2023-09-15, 08:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En förtroendegivande sammanställning på reddit om lite av vad Jaime Maussan (mannen med mumierna) lyckats med tidigare i sin karriär..;

2007 – och flera år därefter försökte Maussan övertyga alla att han hade köpte en alien av en bonde som hittat den i en djurfälla. Även denna gång lät Maussan analysera DNA av kroppen på 5 laboratorier - ingen kunde säkert säga vad det var. Channel 4 lyckades till slut bevisa med dna-prov och annat att det var en sydamerikansk kloapa. Avslutningsvis erkände bonden som sålt apan till Maussan att han hade fejkat alltihop med hjälp av en död apa han kommit över från ett zoo.
https://cryptidz.fandom.com/wiki/Metepec_Creature

2015 ordnade han ett event i Mecxico där han skulle visa bilder på en alien från Roswell.
Maussan sålde tusentals biljetter och visade sen upp en bild på en mumifierad 2-årig pojke som fanns utställd på ett museum i Mesa Verde.
https://skepticalinquirer.org/wp-con...015/09/p30.pdf

2016 låg han bakom en fejkad demon-älva!!
https://creationexotheology.wordpres...iry-revisited/

2017 låg Jaime Maussan bakom en första alien-mumie från Peru – en av de mumier han nu visat upp igen som visat sig han handben ihopsatt av delar från både barn och vuxna människor.
https://ahotcupofjoe.net/2017/07/rev...en-mummy-peru/

Här hadee Maussan och hans expertgäng försökt övertyga världen att ett filmklipp av ett flygande tefat kom från Colima i Mexico år 1958 - det kom tydligen istället från filmen Starship Invasion från 1977.
https://www.facebook.com/watch/?v=1657060487844780

Chocken....
Citera
2023-09-15, 08:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Han riskerar fängelse om han har ljugit om att vittnena berättat det han påstår dom har berättat.

Lycka till att bevisa det.
Citera
2023-09-15, 08:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men för helvete. Du skrev det ju som ett etablerat faktum....och nu har du inga svar?
Om du tittar runt om i världen, ser det ut som att det i dagsläget är en evolutionär fördel att vara intelligent för att få mer avkomma än övriga?

Som sagt, du hänger nog inte med riktigt i tankegångarna. Känner en viss ilska och frustration i dina kommentarer. Det beror nog på lite grottmentalitet i dig. Det är ett svårt ämne, men du får helt enkelt fördjupa dig i vetenskapen. Kolla lite på youtube, Max Tegmark förklarar bra. Även om han inte har alla svar han heller.
Citera
2023-09-15, 08:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Som sagt, du hänger nog inte med riktigt i tankegångarna.

Men snälla. Du skrev klart och tydligt:

"Biologiska varelser, aliens eller vad vi nu kallar dem, reser inte linjärt. De tar sikte på revor i multiversum."

Då var det minsann ingen tvekan. Men så fort jag ber dig berätta hur du vet detta så flyr du fältet. Du är helt enkelt inte ärlig med mig.

Det hela är mycket enkelt: Antingen erkänner du att hittade på det eller så berättar du hur du vet det.
Så kan vi gå vidare sen.

Citat:
Känner en viss ilska och frustration i dina kommentarer.

Bara över att du är oärlig mot mig. I övrigt är jag nästan uteslutande road över att det finns folk som faktiskt tror på det här tramset.
Citera
2023-09-15, 08:21
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
För att det uppenbart är fejk för alla med IQ över rumstemperatur. Jag har inte sett några analyser och behöver inte se några. Precis som du inte behöver någon analys för en rosa alien i ms paint.

DET. ÄR. UPPENBART.

Med risk för att jag svarar ett troll:

På samma sätt som den snabbaste vägen nerför en backe inte är en rak linje, är många helt avgörande tekniska upptäckter - som format den värld du lever i - ”counter intuitive” och långt från uppenbara. De har upptäckts av en slump och i många fall varit tvärtemot gängse kunskap.

Många människor kan inte tänka logiskt mer än två steg och tror fortfarande att bredare däck på en bil ger mer grepp, trots att detta motbevisades för över 100 år sedan.

Faran med att vara IQ 100 och lägre är att man blir för självsäker och övermodig. Man måste bli smartare för att inse att man egentligen är dum.

INGET är uppenbart nog att helt avgöra en situation visuellt för att kunna fastställa XYZ-variabler kring en fyndighet. I detta fall har arkeologer gjort undersökningar av flera kroppar som radioaktivt C14/C12 indikerar är 1000-2000 år gamla. På grund av dess anatomiska utformning har man diskuterat huruvida detta kan vara en människoliknande reptil som ej upptäckts / katalogiserats tidigare.

Forskare är intelligenta nog att förstå att vissa föremål som getts dem kan vara försök till plagiering eller planterat ”bevismaterial” och givetvis kräver ett liknande fynd som dessa ”sensationella” kroppar extra krävande undersökningar för att fastställa detta. Det är av denna anledning hela projektet är presenterat online och flera böcker går att för en billig peng ladda ner för den som vill veta mer om vad man funnit.
Citera
2023-09-15, 08:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
INGET är uppenbart nog att helt avgöra en situation visuellt för att kunna fastställa XYZ-variabler kring en fyndighet.

Jo. T ex rosa aliens i ms paint eller uppenbara fejkmumier av aliens. Vill du ha fler exempel?

Citat:
I detta fall har arkeologer gjort undersökningar av flera kroppar som radioaktivt C14/C12 indikerar är 1000-2000 år gamla.

T o m du måste väl förstå att man inte kan göra kol14-undersökning på en utomjording eftersom han inte består av kolatomer från jordens kol-omlopp (och inte ens nödvändigtvis ens är kolbaserat liv)? Snälla, säg att du är smartare än så?
Citera
2023-09-15, 08:31
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Jo.

Berättade de det för dig via analsond, eller hur kom du över denna information?

Nä.

Så vad gör de här? Du som vet?

Genetiska experiment. Hybridisering. Plundring av exotiska mineraler, i vissa fall även sötvatten. En del är bara genomresa. (Läs Charles T Hall story. Walking with tall white.) Maktinfiltration. Ungefär samma sak som homo sapiens skulle gå göra om några hundra tusen år

Dom brukar generellt sett delas in ett flertal huvudgrupper

Small Grays.( Igigis) Framklonade hybrider till att göra diverse.uppdrag abductions mm. Alienvärldens motsvarighet till drönarbin. Könlösa. Hållet till på Dulce och fler ställen. Brukar surra runt kärnvapen baser. Läs Alien nukes av Bob Hastings. Ansvariga för en hel del ufo krascher. Inte dom skarpaste knivarna i lådan. Col Corso beskrev dom rätt utförligt i din bok The day after Roswell

Tall Greys. Ger order till dom mindre. Överser ibland abductions. Avancerad ras

Nordics. Ser ut ungefär som som vi. Längre och intelligentare. Har avancerad teknologi och är fullt kapabla till interstellära resor sedan nån miljon år tillbaka. En del av dom är bittra fiender till Reptilians. Sägs ha gjort ett avtal med nassarna.( Läs Maria Orsic och Vril.) Har baser på Antarktis och i Alaska.
Finns i olika former med olika ursprung. Vissa har sitt ursprung i Lyra konstellationen

Tall whites. Har en egen del av basen på Area 51. Tunna och spökliknande. Har teknologiskt utbyte med djupa staten.

Praying Mantis. En slags insektsliknande Greys. Besitter väldigt avancerad teknologi. kapabla till Interdimensionella resor. En del psychonauter och shamaner ser dom vid tyngre DMT trippar. Mästare på genetiskt forskning.

Reptiler. Alpha Draconis. AKA the brotherhood of the snake. AKA. Var här innan oss. Ansvariga för miljoner år av kolonalisering på andra planeter. Låg i krig med många av de Nordics. Brutal gammal krigarras. Finns i olika former. Besitter extremt avancerad teknologi. Deras skepp kommer du inte ens se med blotta ögat. Hanterar Interdimensionella resor. Ger order till dom insektsliknande. Hemvist på på Antarktis och delar av Tibet och underjordiska baser runt om på jorden. Föredrar att hålla sig till avancerade grottliknande tunnelsystem samt underjordiska militärer baser.

Ägnar sig åt avancerad maktinfiltration och andra sluga intriger. Kontrollerer vårt finansiella system. Ägnar sig även åt genetiska experiment. Vissa av det grymmare slaget.

Phil Schneider och andra visselblåsare nämde dom vid ett flertal tillfällen. Antropologen och Shamanen Credo Mutwa blev torterad för att han delade info till David Icke om dem.

Sägs ge direkta oder till Kissinger och Rothchilds och andra mäktiga familjer som styr världen. Etablerade vissa mäktiga blodslinjer. Har den yttersta kontrollen över världens mäktiga sällskap, frimurarna, knights of Malta mm. Lade grunden för världens religioner menar en del

Har en egen Royal bloodline vid namn Ciakar (Albinoliknande)

Det var några av dom kändaste grupperingarna. Finns fler.

Vill du veta mer kan du lyssna på Major Bob Dean, Alex Collier, Clifford Stone, Len Casten, Dolores Cannon, Dr David Jacobs och en rad andra
Citera
2023-09-15, 08:34
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
För att det uppenbart är fejk för alla med IQ över rumstemperatur. Jag har inte sett några analyser och behöver inte se några. Precis som du inte behöver någon analys för en rosa alien i ms paint.

DET. ÄR. UPPENBART.

Deu har alltså bestämt dig innan du tittade på bevisningen.. där ser man🤔
Citera
2023-09-15, 08:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Genetiska experiment. Hybridisering. Plundring av exotiska mineraler, i vissa fall även sötvatten. En del är bara genomresa. Maktinfiltration.

Och bevisläget för ett enda av dessa påståenden består av...?

Hur länge har de gjort det? Vad är slutmålet?

Och säg inte "Läs Hugh GS Ballsack han går in i detalj" för det tänker jag inte göra. Sammanfatta det för mig om du kan.
Citera
2023-09-15, 08:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Deu har alltså bestämt dig innan du tittade på bevisningen.. där ser man🤔

Ja, i det här fallet var det så pass uppenbart. Precis som du vet direkt att rosa aliens i ms paint är fejk utan närmare granskning.
Citera
2023-09-15, 08:39
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Men snälla. Du skrev klart och tydligt:

"Biologiska varelser, aliens eller vad vi nu kallar dem, reser inte linjärt. De tar sikte på revor i multiversum."

Då var det minsann ingen tvekan. Men så fort jag ber dig berätta hur du vet detta så flyr du fältet. Du är helt enkelt inte ärlig med mig.

Det hela är mycket enkelt: Antingen erkänner du att hittade på det eller så berättar du hur du vet det.
Så kan vi gå vidare sen.
Bara över att du är oärlig mot mig. I övrigt är jag nästan uteslutande road över att det finns folk som faktiskt tror på det här tramset.

Jepp, så är det. Kolla de forskare på youtube som förklarar hur det går till. Tror mer på etablerade forskare än troll på flashback. Sorry, men ditt ifrågasättande ligger på en femårings nivå.
Citera
2023-09-15, 08:43
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du sett vad DNA-analyserna visade? Det är mest bönpasta, oxdjur (sannolikt skallben från lamadjur) och människorester.. Scanningarna visar att benen inte ens sitter ihop med leder och många benbitar är avbrutna.

Labbet som gjorde i alla fall en av DNA-analyserna, kol14-analys och 3D-scanning har gått ut och sagt att det handlar om en uppenbar bluff.

Jag utgick från analyserna i den här videon. (Eng sub finns)

Jag Kan kan ju absolut inte svära på att dom här mumierna är äkta men jag finner det intressant tills någon verkligen debunkat det. Den där ryske killen som satt med solglajjor och bar överkropp dom du hänvisade till, tyckte inte jag gav nåt bra intryck

Sen har ju vetenskapsmän och akademiker haft fel förut som bekant. Alla kan gå på en luring

https://www.discovermagazine.com/the...-last-20-years
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in