2023-09-14, 10:09
Medlem
theUFOsummoners avatar
Dr. Dimitriy Galetskiy, Associate Professor, St Petersburg Medical University gjorde en intervju 2019 avseende fyndigheterna i Peru och kan läsas här:

https://greatplainsparanormal.com/63...ternative-view

Ur intervjun sägs bland annat (Översättning på Svenska längre ner):

You have studied in some detail the external and internal structure of mummies. Do you think they can be fakes? Skeptics claim that mummies of small creatures are assembled from the bones of various animals - chickens, monkeys, llamas

Dr. Galetskiy:
We believe that this cannot be fakes: the studied mummies have features of anatomy that cannot be found in nature. In addition, when a fake is created, it is always simpler in structure, but in this situation we see the complexity of the design. These are ring-shaped ribs - such material cannot be found for a fake. In all animals, the ribs converge at the sternum or are broken, like in a snake.

Features of the structure of the joints - in the form of several balloons, and not cavities (which would be easier to create) also cannot be borrowed from creatures living on earth. And two types of cervical vertebrae, of which one has no analogues among vertebrates! What was it for? This did not affect the appearance of these creatures, and if we assume that the fake was made for sale or fame, then no one sees the vertebrae. They have trauma marks. I looked millimeter by millimeter through the integrity of the skin on CT and did not find traces that spoke of a violation of the integrity for the purpose of introducing and composing tissues. All articular surfaces are consistent.

PÅ SVENSKA:
"Vi tror att detta inte kan vara förfalskningar: de studerade mumier har anatomiska drag som inte kan hittas i naturen. Dessutom, när en förfalskning skapas, är den alltid enklare i struktur, men i den här situationen ser vi komplexiteten i designen. Det här är ringformade revben - sådant material kan inte hittas för en förfalskning. Hos alla djur förenas revbenen vid bröstbenet eller är brutna, som hos en orm.

Drag i ledernas struktur - i form av flera ballonger, och inte hålrum (vilket skulle vara lättare att skapa) kan heller inte lånas från varelser som lever på jorden. Och två typer av halskotor, varav en inte har några motsvarigheter bland ryggradsdjur! Vad var det till för? Detta påverkade inte utseendet hos dessa varelser, och om vi antar att förfalskningen gjordes för försäljning eller berömmelse, ser ingen ryggkotorna. De har märken av trauma. Jag tittade millimeter för millimeter genom hudens integritet med CT och hittade inga spår som talade om en kränkning av integriteten för att införa och komponera vävnader. Alla ledytor är överensstämmande."
Citera
2023-09-14, 10:10
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det verkar vara du som står för gissandet - Fierro är ju professor på institutet som har undersökt figurerna…
Scientists working with the National Laboratory of Mass Spectrometry with Accelerators at the National Autonomous University of Mexico (NAUM) put the bodies through a battery of tests, including an analysis of DNA and 3D X-rays.

This is a good first step for confirmation, but is by no means equivocal evidence.

The NAUM did not immediately respond to a request for comment.

"Of course it was all made up," said Julieta Fierro, a scientist at the Institute of Astronomy at the NAUM.

Professor Fierro also pointed out that carbon-14 dating, which was used to determine the age of the specimens, would not be useful if the creatures were from another planet.

Their chemistry would be different and another method required to analyse their true age.
https://amp.abc.net.au/article/102854310

Hon har alltså jobbat på samma institution som undersökt mumierna. Lite oklart där om hon själv har varit med och gjort någon analys. Eller delar av den. Jag tittade på Fierros videor på YouTube, inget visade att hon skulle varit i närheten av mumierna. Däremot lyssnade jag på en intervju med henne som gjorde klart att hon var väldigt close minded det kom till utomjordiskt liv på jorden. Dom flesta brukar i varje fall erkänna lite förmätet att det finns en hel del fall som är värda att titta närmare på. Så vi kan nog vara rätt säkra på att gamle damen bestämt sig och inte komma ändra åsikt vad som än kommer fram.
Senast redigerad av Viktor79x 2023-09-14 kl. 10:19.
Citera
2023-09-14, 10:20
Medlem
Hela caset här alltså att någon har hoaxat ihop mumier som visar sig bestå av skelett från diverse däggdjur? Sedan hoppar "I want to believe"-gänget på tåget ändå, bara för att det är så jävla gött OM det skulle visa sig att det ändå skulle stämma?

Kan inte klandra er. Men det här ju helt garanterat och bevisat en bluff.
Citera
2023-09-14, 10:29
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Hela caset här alltså att någon har hoaxat ihop mumier som visar sig bestå av skelett från diverse däggdjur? Sedan hoppar "I want to believe"-gänget på tåget ändå, bara för att det är så jävla gött OM det skulle visa sig att det ändå skulle stämma?

Kan inte klandra er. Men det här ju helt garanterat och bevisat en bluff.

Vem har kommit fram att det är skelett från diverse däggdjur?
Citera
2023-09-14, 10:56
Medlem
K-Glitchens avatar
Det här är så jävla tröttsamt.

Alla jävla teorier. Det bor Aliens bakom månen. Det bor Aliens i havet under Antarktis.
Aliens byggde pyramiderna. Det Aliens bland oss som hybrider. Aliens styr världen. etc etc etc.
En massa jävla tv-program där dom intervjuar människor som sett Aliens. Som blivit bortrövade och expriementerade på.( vet inte hur det svavas).

Kartor på ställen på jorden där Aliens syns ofta. etc etc etc.

Inte ett enda jävla riktigt bevis. Jo kanske nån skakig eller suddig bild på nån eller några ljusprickar på himlen på natten.

Varenda jäkla människa äger en mobil idag som kan spela in i HD-kvalité med utmärkta zoomfunktioner. Någon av alla dessa miljarder telefoner borde ju ha kunnat spela in riktig bild eller film på ett ufo som flyger omkring eller som landar/dyker i havet.

Fram med bevis! Jag på ufo lika mycket som religionens gudar och änglar.
Citera
2023-09-14, 11:09
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen

Alla jävla teorier. Det bor Aliens bakom månen. Det bor Aliens i havet under Antarktis.
Aliens byggde pyramiderna. Det Aliens bland oss som hybrider. Aliens styr världen. etc etc etc.
En massa jävla tv-program där dom intervjuar människor som sett Aliens. Som blivit bortrövade och expriementerade på.( vet inte hur det svavas).

Inte ett enda jävla riktigt bevis. Jo kanske nån skakig eller suddig bild på nån eller några ljusprickar på himlen på natten.

Varenda jäkla människa äger en mobil idag som kan spela in i HD-kvalité med utmärkta zoomfunktioner. Någon av alla dessa miljarder telefoner borde ju ha kunnat spela in riktig bild eller film på ett ufo som flyger omkring eller som landar/dyker i havet.

Flashback Joe: Vi behöver BEVIS!
Mexikanska kongressen visar Aliens.
Flashback Joe: FAKE!

Jag citerar en känd person: Det här är så jävla tröttsamt.
Citera
2023-09-14, 11:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Vem har kommit fram att det är skelett från diverse däggdjur?

Några som gjort en tydlig presentation på ämnet är:

Scientists Against Myths
.. helped byRussian scientists and our colleagues from Peru:
Stanislav Drobyshevskiy, PhD, Biology
Aleksey Bondarev
Sergey Slepchenko, PhD, Biology
Maria Mednikova, Doctor of Historical Sciences
Dmitry Belyaev, PhD, History
Yuriy Berezkin, Doctor of Historical Sciences
Georgiy Sokolov
Marisha Erina

Se från 4:00 så förklaras var handbenen kommer ifrån, och från 8:00 var skallbenen sannolikt kommer ifrån (en bakvänd, kapad lama-skalle (vilket stämmer utmärkt med den ena DNA-analusen som visar på just den DNA-stammen).

https://www.youtube.com/watch?v=-DmDHF6jN9A
Citera
2023-09-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Jag vill veta din BÄSTA källa för denna debunking. Länka och ge mig en summering så gör jag en analys.
Kolla på vad man tror här.
De är inga skeptiker, tvärtom, rejält troende, och de gör tummen ner. Det nöjer jag mig med tills vidare.

https://reddit.com/r/UFOB/s/IiiEtz0wkB
Citera
2023-09-14, 11:26
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen

Har du ens bemödat dig om att kolla upp ifall det finns några UFO bilder och filmklipp. Isåfall var har du kollat?
Citera
2023-09-14, 11:39
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Kolla på vad man tror här.
De är inga skeptiker, tvärtom, rejält troende, och de gör tummen ner. Det nöjer jag mig med tills vidare.

https://reddit.com/r/UFOB/s/IiiEtz0wkB

Kan du specificera - Menar du analysen av José de la cruz Rios Lopéz?
https://www.iaras.org/iaras/filedown...0007(2021).pdf

Denna är underordnad DNA-analysen och övrig materiell bevisning.
Citera
2023-09-14, 11:40
Medlem
Det är inte Mexkos regering som står bakom detta. De har bara gett en plattform åt en lurdrejare. Hela skiten är så klart fake och har redan blivit debunkad för länge sen https://www.youtube.com/watch?v=4Ym9T3UBYzc&t
Citera
2023-09-14, 11:41
Medlem
Blondinss avatar
Hahahahah! Älskar alla får i tråden som köper skiten.

Nej. Det en lurendrejare. Mexikos kongress är bevisligen idioter. Inte undra på att landet är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in