2026-03-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Klart det är därför. Hon åker därifrån till Ullared så fort hon fick chansen. Istället för att göra något tillsammans med farfar och barnet.

Verkligen, så tydligt. Liksom har deras enda toa pajat? Ska Lars ut på ett äventyr imorgon bitti som KRÄVER en specifik jacka? Hanna är tydligen så skygg att umgås med folk att hon måste dra iväg till och med den dagen de råkar ha en gäst….
Citera
2026-03-05, 19:26
Medlem
Snart kan vi väl se fram emot en trött "haul" på en toasits, jacka och massor med kläder till Lars, chips, godis och läsk från Gekås 🎉
Citera
2026-03-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Verkligen, så tydligt. Liksom har deras enda toa pajat? Ska Lars ut på ett äventyr imorgon bitti som KRÄVER en specifik jacka? Hanna är tydligen så skygg att umgås med folk att hon måste dra iväg till och med den dagen de råkar ha en gäst….
Ja det känns ju verkligen konstigt att hon akut måste åka till Ullared precis samtidigt som svärfar kommer på besök. Det kan omöjligt varit så bråttom med varken toasits, jacka eller tvål. Nej säg som det är istället!
Citera
2026-03-05, 20:00
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Bäst är ju ändå "vi åker till Gekås eftersom vi har lika nära hit som till nått annat" 😂😂😂

Minst TRE ställen i Smålandsstenar säljer toasitsar. Både Gislaved och Värnamo är mycket närmare för en barnjacka.

Tvål och andra trökiga grejer kan man köpa på Coop, kan tänka mig att det finns fler affärer i Smålandsstenar.

Så nej, det handlar om att HT ska få åka och SHOPPA och farfar fick vara barnvakt.
Citera
2026-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Bäst är ju ändå "vi åker till Gekås eftersom vi har lika nära hit som till nått annat" 😂😂😂

Minst TRE ställen i Smålandsstenar säljer toasitsar. Både Gislaved och Värnamo är mycket närmare för en barnjacka.

Tvål och andra trökiga grejer kan man köpa på Coop, kan tänka mig att det finns fler affärer i Smålandsstenar.

Så nej, det handlar om att HT ska få åka och SHOPPA och farfar fick vara barnvakt.

Haha, vet ingen som så AKUT behöver en sak som en toalettsits 😂 sjukaste.
Citera
2026-03-05, 20:16
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Haha, vet ingen som så AKUT behöver en sak som en toalettsits 😂 sjukaste.
Det är verkligen sjukt 😂😂😂

Hon är verkligen verkligen verkligen shoppingberoende.
Citera
2026-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panaduro123
Herregud så korkad kommentar. Varför hon inte lärt sig hantera vissa saker bättre? Det är väl ändå därför man gör en utredning för att sedan få hjälp att hitta dessa strategier. Varför skulle hon tillämpa adhd-strategier i sitt liv om hon inte ens har adhd? Du verkar ha dålig koll på att otroligt många kvinnor diagnoseras sent i livet och inte ens misstänker att hon har adhd innan dess.

Jag har jävligt bra koll på adhd!

Och kommentaren är inte alls korkad. Vare sig man har adhd eller ej, så lär man sig vad som fungerar och inte fungerar för en själv. Det handlar inte om adhdstrategier utan om att ta ansvar för sig själv, lära känna sig själv och det behöver man ingen diagnos för. Det handlar bara om att man lär sig hantera sina egna svårigheter och det är det många med adhd som gör och det innebär inte att man använder några adhdstrategier.

Jag skrev faktiskt inte nåt om adhdstrategier i min första kommentar, jag skrev strategier. Något som dom flesta använder sig av oavsett diagnos eller ej.
Citera
2026-03-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hon ville väl vara tydlig med att hon själv INTE har något lust att umgås med svärfar… hon ska dra själv på shoppingrunda istället!!

Det tänkte jag också på.
Hanna lämnar hemmet när svärfar kommer på besök. Hmmmm…
Hon tar första chansen till att åka och handla.
”Jag måste dra och köpa toasist. Hej då”… sorligt…. 😞
Eller är de kebaben som tvingat iväg henne 🤷🏼‍♀️. Svårt att tro det. Dålig stämning annars?
Citera
2026-03-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft

Allt hon skriver är ju bara för att rättfärdiga sitt shoppingberoende. Alltid akut behov av någonting VARJE dag. Hon behöver verkligen hjälp. Hon är ju både (för att använda hennes eget språk) GROVT shoppingberoende och grovt sockerberoende. Kanske nästa grej att söka vård för? *tips tips*
Citera
2026-03-05, 21:09
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Allt hon skriver är ju bara för att rättfärdiga sitt shoppingberoende. Alltid akut behov av någonting VARJE dag. Hon behöver verkligen hjälp. Hon är ju både (för att använda hennes eget språk) GROVT shoppingberoende och grovt sockerberoende. Kanske nästa grej att söka vård för? *tips tips*
Det är kanske det som surrar i huvudet? 😂
Citera
2026-03-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Har man bra kontakter osv så går allt 👍
Så du menar att personalen ska strunta i regelverket och gå bakom ryggen på sin chef.
Citera
2026-03-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Snart kan vi väl se fram emot en trött "haul" på en toasits, jacka och massor med kläder till Lars, chips, godis och läsk från Gekås 🎉

…och sen behöver de förmodligen handla ”helg-gotte” redan imorgon för det har hon såklart inte planerat in i dagens shopping.

Känner folk med if som håller på såhär maniskt med handlande.. det blir en sorts tvångstanke och en rutin i samband med beroende. Sjukligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in