2026-09-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Beror på vad sovit dåligt innebär. Jag har absolut vabbat om mina barn sovit "riktigt" dåligt. Inte om det vaknat ett par gånger och sen somnat om utan om barnet fått väldigt få timmars sömn totalt. Har ett barn med astma så det har blivit många vabbdagar för att sömnen varit=0. Kanske inte är enl andra en okej orsak men jag vet hur mina barn fungerar utan sömn och det vill jag inte utsätta fsk personalen för😂

Kan absolut göra samma sak, men jag anger ju inte orsak "trött" isåfall utan det som ligger bakom tex hostat på natten osv.
Citera
2026-09-02, 18:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag vet inte om Hanna blandade ihop soc med FK men de anmälningar som jag vet inkom till FK (för något halvår sen) handlade om att Hanna satt "vabbandet" i system dvs exakt var fjärde vecka sedan Lars börjat förskolan, och detta under nio månaders tid. Alltid den veckan då Kebab inte kunde sköta lämn/hämtningar.
Lars "jobbade" dessutom trots hon var "hemma sjuk" med Hannas samarbeten.
Precis som en vuxen person inte får jobba samtidigt som den tar ut sjuklön så får inte heller "sjuka" Lars göra det.

Att FK sedan dess nekat Hanna ersättning eller möjlighet att ta ut vab är självklart- särskilt då Hanna vill få betalt från stadskassan för att Lars är trött.

Någon soc anmälan vet jag inget om men kanske folk anmält även dit, eller så har FK gjort det, vad vet jag.
Citera
2026-09-02, 18:43
Medlem
Jag blir faktiskt riktigt provocerad av hennes pekpinnar mot andra föräldrar.

Det är så jävla lätt för henne att säga att det är föräldrarnas ansvar att hålla sina sjuka barn hemma. SJÄLVKLART ska man inte lämna ett sjukt barn på förskolan. Men hon har sitt eget barn där 15 timmar i veckan just för att hon inte har ett vanligt jobb att gå till.

Att filma något hon shoppat på Zara för flera veckor sedan med dåligt ljud kallar jag inte ens för ett jobb.

Hur många föräldrar har inte stått där på morgonen med ett trött barn och ändå varit tvungna att lämna tidigt, efter att redan ha vabbat flera gånger? Vabbar man åter igen får man dåligt samvete gentemot kollegor och chef. Lämnar man barnet på förskolan får man dåligt samvete gentemot sitt barn.

Det är en situation som hon själv slipper förhålla sig till.

Så Hanna, kom tillbaka med dina jävla pekpinnar när du själv har ett riktigt jobb och faktiskt behöver hantera den verklighet som så många andra föräldrar står ofta. Ditt försök att vara relaterbar för dina följare och andra föräldrar faller tyvärr ganska platt.
Citera
2026-09-02, 18:53
Medlem
Det är hon som är för trött för att anstränga sig! Vem fan sover inte dåligt med småbarn som hostar? Hon orkar väl inte ta fighten att lämna när hon själv är trött, det är det som är grejen…
Citera
2026-09-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Någon soc anmälan vet jag inget om men kanske folk anmält även dit, eller så har FK gjort det, vad vet jag.
Ja, de kanske har reagerat på att hon vid flertalet tillfällen försöker vabba för sitt snart treåriga barn, som är för trött för att gå till förskolan
Citera
2026-09-02, 19:39
Medlem
Vilken normal vuxen mamma outar sitt barn på detta sätt för okända främlingar. Behöver alla veta att Lara har astma och använder medicin. Jag fick astma som 20 åring och berättar inte det för alla för att jag inte vill. Skäms fan på henne så egoistisk person som lägger ut det för egen vinning
Citera
2026-09-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Vilken normal vuxen mamma outar sitt barn på detta sätt för okända främlingar. Behöver alla veta att Lara har astma och använder medicin. Jag fick astma som 20 åring och berättar inte det för alla för att jag inte vill. Skäms fan på henne så egoistisk person som lägger ut det för egen vinning

Ja och sitter och viftar med sin dotters mediciner och ser viktig ut… och berättar vilka biverkningar hon får. Har hon ingen empati för sitt barn? Om man föreställer sig att Lars skulle va stor nog att förstå vad Hanna gör, hur hade Hanna förhållit sig då vill man ju veta
Citera
2026-09-02, 20:23
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Det är en av grundstenarna i HTs tokiga hjärna (förutom att göra dåliga jobb) - att "relaterbarheten" och att "vara ärlig och transparent" är viktigare än dotterns integritet!

Fy fan så dåligt, förnedrande för barnet att veta senare i livet att flera MILJONER människor (eftersom hon har öppet konto) vet om hennes diagnoser, symptom och mediciner.
Citera
2026-09-02, 21:43
Medlem
Undrar om Hanna tyckt det va lika bra att vabba sitt friska, trötta barn om det var hennes läkare på vc som gjorde samma? Ringer en timme innan besöket och meddelar att det inte blir några 14 rör blod för Hanna eftersom läkarens barn faktiskt hostat inatt och då är det läkarens förbannade plikt att stanna hemma med barnet.

Samhället hade ju stannat upp om varje förälder stannade hemma varje gång ett barn inte kändes helt hundra. Men hon är väl en sån som hade sjukat sig själv 50% av tiden pga. ont i bihålorna, mardrömmar och sittskav.

Blir väl så när man varje morgon slår upp ögonen och det första man gör är att känna efter i varje kroppsdel och inre organ om något eventuellt kanske känns lite obehagligt.
Citera
2026-09-03, 00:55
Medlem
Hon pratar om ansvar över sitt barn..hon som satte sitt lilla barn framåtvänd i framsätet. Det är ansvar det..
Citera
2026-09-03, 06:13
Medlem
HelloFresh jobbar övertid😅

Är de medvetna om att H även reklamerar det andra skitföretaget med hemmagjorda måltider (frusen skit från Holland)
Citera
2026-09-03, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Det är hon som är för trött för att anstränga sig! Vem fan sover inte dåligt med småbarn som hostar? Hon orkar väl inte ta fighten att lämna när hon själv är trött, det är det som är grejen…
Hon är ett skämt. Hon lämnar aldrit barnet på förskolan. Har en bekant vars barn går på samma skola och hon ser bara Kebaben lämna/hämta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in