2024-02-06, 08:32
Medlem
Jag har inte tänkt på det förrän jag började läsa i tråden här men dom har ju verkligen fördragna persienner och gardiner hela tiden.
Varför? Någon måste ju frågat det någon gång 😅. Känns ju fruktansvärt deprimerande både för vuxna och barn....
Fast frågar man blir man nog blockad, det blev jag en gång när jag ifrågasatte om dom tog in henne på gynakuten bara för lite sammandragningar 🙈
Citera
2024-02-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Jag har inte tänkt på det förrän jag började läsa i tråden här men dom har ju verkligen fördragna persienner och gardiner hela tiden.
Varför? Någon måste ju frågat det någon gång 😅. Känns ju fruktansvärt deprimerande både för vuxna och barn....
Fast frågar man blir man nog blockad, det blev jag en gång när jag ifrågasatte om dom tog in henne på gynakuten bara för lite sammandragningar 🙈

Haha var det du som la upp frågan på hennes senaste post om persiennerna? 🤣

Ser nu att du blivit blockad så det var inte du isåfall 😊
Citera
2024-02-06, 10:06
Medlem
Avigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Tyckte också coracor-sjal blev väldigt svajig när min dotter närmade sig 6-7kg så beror nog lite på hur man själv känner. Andra sjalar kan man ju bära tyngre i men då bör den vara vävd och inte i elastiskt tyg som den som HT haft.

Precis så, trikåsjalarna blir inte särskilt avlastande när barnet är lite större, det är ju skillnad mot vävda sjalar som Asabea har.
Citera
2024-02-06, 11:10
Medlem
Citat:

Hahah alla blir blockade där om man har en fråga som fröken Rustadrottning inte gillar, hennes böocklista är väl lika stor som hennes följarskara nu Jag är med blockad men ser ändå från ett annat konto 🐒
Citera
2024-02-06, 11:19
Medlem
Det är ju faktiskt väldigt skumt det där med konstant fördragna persienner? Fick mig att fundera på om jag själv någonsin drar ner och nej, har inte ens rört mina persienner på nedervåningen sedan jag flyttade in (3 år) och har endast rullgardin nere i sovrummet när jag ska sova. Förstår att dom blir trötta och bleka av att alltid vistas i glåmigt inomhusljus alltså 🫣
Citera
2024-02-06, 11:21
Medlem
Bara jag som får rysningar av obehag av krejsi keboffs skånska pruttfilm?
Citera
2024-02-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avig
Precis så, trikåsjalarna blir inte särskilt avlastande när barnet är lite större, det är ju skillnad mot vävda sjalar som Asabea har.

Ja men precis. Jag bär fortfarande vår 5åring i bärsele på ryggen ibland när hon behöver tanka närhet och jag behöver tex laga mat. Har då en Tula-sele som man kan bära i upptill 25kg. Sen finns det ju selar för ännu större barn. Är en hel djungel det där!

Men håller med HT, för en gångs skull, när det gäller trikåsjal och att man växer ur den snabbt. Var nog också ett av mina sämsta köp.
Citera
2024-02-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Haha var det du som la upp frågan på hennes senaste post om persiennerna? 🤣

Ser nu att du blivit blockad så det var inte du isåfall 😊

Haha nej, det har jag inte sett att någon gjort, det måste jag kolla 😅
Jag är blockad men kan ändå kolla från ett annat konto 🙈
Citera
2024-02-06, 12:08
Medlem
Citat:
Haha nej, det har jag inte sett att någon gjort, det måste jag kolla 😅
Jag är blockad men kan ändå kolla från ett annat konto 🙈

Verkar borttaget av Hanna nu för jag hittar verkligen den inte! Men någon frågade på ett vänligt sätt varför de alltid envisas med att ha det nedrullat i alla fönster. Ogillades nog av rustadollardrottningen
Citera
2024-02-06, 12:13
Medlem
Förvånar mig inte alls....
Inte heller då konstigt om man känner sig trött och "schleten" om man aldrig får se något dagsljus...
Citera
2024-02-06, 12:26
Medlem
Jag undrar bara vad Kevin gör om dagarna eftersom Hanna måste avbryta allt så fort Lars gnäller. Kan inte han gå ut med Lars medans Hanna ”jobbar”. Och vad är det med persiennerna? Är det för mycket jobb att dra upp dom? Fattar ju om Lars har konstiga sovvanor - får man inget dagsljus så har man ju ingen aning om det är dag/kväll eller natt.
Citera
2024-02-06, 12:43
Medlem
Och nu filmar hon med persiennerna nere, lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in