I Lyckoslantens serietidning. Vore kul att veta hur ni löser det med privatekonomin, om du sparar pengar eller slösar bort dem på smågodis och Gonzo's Quest? Jag tror en del är helt olika eller mittemellan.
Jag sparar. Men jag är inte snål med money in the bank så kan jag köpa det jag vill utan att behöva oroa mig för att pengarna tar slut.
Jag kan oroa mig över andra saker men att som iaf i unga år se arbetskamrater och vänner behöva vända på slantarna i slutet av månaden, det har aldrig hänt mig.
Spara. Gillar att sätta upp mål med sparandet och har egentligen aldrig funnit någon lycka i att spendera alldeles för mycket pengar. Åtminstone inte på skräpsaker. Det är däremot inte så att jag sparar bara för att lägga pengarna på hög utan ofta sparar jag till något speciellt, ex. en trevlig semester med familjen till sommaren, saker till båten eller något större inköp till min sommarbostad. Det blir i sammanhanget lite olika "fonder" där en olika summor läggs varje månad.
Det beror på hur man sparar, majoriteten idag är så kraftigt beroende av konsumtion att de sparar pengar för att köpa en ny pryl eller något annat efterblivet.
Smarta människor sparar till att investera pengarna i affärer som har en chans att generera pengar tillbaka och göra de rika.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!