Citat:
Ursprungligen postat av
Cameltotem
Som föräldrar till två barn sitter man ju bara och småler när man ser såna här videos.
De är så glada och så naiva och så välplanerade med allt som komma skall med barn.
De kommer få sån chock att de inte ens vet om de när första barnet ploppar ut. Jag bryr mig inte vem du är, ingen kan förbereda dig.
Du kommer ha månader med dålig sömn och skrikande bebisar kommer göra dig på gränsen till galen.
Helg, mysigt o starta dagen med serie och kaffe? Fuck you, här ska du gå upp klockan 5 och kolla på barnserie med gnällande barn. Glöm att åka iväg och gör det du vill, du kommer sist.
Jag överdriver lite nu men det jag vill säga är att man förstår inte hur mycket tid man hade innan och hur mycket man gjorde saker för egen skull.
Lost in Translation säger det bäst.
Bob : It gets a whole lot more complicated when you have kids.
Charlotte : It's scary.
Bob : The most terrifying day of your life is the day the first one is born.
Charlotte : Nobody ever tells you that.
Bob : Your life, as you know it... is gone. Never to return. But they learn how to walk, and they learn how to talk... and you want to be with them. And they turn out to be the most delightful people you will ever meet in your life.
Håller med till 100%, är också förälder.
En annan sak som är otrolig med denna typ av influencers är att dom skriver om sina gravidsymtom och måste ligga i sängen hela dagarna och vila, en annan gick till jobbet varenda förbaskade dag, in på toa för att spy, mådde illa som ett aber, somnade sittandes på möten för att jag var så slut etc, ”normala” människor går igenom det som gör med skillnaden att man har ett arbete att sköta. I extrema fall om man mår riktigt skit kan man ju bli sjukskriven, men det är långt ifrån alla som kan göra så.
Sedan fattar jag inte hur man inte blir fullständigt galen av att bara gå hemma hela dagarna, gravid eller inte, men det är en annan diskussion.