2023-09-05, 20:28
Medlem
PedoJoeBidens avatar
För en gångs skull så stämmer det att vi inte vet hela historien.
Ungdomar brukar vara duktiga på att bete sig som svin för att sedan fiska fram mobilen och filma när de får en motreaktion.
Citera
2023-09-05, 20:32
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Ungdomar brukar vara duktiga på att bete sig som svin för att sedan fiska fram mobilen och filma när de får en motreaktion.

Det är sant. Men ordvalen hon använder säger ju lite att hon bär på en sån där vänster-pk-woke demon innuti sig. Huurrr..
Citera
2023-09-05, 20:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Killar är väl bara en social konstruktion? Kastrera killarna.

Kastratsångare https://www.youtube.com/watch?v=J15n3YbT6co

Kill with power. https://www.youtube.com/watch?v=bh6oVvEEX-E
Senast redigerad av PingPongZong 2023-09-05 kl. 20:41.
Citera
2023-09-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad skulle de ha att skämmas över? Det var inte de som förolämpade en total främling och snodde dennes boll.
Mon81 citerade med detta tillägg: Man ska alltid tänka ett varv extra när man ser sånna här filmsnuttar. Inte ovanligt nu för tiden att ungdomar ser nån som uppenbarligen inte har alla hästar hemma (psykisk ohälsa eller droger) och då tänker de "tiktok/youtube" och går fram och drygar sig för att få en reaktion och givetvis står nån redo med mobilkameran.

vilket förtydligar mitt inlägg.
Citera
2023-09-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni sett det senaste som cirkulerar på sociala medier? Ett filmklipp har spridits där en kvinna med östasiatiskt ursprung stjäl en basketboll från ett par 14-åriga killar på Östermalms idrottsplats. Hon förolämpar dem dessutom verbalt på ett mycket obehagligt sätt.

Kvinnan har kopplingar till Regeringskansliet. Hon nämns som "grafisk formgivare" åt Regeringskansliet på Google. Hon bor i överklassområdet Gärdet bredvid Östermalm och hade en inkomst på en halv miljon kronor förra året från sitt arbete åt regeringen.

Vad tycker ni om detta? Är det acceptabelt beteende, särskilt från någon som har en koppling till regeringen? (Ber mod flytta om tråden hamnat fel)

https://www.youtube.com/watch?v=PMFZ3CqY2-Q
https://nordfront.se/regeringskines-...l-pa-ostermalm
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ckliga-killar/

Bara i ett land som Sverige, som detta blir viralt. Vem fucking bryr sig om vad en kvinna skriker mot några snorungar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Att detta plockas upp av nyheter sätter ytterliggare en kil i människors rygg för att våga säga ifrån med vetskapen om att det kan hamna på nyheterna när man skriker åt snorungar som beter sig illa. Vi förstör vårt land sakta men säkert. Att någon skriker lite på några ungar är tamefan bra barnuppfostran. Vi fick skäll av allt och alla jämt när vi var små och det är inget jag tagit skada av snarare tvärtom, respekterar jag auktoriteter och andra människors - särskilt äldre.
Citera
2023-09-05, 20:40
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Bara i ett land som Sverige, som detta blir viralt. Vem fucking bryr sig om vad en kvinna skriker mot några snorungar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Att detta plockas upp av nyheter sätter ytterliggare en kil i människors rygg för att våga säga ifrån med vetskapen om att det kan hamna på nyheterna när man skriker åt snorungar som beter sig illa. Vi förstör vårt land sakta men säkert. Att någon skriker lite på några ungar är tamefan bra barnuppfostran. Vi fick skäll av allt och alla jämt när vi var små och det är inget jag tagit skada av snarare tvärtom, respekterar jag auktoriteter och andra människors - särskilt äldre.

Det är ett stort fenomen i USA att filma kvinnor som agerar på liknande sätt i det publika, det är därifrån de fått epitetet "Karen".

Så det är inte bara i Sverige.
Citera
2023-09-05, 20:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Sinnesjuk kvinna.

1 - Hon ska lämna tillbaka bollen
2 - Hon ska ha stryk. Knäckt näsben och eller käke.

Hon är är extremt vidrig mot smågrabbar. Stryk ska hon ha.
Citera
2023-09-05, 20:48
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Hon sa lite taskiga saker, men till hennes försvar var det väl också lite småsint av pojkarna att inte låta hunden leka med bollen...
Nä, men ser man på där jag försvarade en kvinna som sa elaka saker.
Citera
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Mon81 citerade med detta tillägg: Man ska alltid tänka ett varv extra när man ser sånna här filmsnuttar. Inte ovanligt nu för tiden att ungdomar ser nån som uppenbarligen inte har alla hästar hemma (psykisk ohälsa eller droger) och då tänker de "tiktok/youtube" och går fram och drygar sig för att få en reaktion och givetvis står nån redo med mobilkameran.

vilket förtydligar mitt inlägg.
Av hennes tirader framgår det att hon är förbannad över att hennes hund inte får låna bollen. "Ni är så jävla snååla" upprepar hon om och om igen.Det är det det tydligt handlar om. Hon ville att hennes hund skulle få låna bollen men killarna ville inte låna ut den och hon tycker dom är snåla. Hon håller ju till och med kvar bollen trots att de inte ville låna ut den. Tycker inte klippet är särskilt svårtolkat eftersom hon själv är helt tydlig med vad det är hon är förbannad över.
Citera
Medlem
Benny98s avatar
Hmm två 14-åriga killar. Vad brukar 14-åriga killar tänka på? Vad brukar 14-åriga killar i grupp säga till kvinnor? Jag är inte beredd att köpa den negativa bilden av kvinnan rakt av. Jag tror att det finns mycket som INTE filmades innan detta filmades.
Citera
2023-09-05, 20:49
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Nu har jag inte bemödat mig att se hela videon, men det går ju inte att se om ungdomarna är fula heller.
Citera
2023-09-05, 20:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Non var lite taskig med det hon sa, men till hennes försvar var det väl också lite småsint av pojkarna att inte låta hunden leka med bollen...
Nja, låt oss bli mjuka och hänsvisa oss till en hund och till vädret. Eller vad med mer kan vi ursäkta hennes beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in