriver: "det här rasistiska gapandet från alla håll och kanter [är] inte hjälpsamt i att lösa någonting".

Du bör överge dina omnipotenta vanföreställningar. Det finns inget sätt "att lösa", att olika folkgrupper har olika profil och ett land formas av sin befolkning.

Nej, du läste inte rätt. Men jag har mottagit ditt meddelande.
Citera
2023-09-13, 12:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Vaddå? Det får väl stockholmarna göra som vanligt eller de som kan tänkas bo kvar i Stockholm.
Och vad händer när alla kommuner i Sverige är minusposter som Malmö, köttskalle?
Citera
2023-09-13, 13:07
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Om jag hade varit sådan hade jag naturligtvis inte skrivit mina åsikter på Flashback. En ekonomisk kris kommer att medföra förändringar, det håller jag med om. Jag har missat att svenskar lämnar Sverige. Däremot vet jag att somalier och syrianer flyttar. Det fetade i citatet är mina svar till dig.

Kan jag upplysa dig om att det är många svenskar som flyttat och lämnat Sverige.
Undertecknad är en av.dem och jag har sett allt efter hur åren går att det blir fler och fler svenskar som permanent flyttar hit och startar företag. Så det behöver du inte vara orolig över. Många svenskar har fattat nu att det är kört och ingen återvändo finns.
På pappret över 700 000 svenskar som utvandrat. Lägg sedan till kanske minst lika många till som utvandrat men som ej meddelade skatteverket om utflytt till utlandet.

Jag tycker iden är bra att staten borde kunna ge oss litet bidrag som valt sticka utomlands. Vi har dock varit med länge och betalt skatt och vissa av oss tex jag själv måste fortfarande betala skatt i landet svärje.

Känns som svenska politiker och myndigheter gärna ser oss lämnar Sverige. Men våra skattepengar vill de gärna ha kvar.
Citera
2023-09-13, 13:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
jag håller med om att det finns och framför allt har funnits rasistiskt hat från vänster i offentligheten, framför allt de senaste tio åren. Jag tror inte att någon är "blind" för det, däremot är det obekvämt att erkänna att detta fick bre ut sig i stort sett oemotsagt från seriöst håll. Vad du och jag skriver här kan inte anses höra till seriösa kanaler
Vad man skriver här, läses av många och censureras inte ideologiskt. Man kan ge andra människor ord och argument, för att visa på hur verkligheten faktisk är.

Citat:
Det tror inte jag, men har redan svarat på varför jag inte tror det. TLDR: Sverige är ett land av slitvargar
Du menar att de är det genetiskt? Då är de hur som helst en minoritet rätt snart, om du menar etniska svenskar. Så då faller det ändå.

Citat:
Det mesta av det rasistiska gapandet sker definitivt i extremhögern via deras alternativa medier. Flashback är ofta oerhört rasistiskt.
Så är det här, liksom från invandrare som ofta skriver lika rasistiskt här. Däremot är de en liten men högljudd minoritet i samhället.
Problemet är att vänsterns uppenbara rasism, ses som godkänd och är därmed den mest spridda och den mesta allmänna i samhället. Samhället är indoktrinerad i den, precis som Nazityskland var. Därför är den utan jämförelse den största och lärs även ut på högskolor och universitet. Rasismen är institutionaliserad i dag.

Citat:
Va?
Ja det är många inom vänstern som anser att man bör utrota all vita och faktiskt säger det här. Då menar man förstås inte alla vita. Det är bara vita i väst som man driver hat mot. Man säger vita, för att slippa nämna att det bara är en folkgrupp man hatar, men vilka är förstås uppenbart. Det är förstås inte vithyade renskötare i Ryssland man pratar om.

De är uppväxta med det och indoktrinerade i skolan att alla vita är onda. De drar förstås samma slutsats som nazisterna gjorde. Enligt vänstern förtrycker vita alla andra och är orsaken till allt ont. Då blir förstås slutsatsen självklar, som den blev för nazisterna.

Citat:
Svenskar är förstås inte populära, som utsedda till världens ondaste människor här. Inte heller känner de sig inte hemma längre. Bara att öppet säga att man trivs bättre bland andra svenskar än invandrare räcker för att man ska bli utstött av vänsterns narrativ. Vänsterns påståenden om att vita förtrycker färgade, pekar förstås ut vilka som är fienden till invandrarna och vilka de ska angripa.

Det finns massor som flyttar. Jag vet många som gjort det och som du hör här, är det många som vill det. Ingen vill känna sig som främling och oönskad i sitt eget land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in