2026-09-03, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsol22
Hon pratar om ansvar över sitt barn..hon som satte sitt lilla barn framåtvänd i framsätet. Det är ansvar det..
Jaa men det handlade ju bara 1 % av tiden som Hanna sa (ljög om)
Citera
2026-09-03, 06:42
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag vet inte om Hanna blandade ihop soc med FK men de anmälningar som jag vet inkom till FK (för något halvår sen) handlade om att Hanna satt "vabbandet" i system dvs exakt var fjärde vecka sedan Lars börjat förskolan, och detta under nio månaders tid. Alltid den veckan då Kebab inte kunde sköta lämn/hämtningar.
Lars "jobbade" dessutom trots hon var "hemma sjuk" med Hannas samarbeten.
Precis som en vuxen person inte får jobba samtidigt som den tar ut sjuklön så får inte heller "sjuka" Lars göra det.

Att FK sedan dess nekat Hanna ersättning eller möjlighet att ta ut vab är självklart- särskilt då Hanna vill få betalt från stadskassan för att Lars är trött.

Någon soc anmälan vet jag inget om men kanske folk anmält även dit, eller så har FK gjort det, vad vet jag.

Undra hur mycket fel hon gör med skatten med tanke på att hon inte ens lyckas göra rätt med vab. Hoppas att skatteverket kollar henne noga! Kan inte tänka mig att hon har en aning om hur man driver ett eget företag och bokför saker rätt.
Citera
2026-09-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Hon är ett skämt. Hon lämnar aldrit barnet på förskolan. Har en bekant vars barn går på samma skola och hon ser bara Kebaben lämna/hämta

När mina barn gick på förskolan så var det drop-in ibland med fika. Bra tillfälle för barnen att visa upp sina lokaler, pyssel de gjort och fika med andra barn och föräldrar. Antar att Hanna skippar allt sådant också? Dessutom Lars fyller 3 - det är väl i den åldern de brukar bli bjudna på kamratkalas men att man som förälder närvarar?? Skall hon tacka nej till allt det också? Bara vara hemma med sin bästis och mysa på madrassen i vardagsrummet framför Pippi??
Citera
2026-09-03, 09:52
Medlem
Vågar någon fråga henne hur det går med studierna? Eller blir man blockerad då? Hehe
Citera
2026-09-03, 09:53
Medlem
Väntar med spänning på Zara-haulen med dåligt ljud…
Citera
2026-09-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Vågar någon fråga henne hur det går med studierna? Eller blir man blockerad då? Hehe
Någon skrev igår att hon aldrig började på kursen
Citera
2026-09-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Skolan svarade att hon var inskriven men hoppade av innan den började😅
Citera
2026-09-03, 10:18
Medlem
Fortsätter tappa följare..
Citera
2026-09-03, 10:40
Medlem
Det är säkert mamma theorin som lagat hello fresh måltiderna. Tror inte hon står och lagar den maten överhuvudtaget. Frågan är om hon ens äter den.

Hon har en "ritardag" idag när vädret är dåligt 🙄. Hade det inte varit bättre att tex göra om zarahvideon som hon sa att hon inte hann. Hon verkar ju ha all tid i världen.
Eller gjort nån nytta därhemma. Säker på att det finns mycket att göra. Bära madrasser, dammsuga efter snackset eller städa det ofta skitiga köket
Senast redigerad av Skippan123 2026-09-03 kl. 10:43.
Citera
2026-09-03, 10:41
Medlem
Steepfor4minutess avatar
Kollade precis upp Hannas årsredovisning. Hon registrerade sitt AB i juli 2025 så detta är för 6 månader.

Hanna omsatte 320 114kr varav 234 892kr gått till personalkostnader. Det är i underkant 30 000kr i lön brutto, alltså 23-24 000kr i plånboken varje månad till Hanna. Eventuellt lite mindre om hon tänkt på pension, försäkringar och semesterlön.

59 369kr går till övriga externa kostnader, alltså resor, rekvisita etc. Det är 18% av hela omsättningen så det hade varit väldigt intressant att veta vad hon faktiskt köper in på företaget, för den summan är helt vild.
Är det flygbiljetter till Turkiet? Lekstuga? Jag kan tänka mig att hon gärna handlar in på företagets räkning och tror att det är affärsmässigt syfte bara för att hon gör några instagraminlägg om det. Så enkelt är det dock inte. Övriga kostnader är inte en frikortspåse för privata utgifter, så ajabaja ☝🏼☝🏼☝🏼

Andra intressanta observationer, 7 254kr råvaror/förnödenheter. Vad är det? Sockerfritt godis och snacksbrickor? Sålänge man gör en story om det så är det ok, eller hur var det nu?

98 302kr på banken men 119 991kr skulder. Hur lyckas man ha en skuld på nästan 120 000kr i ett AB som kräver 0 lagerföring, 0 fordon/maskiner, lokal eller personal som annars är ganska stora poster och skäl nog att ta banklån för att rulla igång?

Många frågor man velat ha svar på.
Citera
2026-09-03, 10:51
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes
Kollade precis upp Hannas årsredovisning. Hon registrerade sitt AB i juli 2025 så detta är för 6 månader.

Hanna omsatte 320 114kr varav 234 892kr gått till personalkostnader. Det är i underkant 30 000kr i lön brutto, alltså 23-24 000kr i plånboken varje månad till Hanna. Eventuellt lite mindre om hon tänkt på pension, försäkringar och semesterlön.

59 369kr går till övriga externa kostnader, alltså resor, rekvisita etc. Det är 18% av hela omsättningen så det hade varit väldigt intressant att veta vad hon faktiskt köper in på företaget, för den summan är helt vild.
Är det flygbiljetter till Turkiet? Lekstuga? Jag kan tänka mig att hon gärna handlar in på företagets räkning och tror att det är affärsmässigt syfte bara för att hon gör några instagraminlägg om det. Så enkelt är det dock inte. Övriga kostnader är inte en frikortspåse för privata utgifter, så ajabaja ☝🏼☝🏼☝🏼

Andra intressanta observationer, 7 254kr råvaror/förnödenheter. Vad är det? Sockerfritt godis och snacksbrickor? Sålänge man gör en story om det så är det ok, eller hur var det nu?

98 302kr på banken men 119 991kr skulder. Hur lyckas man ha en skuld på nästan 120 000kr i ett AB som kräver 0 lagerföring, 0 fordon/maskiner, lokal eller personal som annars är ganska stora poster och skäl nog att ta banklån för att rulla igång?

Man är väldigt sugen på att både tipsa skatteverket och fråga Hanna lite försynt om tips på hur man gör när man har eget AB, om det inte är krångligt att redovisa PR bud, soffor o annat hon får. Hon är på tok för dum för att leda ett AB på korrekt sätt, hon vet ingenting om nått! Hon borde studera det istället!
Citera
2026-09-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes

Snälla tipsa Skatteverket anonymt då du verkar insatt. Allt hon gör är ljuger så det behöver utredas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in