Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
Spara. Gillar att sätta upp mål med sparandet och har egentligen aldrig funnit någon lycka i att spendera alldeles för mycket pengar. Åtminstone inte på skräpsaker. Det är däremot inte så att jag sparar bara för att lägga pengarna på hög utan ofta sparar jag till något speciellt, ex. en trevlig semester med familjen till sommaren, saker till båten eller något större inköp till min sommarbostad. Det blir i sammanhanget lite olika "fonder" där en olika summor läggs varje månad.
Inget med tråden att göra men har själv aldrig förstått mig på människor som måste åka utomlands, ha en båt och en sommarstuga, hur fasen hinner du med eller är det bara så att du inte trivs i din bostad där du måste tillbringa resten av året?
Har själv ett hus och kan utan problem njuta både när jag är ledig eller jobbar att bara vara i huset och dess trädgård.
Jag är en spara, lägger undan mellan 10-15000kr/mån. Spar inte till något speciellt men en del går till huset och renoveringar och annat går till nöjen eller hobbies.