2026-03-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Jag hade personligen skämts ihjäl av att lägga ut något om att jag handlar när det ständigt kommenteras här

Det ÄR så konstigt hur hon kan ”behöva” saker och handla ”nödvändigheter” VARJE DAG. Hur planerar dom?
Citera
2026-03-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Kan säkert stämma…inte så svårt att komma överens om något med personalen heller på många ställen !!
Det är inte personalen som bestämmer det. Det måste gå via rektor/förskolechef.

Min chef har full koll på sådant så det hade inte gått med egna överrenskommelser. Är man ledig så ska barnet vara hemma. To.m när man ska på läkarbesök själv så ska barnet vara hemma. Men där kan man ev få beviljat om det är helt nödvändigt.

Vi har haft många diskussioner kring detta. Så är det i min kommun i alla fall och även i en del andra som jag vet.
Citera
2026-03-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
”Den förra”? Hon har väl hur många jackor som helst. Det kan inte vara ett akut behov. Viktigt att vara modern dock. Där har du en poäng.
Jag tror inte modet ändrat sig på några månader dock. Höstjackan kan säkert funka fortfarande
Citera
2026-03-05, 17:06
Medlem
Citat:
Har man bra kontakter osv så går allt 👍

Som att Hanna skulle ha några kontakter utöver L och K…………..
Citera
2026-03-05, 17:10
Medlem
Citat:
Har man bra kontakter osv så går allt 👍

Ja precis som jag skrev tidigare. Om man har kontakt med socialtjänsten så kan man få såna här lösningar för barnets bästa.
Citera
2026-03-05, 17:12
Medlem
Citat:
Jag har alltid köpt nytt inför olika säsonger (och många med mig) så kan absolut förstå att hon vill klä sin flicka i nytt och fräscht 👍

Jag var självklart inte seriös med att det är viktigt att en tvåårings jacka är modern……….

Och även om man tycker det är viktigt är det inte på något sätt ett akut behov att köpa ny jacka. Det måste gå att planera sina inköp bättre än såhär.
Citera
2026-03-05, 17:14
Medlem
Citat:
Jasså kan man? Det visste jag inte…har du det menar du? Eller menar du att H har det?

Ja hon har ju fått upprepade orosanmälningar.
Citera
2026-03-05, 17:25
Medlem
Citat:
Som lett fram till att hon kan göra lite som hon vill ang förskolan?

Jag har ingen aning vad de lett fram till men en bra åtgärd för Lars skulle hade ju varit regelbunden förskola oavsett föräldrarnas arbetstider. Och det verkar ju som att hon har det nu. Vet inte vad du har för insyn i hur det fungerar men utifrån mina erfarenheter är det troligare att man får anpassade tider på förskolan efter familjens behov än för att man har ”kontakter”.
Citera
2026-03-05, 17:44
Medlem
Citat:
Aha, okej… lät som du visste att det var så (soc) pga orosanmälningar. Men då förstår jag att du menar att du kan tänka dig att det är så, eller?

Ja? Men om du vet att det pga ”kontakter” så är det väl så 🙃
Citera
2026-03-05, 18:00
Medlem
Citat:
Dom kontakter jag pratar om handlar inte om soc och orosanmälningar. Då går man ju inte ”runt reglerna” genom att ha kontakter 👍

Nej jag förstår att du pratar om andra kontakter och att du har belägg för allt du skriver och inte spekulerar som oss andra.
Citera
2026-03-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Eller så är farfar barnvakt så dom får "egentid" 🫣
Klart det är därför. Hon åker därifrån till Ullared så fort hon fick chansen. Istället för att göra något tillsammans med farfar och barnet.
Citera
2026-03-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPelargon
"så hon ville passa på att umgås med honom såklart" sa Lars det själv? 😂 Varför formulerar hon sig alltid så konstigt, som om Lars är minst 3 år äldre än vad hon är?

Hon ville väl vara tydlig med att hon själv INTE har något lust att umgås med svärfar… hon ska dra själv på shoppingrunda istället!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in