Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
H har identifierat sig de senaste 6(?) åren med att vara ofrivilligt barnlös och sorg över ett barn som dog. Tror detta är en jätteomställning för henne. Det märks. Pratar hellre om avföringsvanor än om annat när hon äntligen har blivit förälder. Hon måste nog finna sig själv och sin nya roll som mamma och allt vad det innebär. Att fortsätta som tidigare kommer inte gå.

Gällande F tror jag att hon har testat. Men att de där tabletterna/sprutan(?) hänger kvar i kroppen. Kanske är det ett svagt positivt graviditetstest pga det. Men hon överanalyserar och tänker att om det var en lyckad återföring skulle plusset vara starkare. Anledningen till hennes mående är nog att hon pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Tror också hon testat. Förstår att man är ivrig full med hopp och vill testa så fort man får en chans. Hon har inte varit så aktiv som hon brukar vara annars.
Citera
2023-10-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okejra
Tycker synd om henne. Kan inte föreställa mig hur det känns att behöva gå till graven så ofta.

Ja det är synd om henne för hon mår ju uppenbarligen inte bra.
Det här med att gå till graven flera gånger i veckan är inte sunt.

Han kommer ju inte existera bara för att hon går dit och nej det är inte som att vara mamma till ett levande barn, vilket det ibland verkar som att hon försöker få det till.
Citera
2023-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Nu har FD varit vid graven igen. Hennes springande där är snarare maniskt än vanligt sörjande.
Att springa så ofta till en grav för ett barn/foster som aldrig hade en chans kan inte vara normalt.
Jag håller med dig. Ett manisk springande och bilder ska visas på Instagram. Visst är det fruktansvärt att förlora ett barn. Men det känns som att hon har fastnat i sorgen Hon skulle behöva gå på samtal för att inte gräva ner sig helt. Hon mår absolut inte bra. Istället för att hålla på med IVF så tycker jag att hon ska få hjälp med sin ohälsa. När hon blir mer stabil så kan hon sedan fortsätta med IVF.
Citera
2023-10-12, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag håller med dig. Ett manisk springande och bilder ska visas på Instagram. Visst är det fruktansvärt att förlora ett barn. Men det känns som att hon har fastnat i sorgen Hon skulle behöva gå på samtal för att inte gräva ner sig helt. Hon mår absolut inte bra. Istället för att hålla på med IVF så tycker jag att hon ska få hjälp med sin ohälsa. När hon blir mer stabil så kan hon sedan fortsätta med IVF.

Exakt! För ett levande barn kommer ju inte per automatik ta bort sorgen över det barn hon förlorat. Tvärtom så kommer hon bara ha mindre tid att besöka graven och gissar att det kommer ge henne dåligt samvete. Hon borde, både för sin och kommande barns skull, ta tag i sitt mående. Hon behöver träffa en psykolog och lära sig att bearbeta sorgen hon lever med innan hon ska ta hand om ett nytt barn.
Citera
2023-10-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Exakt! För ett levande barn kommer ju inte per automatik ta bort sorgen över det barn hon förlorat. Tvärtom så kommer hon bara ha mindre tid att besöka graven och gissar att det kommer ge henne dåligt samvete. Hon borde, både för sin och kommande barns skull, ta tag i sitt mående. Hon behöver träffa en psykolog och lära sig att bearbeta sorgen hon lever med innan hon ska ta hand om ett nytt barn.
Absolut visst behöver hon det.
Citera
2023-10-12, 16:19
Medlem
Det gick inte bra denna gången heller. F är inte gravid
Citera
2023-10-12, 16:21
Medlem
Bubblan fäste inte.
Hoppas hon tar lite paus och återhämtar sig.
Citera
2023-10-12, 16:30
Medlem
Ht kunde inte hålla sig, var tvungen att bryta sin instapaus för att ”så många frågar hur dom mår”…
Citera
2023-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Ht kunde inte hålla sig, var tvungen att bryta sin instapaus för att ”så många frågar hur dom mår”…

Ja den var ju bara märklig! Skit i att gå in på Instagram om du ska ha en paus!
Hon får ju logga ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Verkligen, så genomskinligt! Plus om det är så viktigt att nå ut med info till följare lägg det inte i story utan gör ett inlägg. Det där har hon ju såklart tänkt ut på förhand.

Hoppas Fanni söker hjälp för sitt mående istället för att dra igång ännu en ivf.
Vad ska nästa embryo heta tro? Finns ju en del emojis att välja på...
Citera
Medlem
Stackars, stackars Fanni. Man känner verkligen genom skärmen hur dåligt hon mår. Håller med om att hon skulle behöva ta en liten paus från, ja, allt. Men hur funkar sådant? Kan Livio neka henne det?
Citera
2023-10-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Stackars, stackars Fanni. Man känner verkligen genom skärmen hur dåligt hon mår. Håller med om att hon skulle behöva ta en liten paus från, ja, allt. Men hur funkar sådant? Kan Livio neka henne det?
Nu kanske jag låter väldigt cynisk men jag tror faktiskt inte dessa privata kliniker bryr sig. De har fått betalt från landstinget och kommer inte tjäna mer pengar förrän deras 3 försök är klara eller de lyckas och ev. Vill ha en till baby.

De kan nog rekommendera att pausa lite men om hon säger kör så kommer de nog köra. Fanni är vuxen och ansvarig för sin egen hälsa, de Ska göra henne gravid, inte lycklig och fri från psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in