2023-09-09, 18:47
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Det här är väl det bästa exemplet på hur kränkta alla är idag. Inte nog med pojkarnas pappor som lägger ut det på sociala medier och sätter igång drevet, utan alla i tråden som rasar mot kvinnan. Det är som en tävling vem som är mest kränkt och arg på en galen kvinna.

När jag växte upp hade vi förmodligen tagit tillbaka bollen från henne och så hade det varit bra med saken.

Hade de försökt ta tillbaka bollen hade de antagligen blivit åtalade för rasistiskt motiverad misshandel samt uthängda i media som rasister. Det här är en överklasskvinna med nära band till regeringen som jag förstår det så samma regler gäller inte när man står på sig mot henne. Grabbarna skötte sig galant.
Citera
2023-09-09, 19:09
Medlem
Hon verkar ju ha tagit ett par glas mycket denna kvinna. Tycker dock inte synd om henne och att videon blev viral är helt rätt.
Citera
2023-09-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Min gissning är att denna kvinna inte är nöjd med sitt eget utseende. .Antagligen är det därför hon vräker ur sig sådant emellanåt. Någon påpekade att denna kvinna antagligen är en näthatare av rang, vilket kanske är troligt men ändå spekulation.
.

Intressant, projisering kanske alltså. Hörde att hon var adopterad från Sydkorea alltså inte Kines.
Citera
2023-09-09, 19:57
Medlem
Läste att kvinnan sagt att hon uppfattat pojkarna som otrevliga innan hon sa det hon sa...det ante mig att hon inte bara uttryckte detta till dom helt utan provokation i alla fall! Medans dom hade kameran så påpassligt uppe!
Senast redigerad av Havskung 2023-09-09 kl. 20:28.
Citera
2023-09-09, 19:58
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skillnaden är ju att alla håller på och filmar allt nuförtiden, och att det kan spridas på sociala medier. Hade ni haft samma teknik på din tid så hade det varit likadant som idag.

Totalt sett är nog sådant här ovanligare idag p.g.a. de sociala konsekvenser det kan få. På typ 80-talet hade det kanske blivit lite ryktesspridning i kvarteret bara.

Oavsett teknik, det var beteendet jag reagerade över. Det är ett val att filma och sprida och hetsa. Jag är också med om situationer som jag hade kunnat filma och sprida, men jag gör inte det. Du väljer själv hur du vill agera.

Känner också till en massa personer i den åldern som skulle agera precis som jag och mina vänner gjorde. Det handlar om hur lättkränkt och rädd du är. Det verkar som det är ett vanligt beteende bland alldeles för många idag att rädda gömma sig bakom sin mobil till de får tillfälle att nätmobba någon som hämnd för sin egen oförmåga att rakryggad ta konflikten på platsen.

Kom in i matchen, gå fram och hämta bollen för fan!
Citera
2023-09-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Killarna var iaf snabba fram med telefonen...

Inte för att jag står bakom hennes beteende; men det är fan ett vidrigt samhälle/kultur vi lever i.

Man kan ha haft en dålig dag, livet kanske har fallerat och så gör man något dumt , men ändå harmlöst, av ren förtvivlan och så kommer det finnas kvar i all evighet på sociala medier för precis alla i hela världen att bevittna.

Ett stycke filmklipp som kanske inte visar hela historian; manipuleras och redigeras på sådant sätt att det skall generera så mycket känslor, views och likes som möjligt. För det är ju det, efter pengar, som är det viktigaste man kan erhålla.

Titeln på YouTube-klippet är ju tom märkt på Engelska "Swedish Karen stealing basketball, bara för att få lite extra tittare.

Ja och vissa här snackar skit om hennes bostadsform och bil, utseende och ålder samt ursprung. Har för mig att Sverige var trevligare när jag var yngre. Fast det var rätt elakt då också.
Citera
2023-09-09, 20:04
Medlem
Gravad-taxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Hade de försökt ta tillbaka bollen hade de antagligen blivit åtalade för rasistiskt motiverad misshandel samt uthängda i media som rasister. Det här är en överklasskvinna med nära band till regeringen som jag förstår det så samma regler gäller inte när man står på sig mot henne. Grabbarna skötte sig galant.

Uthängda av vem? Av sig själva? Hon filmade inte och som du ser har hon inte alla tegelpannor på taket så ingen hade lyssnat på henne.

Nej det var inte alls galant skött. De spred filmen och skapade hela den här hetsen. Eller är det den här typen av pöbelsamhälle du vill leva i? Är det bästa kanske att det finns kameror i alla gathörn så varje överträdelse kan filmas, spridas och hetsen kan dra igång så fort någon gjort något folk kan hetsa på?

Just det, det finns ju redan ett sånt samhälle, så ni som gillar det här kan väl åka dit istället för att solka ner vårt land.

Jag vill ha tillbaka mitt sverige där folk vågar räta ryggen och ta sin rätt i situationen. Det är alldeles för få som gör det nu. Och det blir färre varje år.
Citera
2023-09-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har en känsla av att det mesta har gått åt hel_ete för henne. Utan familj vid den åldern, har förmodligen misslyckats i tidigare jobb, försöker sig på eget företag. Besvärlig ålder för att någon skulle satsa på henne rent jobbmässigt. Kanske relativt nyligt brutit upp ur ett förhållande?

Har kanske inget större umgänge privat? Ensamstående kvinnor i storstäder och i den åldern har oftast inte det. Fungerar för en del men inte för alla. Hunden är det enda hon har. Inget eget sparat kapital för att kunna förändra situationen. Framtiden ser verkligen inte ljus ut fram till pensioneringen och att därefter bli totalt bortglömd i en storstad.

På många sätt ett tragiskt men inte helt ovanligt storstadsliv.

Nä, den här kvinnan skulle jag då inte vilja vakna upp med på morgnarna
.

Du kanske kan bli det nya ljuset i hennes liv? Om ni blir sambos så lär hon ju vakna upp glad på morgonen.
Citera
2023-09-09, 20:22
Medlem
Känns som hon blivit dyngrak och projicerar vad hon tycker om sig själv. Hon ser tveklöst ful ut och asiater brukar ju vara jävligt snåla.
Citera
2023-09-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
För att konfrontera och isåfall skicka till Jordbruksverket eller Nåväl, länsstyrelsen pga att de är dumma i huvudet och aldrig ingriper mer än attt de oftare jagar efter folk som istället värnar sina djur.

Jag tog inte med luren för att hänga ut grannen inför hela Sverige utifall han var skyldig utan för att jag lessnat jävligt hårt på att höra katter skrika av rädsla eller smärta till och från. Uppenbarligen behöver de omhändertas från det här området.
Du hade i alla fall en bättre anledning till att filma än den tonåringarna hade, ifall dom filmade henne efter provokation, bara som en kul grej!
Citera
2023-09-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Känns som hon blivit dyngrak och projicerar vad hon tycker om sig själv. Hon ser tveklöst ful ut och asiater brukar ju vara jävligt snåla.

Ser hon ful ut? Knappast! Antagligen känner du dig sårad för att hon uttryckte att pojkarna skulle vara "fula", och du vill hämnas själv...men att säga att någon är "ful" behöver inte betyda ytlig fulhet, utan att hon tyckte dom var elaka...sa hon att dom just "ser fula ut" då??. Dom sa något till henne innan hon blev förbannad, undrar vad det var.
Citera
2023-09-09, 20:57
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Ser hon ful ut? Knappast! Antagligen känner du dig sårad för att hon uttryckte att pojkarna skulle vara "fula", och du vill hämnas själv...men att säga att någon är "ful" behöver inte betyda ytlig fulhet, utan att hon tyckte dom var elaka...sa hon att dom just "ser fula ut" då??. Dom sa något till henne innan hon blev förbannad, undrar vad det var.
Vad babblar du om?

Att kritisera okända människors utseenden är totalt klasslöst. Och en tänkbar anledning är att hon fått skit för sitt eget utseende och skall hämnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in