2023-09-06, 19:34
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Jag är absolut ingen jurist, men kränkande fotografering är att i hemlighet ta bilder eller filma någon som befinner sig inomhus i en bostad, på en toalett, i ett omklädningsrum eller ett annat liknande privat utrymme. Att t.ex. gömma en kamera och filma i hemlighet när någon duschar är kränkande fotografering. Att fota eller filma någon på offentlig plats är däremot fullt tillåtet.
Jo, jag känner till att det i huvudsak är tillåtet att fotografera nästan vad somhelst på offentlig plats, men jag har för mig att man inte får fotografera någon som befinner sig i ett s k utsatt läge exempelvis är skadad på en offentlig plats. Men jag tycker inte det är applicerbart i detta fallet…
Citera
2023-09-06, 19:54
Medlem
https://twitter.com/NikeNylander/status/1699479166914089247?t=o13NpgrL3zSpEb74de5Xtw&s=07

Hon kommer medverka i aktuell ikväll.

Är lite 50/50 vad jag står, om man ska hänga ut personer sådär som expressen gjorde.
Citera
2023-09-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så inte alls applicerbart i denna situation med andra ord, även du förstod väl det när du läste Lawlines svar?

Du verkar bevisligen inte förstå juridik.
Senast redigerad av Sopnisse 2023-09-06 kl. 20:00.
Citera
2023-09-06, 20:01
Medlem
BosseBetongs avatar
Fick grabbarna tillbaka bollen till slut?
Citera
2023-09-06, 20:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
https://twitter.com/NikeNylander/status/1699479166914089247?t=o13NpgrL3zSpEb74de5Xtw&s=07

Hon kommer medverka i aktuell ikväll.

Är lite 50/50 vad jag står, om man ska hänga ut personer sådär som expressen gjorde.
Vad ska han klappträt Jack Werner prata med henne om?
Citera
2023-09-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det hade nog varit nyttigt för dem, barn nuförtiden lever alldeles för skyddat, när jag var i deras ålder fick jag (och gav) stryk hela tiden av mina syskon och klasskamrater.

har man inte varit i slagsmål har man vad jag kallar för schrödingers bollar: dina bollar existerar, men huruvida de är stora eller små hänger i ovisshet innan du slagits. räcker med ett redigt knytnävesslagsmål i barndomen för att veta om man är man eller mus.

hehe. dessutom var det, åtminstone för mig, en stor grej att inse efter jag vann ett tidigt slagsmål att om man är stark så måste man vara snäll. eller nä, det var bamse som sade det.
Citera
2023-09-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Han skrev en artikel i SvD https://www.svd.se/a/5B4O4m/kvinnan-som-filmades-pa-ostermalms-ip-lar-minnas-oss

Där han kritiserade expressen för artikeln, om det är värt att förstöra hennes liv för något som vi flesta andra kommer ha glömt om en vecka. Kan delvis hålla med honom där
Citera
2023-09-06, 20:09
Medlem
Refunds avatar
Är väl rätt uppenbart att hon var påverkad av benso och sprit. Speciellt när hon är ångerfull efteråt.

Det är nog bara den kombon du kan bli så dum i huvudet av.
Citera
2023-09-06, 20:10
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

På vilket sätt är han ett klappträ?
Citera
2023-09-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Han skrev en artikel i SvD https://www.svd.se/a/5B4O4m/kvinnan-som-filmades-pa-ostermalms-ip-lar-minnas-oss

Där han kritiserade expressen för artikeln, om det är värt att förstöra hennes liv för något som vi flesta andra kommer ha glömt om en vecka. Kan delvis hålla med honom där

hej bamse, jag skrev om dig i inlägget ovanför. vilken slump. hade bjudit på honung om jag haft. nam, nam.

kan hålla med om att straffet känns lite i överkant. visst ska hon drabbas av konsekvenser, men det gäller såklart att det är rimliga sådana. jag spottar på det moderna samhället och föreslår ett återinförande av offentlig skamstock.
Citera
2023-09-06, 20:12
Medlem
Die.young.4evers avatar
Vafan!! Hon är ju bara lite full och fått sen snedtändning
Citera
2023-09-06, 20:15
Medlem
jymdjakets avatar
Lite nyfiken på hur de ser ut blir man, om hon kan få ett halvt rätt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in