2023-09-12, 17:09
Medlem
Han gick på Björkhagenskolan.
Citera
2023-09-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Vad för skuld kan ens en 13-åring ha i gängkriminalitet? Att han sniffat lim och inte gått på matematiklektionerna är knappast skäl att han ska skjutas. Eller lärt sig för många slangord och skrutit om att ha rökt på och mist oskulden?

Men som du säger är hämndmotiven för olika kränkningar och även andras brott ständigt närvarande. Jag är övertygad om att det är beställningsmord. Helt sinnesjukt. Undrar vad alla som dragit rasistkortet i tid och otid säger nu? Väldigt tyst och de verkar väldigt dåliga på att arbeta mot de här vågorna av våldsbrott.
För att varna andra småungar? I så fall bör man kartlägga dem ordentligt och ta dem därifrån.
Citera
2023-09-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Står i tidningarna att han kopplas till kriminella gäng.
stämmer inte, killen vart okänd av polisen, sedan kopplas till gäng kanske vart att han gick på samma skola eller så, men än så länge verkar han inte haft med gäng att göra
Citera
2023-09-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Hur vet du namnet?
Det gör jag inte.

Jag tänkte på Missing peoples bild på pojken? Är det fel unge?

Bilden är borttagen nu när jag försökte kolla igen så det är nog rätt person. Han såg diffus ut i utseendet. Tillhör ungar där jag har lite problem med att säga om de är svenskar eller invandrare även om han var mycket ljus. Men genom mitt liv har många jugoslaver sagt och då även främmande på gatan när jag var ung, att mitt utseende eller snarare mina färger är vanligare hos en del. Så jag gissade att han var måhända av jugoslaviskt ursprung. Ja alltså vi har en del andra länder i Europa där utseendet kan börja skifta lite.
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag menar att kallblodigt sätta sitt vapen mot huvudet på en uppenbart liten unge och trycka av, det är iskall skit och inget vem som helst klarar av. De flesta som dödar barn är deras egna föräldrar i psykos eller andra barn/tonåringar. Vuxna har en spärr som bara växer med åren.
Föräldrarna är kanske kriminella? Om vi tänker efter så är det ju många ungar som blir lysta som har föräldrar som är missbrukare. Kan problemet handla om en unge lite på glid som har missbrukare till föräldrar?

Ja men det är då psykopater. De flesta är inte kapabla till att hur som helst mörda jämnåriga och det bör vara mördare äldre än 13 år.
Citera
2023-09-12, 17:18
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
stämmer inte, killen vart okänd av polisen, sedan kopplas till gäng kanske vart att han gick på samma skola eller så, men än så länge verkar han inte haft med gäng att göra

Vi kan ju inte veta i slutändan. Men polisen har ofta fel och ljuger också ska man veta.
Sen behöver man inte vara känd av polisen eller vara dömd för att synas med och visa sig ha haft med gängkriminella att göra på olika sätt.

Något motiv mot honom eller hans familj lär ju finnas hur som helst kan man anta. Att man går i en viss skola är knappast tillräckligt. Om det är ett svagt, tydligt eller klart motiv lär väl visa sig om man hittar dom som gjort det med tiden.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-09-12 kl. 17:22.
Citera
2023-09-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
För att varna andra småungar? I så fall bör man kartlägga dem ordentligt och ta dem därifrån.
Ett mord är en stor risk och om någon enkelt mördar "just for fun" har vederbörande sannolikt begått grova brott tidigare mot andra tonåringar. Grövre misshandlar, rån, våldtäkter.

Är det inte beställningsmord så är det kanske som så att vi har fått människor som är t.ex. sexualsadister till att våga döda barn.

Jag undrar hur det ser ut med sexuellt våld riktat mot pojkar. Det bör nästan ha ökat det också
Citera
2023-09-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

Plz. Man kopplas inte till gäng för att man går på samma skola och en 13 åring blir fan inte skjuten i skogen om man är en reko ungdom. Sluta blunda för verkligheten.
Citera
2023-09-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vi kan ju inte veta i slutändan. Men polisen har ofta fel och ljuger också ska man veta.
Sen behöver man inte vara känd av polisen eller vara dömd för att synas med och visa sig ha haft med gängkriminella att göra på olika sätt.

Något motiv mot honom eller hans familj lär ju finnas hur som helst kan man anta.

Oftast har de lokala poliserna väldigt god koll på såpass unga människor. Vet att LPO Globen är extremt duktiga på sin kartläggning. När jag arbetade inom offentliga sektorn med ungdomar så hade vi ett mycket gott samarbete med just dem om detta.
Citera
2023-09-12, 17:28
Medlem
Om kroppen blev flyttad dit efter att han mördats, måste det rimligtvis vara av någon som har åtminstone svag koppling till området.
Annars hamnar man väl inte just där?
Citera
2023-09-12, 17:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorabora
Allt detta kan enkelt stoppas.
Terrrorklassa PKK och lämna ut dem efterlysta till Erdogan.
Gör man detta kommer Erdogan gripa och paktetera alla de "Svenska" kriminella som har köpt/gift sig till medborgskarp.
Man får nämligen inte vara straffad i Turkiet eller NÅGOT ANNAT LAND för att få medborgarskap på ovanstående tillvägagångssätt.
Det öppnar upp för Turkiska regeringen att ta återkalla medborgarskapen och utvisa dem, utan att "svika" den stolta turkiska Nationen.
PKK är terrorklassat i Sverige. Flera utvisningar har stoppats av svensk rätt senaste månaderna. Några har redan utvisats.

Får man alltså inte turkiskt medborgarskap om man spenderar 4 millioner på fastighet om man är tidigare straffad? Polisen i Marmaris (Tror huset ligger i Icmeler) i Turkiet såg ju att Räven var internationellt efterlyst och dömd tidigare.
Senast redigerad av Pandalina4 2023-09-12 kl. 18:10.
Citera
2023-09-12, 17:42
Medlem
Vem av oss har bett om att någon kurdisk räv skall springa omkring och sprida rävskabb i vårt land ?
Senast redigerad av evaveva 2023-09-12 kl. 17:57.
Citera
2023-09-12, 17:44
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Fritidsgårdar verkar helt livsfarligt.
Normala svenska barn får aldrig tillgång till lyxresurser, såsom fritidsgårdar.

Det är kanske så då att det är fritidsgårdarnas fel?
Förbjud fritidsgårdar.

Fritidsgårdar generellt är till för barn som springer runt som lösa hundar och saknar sysselsättning på grund av att deras föräldrar inte klarar av fullfölja sitt föräldraransvar genom att vägleda barnen rätt i livet. Ett barn som sköter skolan någorlunda och som har en vettig fritidsaktivitet har inte tid att springa runt på några fritidsgårdar. Det gör folk med problem söker sig dit och träffar på andra ungdomar som är i deras egna situation eller värre. Sedan ska någon lallare, oftast med skit i bagaget, som typ borde klippa sig och skaffa sig ett riktigt arbete, "vägleda" ungdomarna och "driva" verksamheten på ungdomsgården. Det fungerar bara som en klubblokal och mötesplats för ungdomar på glid, där de i bästa fall kan driva tiden med ingenting, i värsta fall hamna i gäng och kriminalitet.

Lägg ner skiten och tvinga ungdomarna till någon organiserad idrott eller annan meningsfull aktivitet minst 3 dagar i veckan, det borde vara tvång på det. Som du säger, lägg ner fritidsgårdarna.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-09-12 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in