Citat:
Ursprungligen postat av
Havskung
Det var tonåringarna, inte dig, jag tänkte på, när det gällde att filma folk för skojs skull! Att provocera någon stackare, bara för att filma reaktionen, och lägga upp den till allmänt beskådande, är ett nutida nöje för vissa typer...vet man inte om detta kan man råka väldigt illa ut!
Ja. Jag vet inte varför jag inte filmats själv när mitt humör brustit så kanske folk har mer vett än att det är norm att kasta upp luren så fort någon kan filmas. Dock hade jag förstått om jag filmats när jag tappade humöret helt en gång på några killar efter att de närapå kört på mig då jag absolut inte uppträdde särskilt bra med att kalla dem för pissluffare och fråga om de pundade. Körningen var lite såsom när folk gått lite för mycket på amfetamin och sovit för lite men det var rätt kränkande sagt av mig. Jag var väldigt arg.
Nej det med att göra virala fenomen av folk för att häckla dem är något som tyder på rätt kass karaktär men det är även en usel karaktär att hoppa på folk och angripa dem. Särskilt om det rör sig om att man vill ha något som tillhör dem istället för att fint fråga om lov.
Jag står fast vid att ingenting i situationen legitimerar att hoppa på killarna om deras utseende.
Vill man inte filmas i en tid när alla har kameror, när man blir arg får man kanske stanna upp och tänka till. Det sker inte i hennes hem, i situationer där hon kan anses behöva ha en särskild integritet eller när hon är i beroendeställning.
Hon behöver antingen se över sitt missbruk. Prata med läkaren om de mediciner hon får ut (det kan vara biverkningar som sagt på mediciner) eller söka vård för en medicinsk behandling hon i nuläget saknar.
Hennes liv är inte över. Ingen tror att hon är fan personifierad eller att killarna är traumatiserade. Kritiken är berättigad. Hon uppger själv att hon har obearbetad sorg, dvs privata känslomässiga problem som får henne att agera såhär. Att säga att det inte är rätt och inte ge henne rätt handlar om att vi behöver se över våra beteenden mot varandra i samhället och förbättra dem. Ingen tror att hon är ondskan på två ben.
Råka väldigt illa ut? Som sagt är livet ett helvete för alla barn som går till skolan och mobbas och utsätts bara för att några elever kanske bestämt sig för att just de är enkla måltavlor. För sådana barn eller tonåringar hade det varit väldigt illa att en medelålders kvinna också hoppar på och säger elaka saker. Som om det vore någon jäkla sanning och att det finns någon rätt för att personen inte är till behag. Jag tycker vi ska minnas att många unga också kan leva i en utsatthet.