2023-09-05, 19:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Varför är detta en så stor grej? Har folk inte sett en arg person förut?

Ja men hon blir ju arg på barnen när de inte vill att hon snor deras boll.
Citera
2023-09-05, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja men hon blir ju arg på barnen när de inte vill att hon snor deras boll.
Och? Grejer händer varje dag överallt.
Citera
2023-09-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardcarrot
Den här tråden fanns redan igår?
Visst finns det det.
Det kom en tråd igår. Men ligger i kändisskvaller så kan förstå att TS inte hittade den.
Val av plats av att starten den andra tråden i var ju rätt ologiskt eftersom kvinnan inte var kändis än när tråden startade.
(FB) Charlotte Woon - Jobbar för regeringskansliet, KAOSAR på Östermalm (Skvaller)
Citera
2023-09-05, 20:01
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Varför är detta en så stor grej? Har folk inte sett en arg person förut?

Bra fråga

Sånt här måste ju ske närmast dagligen
Citera
2023-09-05, 20:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Och? Grejer händer varje dag överallt.

Om det varit hennes boll hade man haft förståelse men det var ju barnens boll.

Ja det händer saker hos de lägre samhällsklasserna, men många förväntar sig nog inte att en person som varit anställd på regeringskansliet uppträder så här offentligt. Möjligen kan psykisk ohälsa eller utbrändhet ligga bakom utbrottet.
Citera
2023-09-05, 20:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Undrar vad som gjorde henne upprörd?

Killarna var ju på en idrottsplats så hon kan ju inte ha haft några invändningar mot att de spelade basket på just den platsen?

Kanske fick hon bollen på sig av misstag när hon gick förbi och började lacka ur för det?

Lite märkligt att hon kallar dem för "snåla", brukar ju inte vara bland det första man säger till någon främling som man vill förolämpa.

Kvinnan tycks ha ett uppdämt behov av att synas, att hävda sig, tar därför tillfället i akt att göra det när hon stöter på två försvarslösa harmlösa barn.

Antagligen ingen stor skillnad på innehållet i hennes skalle och bollen.
Citera
2023-09-05, 20:04
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Beviset att svensk pojke är lättkränkta.

Bara låna ut basketbollen 10 minuter. Är pojken fattig eller? Vad kostar en basketboll.

Låna ut bollen?

Är det vad du har lust med om du spelar/tränar med dina kompisar? Låt vara om de haft två bollar, men jag kan inte se att de har det.

Hon verkar knäpp i bollen hursomhaver.
Senast redigerad av Lill-Ann 2023-09-05 kl. 20:06.
Citera
2023-09-05, 20:08
Citat:
Om det varit hennes boll hade man haft förståelse men det var ju barnens boll.

Ja det händer saker hos de lägre samhällsklasserna, men många förväntar sig nog inte att en person som varit anställd på regeringskansliet uppträder så här offentligt. Möjligen kan psykisk ohälsa eller utbrändhet ligga bakom utbrottet.
lägre samhällsklasserna? du tror inte gatutjacket och heroinet flödar inne på rosenbad?
Citera
2023-09-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Bra fråga

Sånt här måste ju ske närmast dagligen

Imorgon kanske hon snor något av dig och skäller ut dig om hon inte får ta den ifrån dig din giriga fula bla bla bla
Citera
2023-09-05, 20:15
Medlem
Trolltestets avatar
"vi skall inte lägga upp den" skanderar pojkarna om och om igen om filmen, och nu är den viral.

Hon skulle bett om skriftliga garantier och ett gage om 10 öre per visning om den ändå lades upp. Då hade hon inte behövt alla jobb hon nu inte kommer att få.
Senast redigerad av Trolltestet 2023-09-05 kl. 20:17.
Citera
2023-09-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad skulle de ha att skämmas över? Det var inte de som förolämpade en total främling och snodde dennes boll.
Exakt ! Kvinnan är otrevlig , korkad och oförskämd.
Har varit mycket på Östermalms Ip. Är ingen hundrastgård utan en just det ; IP. Hon hade inte där att göra. Ännu mindre sno en basketboll av killarna ! Idiot
Citera
2023-09-05, 20:26
Medlem
Citat:
Beviset att svensk pojke är lättkränkta.

Bara låna ut basketbollen 10 minuter. Är pojken fattig eller? Vad kostar en basketboll.
Hur kan de vara lättkränkta? Hunden kan dessutom ha sönder bollen och de verkade tro att hon skulle stjäla den. Är man lättkränkt för att man undrar vad någon gör med ens ägodelar? Är du lika positiv till att låna ut dina egna ägodelar till random främmande som ber om den? Det tror jag inte, jag tror du skulle ringa polisen om någon kom och tog något av dig och vägrade lämna tillbaka det. Tror du skulle kalla det rån.
Citat:
Gärdet är inget överklassområde utan typiskt ett medelklassområdet. En årslön på 500.000 är en ganska vanlig medelklasslön.

Idag när alla har kameror på sina telefoner och det finns youtub, tik tok etc, undrar varför folk inte är mer återhållssamma när de vistas i publik miljö. Ett offentligt raserianfall eller annat olämpligt beteende kan påverka relationer och arbete om det läggs upp på nätet.

Vad är det för person som snor en boll från barn? Har räntorna på bostadsrätten påverkat hennes ekonomi så att hon inte har råd med en tennisboll till hunden.
För att folk inte bryr sig. Får jag själv irritation kan jag skälla och ha attityd. Problemet är inte att man kan filmas utan att folk inte ska behöva ta vilket utbrott som helst. Triggas jag skiter jag helt i vad den andra säger. Men det händer faktiskt sällan. Ändå oftare än för andra

Citat:
En blatte hade lånat ut bollen utan problem. En blatte-tonåring skulle aldrig filma heller. Men först och främst skulle hon inte våga fråga blattar.

Denna svenska pojke är lättkränkt och vill ha sympatier och ville därför filma händelsen.
Invandrare. Jag tror personligen att invandrapojlar på 14 skulle bli lika förvirrade om jag klev fram och började sno deras prylar och kalla dem snåljåpar och svära åt dem.

Nej han är inte lättkränkt. Han kan utan större svårigheter slå henne om han känner för det även om det verkar vara två spädare killar så är de sannolikt tillräckligt aktiva för att kunna platsa henne fysiskt. De uppträder väluppfostrat och utan att gå in i konflikt utan hanterar situationen så gott de kan.

Jag uppfattar att de bemöter situationen bra och att hon uppträder som om hon är oberäknelig och påverkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in