2024-02-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Men nu har HT spelat in det så efterfrågade ”bästa vs sämsta köp till barn”

Men hon har inte haft ett filmteam som följt henne runt enligt egen utsago så nej hon bara filmade det rakt upp och ner. (Vad är skillnaden från alla andra trista små filmer hon gör?)
Men det ska redigeras ikväll sen ni vänner då kommer vi få se. Vänta med spänning.
Åter fladdrade hon runt med fingrarna så man fick se det bortskavda julnagellacket.

Jag är chockad över hur lite hon åstadkommer men åndå är både schleten och har superdelegat med tid.
Stressigt att hålla persiennerna mera och navigera mellan barnprogrammen på tv?

Superdelegat = super dåligt
Citera
2024-02-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
FD flikar in att hon inte är mogen för att prata om "det".. vilket jäkla ickeinlägg.

Kan hon vara så slug att hon bara vill ha trafik till sitt konto/fattiga samarbeten hon kör på repeat?

Igår lyckades hon iaf klämma in att hennes dåliga mående nu berodde på oro o ångest för att få ett 5e missfall…. Lät inte som att det fanns någon specifik händelse utan bara hennes ”normala” läge!
Som att ingen redan visste det…
Citera
2024-02-05, 19:13
Medlem
rainbowrunners avatar
Citat:
Men nu har HT spelat in det så efterfrågade ”bästa vs sämsta köp till barn”

Men hon har inte haft ett filmteam som följt henne runt enligt egen utsago så nej hon bara filmade det rakt upp och ner. (Vad är skillnaden från alla andra trista små filmer hon gör?)
Men det ska redigeras ikväll sen ni vänner då kommer vi få se. Vänta med spänning.
Åter fladdrade hon runt med fingrarna så man fick se det bortskavda julnagellacket.

Jag är chockad över hur lite hon åstadkommer men åndå är både schleten och har superdelegat med tid.
Stressigt att hålla persiennerna mera och navigera mellan barnprogrammen på tv?

Lägstanivån är verkligen skrämmande låg….

Ska vi gissa att det blir problem med klipperiet så videon inte kan komma ut som den ska? Som det alltid blir 😁
Citera
2024-02-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner

Ska vi gissa att det blir problem med klipperiet så videon inte kan komma ut som den ska? Som det alltid blir 😁

Alldeles säkert. Eller så var det alldeles för mörkt som hon såg nu när hon ska redigera.

Jisses
Citera
2024-02-05, 19:55
Medlem
Citat:
Alldeles säkert. Eller så var det alldeles för mörkt som hon såg nu när hon ska redigera.

Jisses

Såå många kommer höra av sig att de inte får upp den i flödet så den måste laddas upp och spridas igen!
Citera
2024-02-05, 20:21
Medlem
Precis tagit mig igenom Hannas video med bra VS dåliga inköp till Lars (för övrigt kul att vi verkligen kör på det namnet nu). Småskrattade när hon säger att Lars är för rultig nu för bärsjal. Kanske borde Hanna ta en sväng in på tex asabeas insta? Hanna la ju upp häromdagen att Lars väger nästan prick 6kg. Vad ”mycket” 🥲

Vad är det Fanni ska berätta när hon är redo förresten? Missfall verkar hon ju inte ha fått eftersom hon ish dementerade det igår. Ska hon bara berätta att hon haft panikångest igen eller?
Citera
2024-02-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner

Den är ute nu 🤷‍♀️😅

Men alltså blir så trött, babygym och spjälsäng är de sämsta köpen? Lars är 4mån och har mååååånga månader kvar att både använda sig av babygymmet och spjälsängen 🤯
Citera
2024-02-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Precis tagit mig igenom Hannas video med bra VS dåliga inköp till Lars (för övrigt kul att vi verkligen kör på det namnet nu). Småskrattade när hon säger att Lars är för rultig nu för bärsjal. Kanske borde Hanna ta en sväng in på tex asabeas insta? Hanna la ju upp häromdagen att Lars väger nästan prick 6kg. Vad ”mycket” 🥲

Tyckte också coracor-sjal blev väldigt svajig när min dotter närmade sig 6-7kg så beror nog lite på hur man själv känner. Andra sjalar kan man ju bära tyngre i men då bör den vara vävd och inte i elastiskt tyg som den som HT haft.
Citera
2024-02-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Många tycker det blir för meckigt då dessa två dårar hänger ihop liksom.
Jag förstår rimligheten bakom det efter att ha läst några sidor bak. Haha jisses, konstigt att de två inte har sökt sig till varandra privat
Citera
2024-02-05, 20:57
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
Jag förstår rimligheten bakom det efter att ha läst några sidor bak. Haha jisses, konstigt att de två inte har sökt sig till varandra privat

Fanni var där och firade Hannas babyshower så de har träffats.
Citera
2024-02-05, 21:44
Medlem
Måste ändå bara flika in att Lara var ju väldigt gosig och söt när hon sov i famnen. Hoppas verkligen för hennes skull att hennes föräldrar tar tag i hennes utveckling och vågar utmana henne. Risken för ett krävande barn (i form av skrik/trots) är stor när man inte utmanar sin bebis.
Citera
2024-02-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Jag håller helt med. Jag tror att den delen av hennes känslor som beror på barnlängtan antagligen kan läka av att få ett barn (för mig gjorde den det iallafall), men hon skulle behöva inse att inte allt i hennes mående beror på det. Jag har lite svårt att formulera det här på ett träffsäkert sätt, men jag tycker att det är en stor skillnad på "min enorma barnlängtan är ett hål i mig som inte kan fyllas med annat, men jag kan vara glad för annat i livet även om hålet finns där" och "jag kan inte vara lycklig förrän jag får ett barn". Jag tror att Fanni är mer åt den senare, och ett barn ska inte behöva bära tyngden av att vara förälderns enda lycka.

Jag själv hade också inställningen "det är inget fel på mig, jag behöver inte hjälp" ett par år innan jag blev gravid. Det gör ont att inse att man mår dåligt (och kanske har gjort det länge) och behöva blotta sig för en terapeut/psykolog/psykiater. Även om det känns omöjligt och att det inte gäller en själv så skulle jag säga att det är nödvändigt för att bli en riktigt bra förälder, och om någon säger det till en tycker jag inte att man har något att förlora på att gå till en terapeut och testa om det finns något att jobba med. När jag hade mitt första samtal med min terapeut sade jag "min partner tyckte att jag skulle komma hit, men jag vet inte riktigt om jag har något att prata om". Sen gick vi igenom olika livshändelser lite ytligt, och terapeuten föreslog att vi skulle jobba igenom en av dem nästa gång. Jag tyckte att det var dumt, för "det påverkar inte mig idag , men du kan nog gissa vad utgången blev 😂 Tycker egentligen att typ alla som inte har haft ett ovanligt fantastiskt liv skulle ha nytta av att rota runt lite med en terapeut innan man får barn. Det kan vara väldigt svårt att avgöra vilka val man gör för sitt barns bästa och vilka val man gör för att inte såra sitt ego annars. Man måste inte vara perfekt, men det är ett relativt litet steg för att ens barn ska få en mycket bättre uppväxt 🙏

Grejen med Fanny är ju dock att enbart terapi nog inte kan hjälpa henne. Hon är bipolär och skulle behöva en regelbunden psykolog- och/eller psykiatrikerkontakt samt medicinering.
Det är inte riktigt samma som att gå till en terapeut och ”jobba på sig själv”. Fanny behöver mer än så…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in