2023-09-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Vet du vilken koppling pojken hade till Vega? Framgick det i Vegagruppen?
Nä, ingen info om varför han var där.
Citera
2023-09-12, 22:28
Medlem
Någon som vet hur länge grabben legat slängd i naturen? Kan det ha varit förruttnelse och stank som gjorde att han hittades?
Citera
2023-09-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Är det vid någon nyhetssändning detta har sagts?

Tror det handlar om detta som Ebba sa.
Vice statsministern: Dra in bistånd till Turkiet för att få ut Kurdiska räven

https://www.aftonbladet.se/a/dw2o8z
Citera
2023-09-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Någon som vet hur länge grabben legat slängd i naturen? Kan det ha varit förruttnelse och stank som gjorde att han hittades?

Försvann väl i fredags har jag för mig jag läst.

Går ju att gömma en kropp där då det är mycket buskar och lite kuperat, samt tågspår går där. Men om det har sökts med tex en hund så har nog inte den svårigheter Att hitta en avliden
Citera
2023-09-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ja, det framstår verkligen som att du är en tänkande människa. Det är såklart Morgan Johanssons fel att småbarn söker sig till gäng.

När man är 13 år så förstår man givetvis att det händer mord och annat i kriminella kretsar. Men i och med att man inte är fullt utvecklad i sitt tänk så tänker man att det där är sådant som händer andra, det händer inte mig. Det borde du själv förstå om du har varit 13 år någon gång. Tiden går sakta, och döden känns så enormt avlägsen när man är i den där åldern. Sedan, om nu den här pojken är med i ett gäng, så är det inte bara att han sökt sig till. Barnen utnyttjas av äldre personer, och vågar nog inte säga ifrån när en äldre kriminell person med ett rykte att vara farlig kräver att man ska göra saker. 13-åringar som är springisar i gäng är mer eller mindre brottsoffer själva.
Han är en stor del av problemet - ja.
Citera
2023-09-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Var det inte mostern?

Kan det ha varit, läste inte så noga, då visste man inte att killen skulle kola.
Citera
2023-09-12, 22:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Han försvann i fredags den 8/9 enlig efterlysningen från missing people.
Citera
2023-09-12, 22:41
Medlem
RyanCrockers avatar
Stämmer det att han ska ha åtagit sig attentatsplaner?
Citera
2023-09-12, 22:41
Medlem
Hittade honom i en av barnens skolkataloger och det bor en kvinna med samma efternamn i Björkhagen nära tunnelbanan. Bor ensam så det är möjligt att pappan bor i Haninge/Vega. Har ingen större lust att dela med mig av hennes då man endast hittar att hon gillar Hammarby på hennes Facebook.
Citera
2023-09-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Är det vid någon nyhetssändning detta har sagts?
Nyheterna 22.00
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Föräldrar behöver ta sitt jävla ansvar.
https://www.tv4play.se/video/816e995...ampaign=upsell

5 minuter reklam o så kan man inte spola i Nyheterna.

Men från och med idag bör vi börja prata om terror och se de här pojkmorden som en del av terrorism.
Citera
2023-09-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hittade honom i en av barnens skolkataloger och det bor en kvinna med samma efternamn i Björkhagen nära tunnelbanan. Bor ensam så det är möjligt att pappan bor i Haninge/Vega. Har ingen större lust att dela med mig av hennes då man endast hittar att hon gillar Hammarby på hennes Facebook.
Ja alltså det var svårt att se om ansiktsdragen var detsamma som hos pojken även om hon har mörkare ögon. Barn kan bröst starkt på en förälder eller någon annan släkting

Finns väl inga skäl alls att dela hennes Facebook ens om hon är mamman.
Citera
2023-09-12, 23:05
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Kan känna likadant i många fall. När det som nu gäller en 13-åring så har jag svårt att känna så, men vi är alla olika.

Om denna 13 åringen hade skjutit ihjäl någon anhörig till dig så förmodar jag att du fortfarande skulle haft svårt att känna så? Eller hur?
Det hade bara varit en tidsfråga innan han själv skulle ha dödat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in