2023-09-10, 21:00
Medlem
rainbowrunners avatar
Det här kalkylerade postandet på sociala medier är så sjukt. ”Klicka på inlägget för att läsa hur äggplocket gick!”, ”Lajka om du vill att vi också ska få ett levande barn”… Sen blurrar man graviditetstest för att hålla sina följare nyfikna. Hur fan går tankarna när man lägger upp sånt här? Tycker det är riktigt gränslöst. Man engagerar en massa människor i sin livs sorg och trauma, får massor av människor att tycka synd om en… sen är det så uppenbart att allt bara är en business.
Citera
2023-09-10, 21:16
Medlem
Tycker det är knäppt men kul att det känns som att ”the flood gates” öppnats när det gäller de här människorna. Från att det liksom nästan rustats ner på bloggbevakning och så så kommenteras det massor + här. Tidigare så sköta det ner direkt och man var bara sjuk i huvudet som lyfte nån sorts problematik (cherry tänker på dig lol).
Citera
2023-09-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Tycker det är knäppt men kul att det känns som att ”the flood gates” öppnats när det gäller de här människorna. Från att det liksom nästan rustats ner på bloggbevakning och så så kommenteras det massor + här. Tidigare så sköta det ner direkt och man var bara sjuk i huvudet som lyfte nån sorts problematik (cherry tänker på dig lol).

Exakt! Den här tråden behövdes 😁 hoppas att Cherry🍒 hittar hit 😁
Citera
2023-09-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Det här kalkylerade postandet på sociala medier är så sjukt. ”Klicka på inlägget för att läsa hur äggplocket gick!”, ”Lajka om du vill att vi också ska få ett levande barn”… Sen blurrar man graviditetstest för att hålla sina följare nyfikna. Hur fan går tankarna när man lägger upp sånt här? Tycker det är riktigt gränslöst. Man engagerar en massa människor i sin livs sorg och trauma, får massor av människor att tycka synd om en… sen är det så uppenbart att allt bara är en business.

Ja men precis. Det är inte äkta utan bara ett utstuderat sätt att manipulera folk.
Citera
2023-09-10, 22:17
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Otroligt tråkigt med Bloggbevakningen att alla ”trådar” i kommentarsfältet om Fannidays och Hanna raderas (oavsett om man använder HT och FD, eller deras namn). Jag har länge undrat varför. Anser personen bakom att det inte är tillräckligt kända, provoceras hon av diskussioner som rör ofrivillig barnlöshet eller har hon någon koppling till någon av personerna? Så ja väldigt bra med den här tråden.
Jag tror att Bloggbevakning blir bombarderad med sura och ledsna meddelanden från dessa tjejer. Det är samma med Hannah Östebo (Hannah Oliero på insta). Hon diskuterades hejvilt, då hon är influencer (eller hon var på den tiden) men erkände själv att hon skrivit till Bloggbevakning och gnällt så mycket att namnet automatiskt sattes på mod därefter och hon fick inte diskuteras. Synd för hon är en extremt gränslös och galen person.
Samtidigt vill ju både Theorin och Fanni ha så mycket klick som möjligt så de borde väl se eventuella inlägg eller diskussioner på Bloggbevakning som reklam...
Citera
2023-09-10, 22:56
Medlem
cerns avatar
Gud vilken tråkig och alldaglig person till att vara influencer.

Tycker folk på flashback att hon är en spännande och intressant person? Går ni igång på hennes alldaglighet?
Citera
2023-09-10, 22:58
Medlem
Citat:
Nä de menade tråden inne på bloggb, anmält till Camilla
Jaha lika löjligt det.
Citera
2023-09-11, 06:55
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Gud vilken tråkig och alldaglig person till att vara influencer.

Tycker folk på flashback att hon är en spännande och intressant person? Går ni igång på hennes alldaglighet?

Haha det räcker väl med att läsa tråden för att förstå att majoriteten inte tycker hon är spännande eller intressant som person? Det är det gränslösa beteendet som är intressant här, hur långt kan man gå för att få klick och pengar? Jag tror de flesta av oss drar gränsen vid att exploatera sitt döda foster och clickbaita sin livmoder, men det verkar inte vara fallet för Hanna och hennes likar.
Citera
2023-09-11, 08:20
Medlem
rainbowrunners avatar
Citat:

Det är faktiskt bra om det är så att det här börjar granskas mer. Uppenbarligen börjar folk reagera vilket är bra tycker jag. Jag skiter i hur deras matvanor ser ut eller om de handlar på Rusta - det intressanta är det här beteendet de visar upp på sociala medier. Deras sätt att involvera och bita sig fast i följare skulle lika gärna kunna göras på valfri PR-byrå…. Det är liksom inte oskyldigt och lite sorgligt längre, det är uttänkt och tjänas pengar på.
Citera
2023-09-11, 09:30
Medlem
Cameltotems avatar
Som föräldrar till två barn sitter man ju bara och småler när man ser såna här videos.

De är så glada och så naiva och så välplanerade med allt som komma skall med barn.

De kommer få sån chock att de inte ens vet om de när första barnet ploppar ut. Jag bryr mig inte vem du är, ingen kan förbereda dig.

Du kommer ha månader med dålig sömn och skrikande bebisar kommer göra dig på gränsen till galen.

Helg, mysigt o starta dagen med serie och kaffe? Fuck you, här ska du gå upp klockan 5 och kolla på barnserie med gnällande barn. Glöm att åka iväg och gör det du vill, du kommer sist.

Jag överdriver lite nu men det jag vill säga är att man förstår inte hur mycket tid man hade innan och hur mycket man gjorde saker för egen skull.

Lost in Translation säger det bäst.

Bob : It gets a whole lot more complicated when you have kids.

Charlotte : It's scary.

Bob : The most terrifying day of your life is the day the first one is born.

Charlotte : Nobody ever tells you that.

Bob : Your life, as you know it... is gone. Never to return. But they learn how to walk, and they learn how to talk... and you want to be with them. And they turn out to be the most delightful people you will ever meet in your life.
Citera
2023-09-11, 10:06
Medlem
Midnightcamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Som föräldrar till två barn sitter man ju bara och småler när man ser såna här videos.

De är så glada och så naiva och så välplanerade med allt som komma skall med barn.

De kommer få sån chock att de inte ens vet om de när första barnet ploppar ut. Jag bryr mig inte vem du är, ingen kan förbereda dig.

Du kommer ha månader med dålig sömn och skrikande bebisar kommer göra dig på gränsen till galen.

Helg, mysigt o starta dagen med serie och kaffe? Fuck you, här ska du gå upp klockan 5 och kolla på barnserie med gnällande barn. Glöm att åka iväg och gör det du vill, du kommer sist.

Jag överdriver lite nu men det jag vill säga är att man förstår inte hur mycket tid man hade innan och hur mycket man gjorde saker för egen skull.

Lost in Translation säger det bäst.

Bob : It gets a whole lot more complicated when you have kids.

Charlotte : It's scary.

Bob : The most terrifying day of your life is the day the first one is born.

Charlotte : Nobody ever tells you that.

Bob : Your life, as you know it... is gone. Never to return. But they learn how to walk, and they learn how to talk... and you want to be with them. And they turn out to be the most delightful people you will ever meet in your life.

Håller med till 100%, är också förälder.

En annan sak som är otrolig med denna typ av influencers är att dom skriver om sina gravidsymtom och måste ligga i sängen hela dagarna och vila, en annan gick till jobbet varenda förbaskade dag, in på toa för att spy, mådde illa som ett aber, somnade sittandes på möten för att jag var så slut etc, ”normala” människor går igenom det som gör med skillnaden att man har ett arbete att sköta. I extrema fall om man mår riktigt skit kan man ju bli sjukskriven, men det är långt ifrån alla som kan göra så.
Sedan fattar jag inte hur man inte blir fullständigt galen av att bara gå hemma hela dagarna, gravid eller inte, men det är en annan diskussion.
Citera
2023-09-11, 10:18
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Håller med till 100%, är också förälder.

En annan sak som är otrolig med denna typ av influencers är att dom skriver om sina gravidsymtom och måste ligga i sängen hela dagarna och vila, en annan gick till jobbet varenda förbaskade dag, in på toa för att spy, mådde illa som ett aber, somnade sittandes på möten för att jag var så slut etc, ”normala” människor går igenom det som gör med skillnaden att man har ett arbete att sköta. I extrema fall om man mår riktigt skit kan man ju bli sjukskriven, men det är långt ifrån alla som kan göra så.
Sedan fattar jag inte hur man inte blir fullständigt galen av att bara gå hemma hela dagarna, gravid eller inte, men det är en annan diskussion.

De gör sån grej utav de hela. Min sambo hade såklart ont i bland och vissa dagar lite tuffa men det var inte mer med de, åka till sjukhuset och föda ut barnet. Frågade henne flera gånger om de är så hemskt som alla andra beskriver de och hon bara skratta och så de överdriver så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in