Citat:
Ursprungligen postat av
NorrKen
Såg detta som bloggbevakningen hade skrivit i kommentarerna gällande HT:s svärmor. Ville bara sjunka genom jorden.
Bloggbevakning / 18:15
Med tanke på att den här ”svärmodern” har skrivit 15 kommentarer här inne där hon utgivit sig för att vara både personen ifråga men även en massa andra personer så vet jag inte om jag riktigt tror på det där.
Och…bara för att Arvidssons tyger har rätten att sälja tygerna så transfereras inte den licensen över tillsvärmodern, enbart för att hon köper tyget.
När det gäller Arvidssons Textil och andra tyger med skyddade motiv som Pippi Långstrump gäller samma princip som för andra licensierade barntyger:
Du köper tyget som fysisk vara, men du köper inte rätten att använda det kommersiellt.
Att söka och få en licens från The Astrid Lindgren Group är inte enbart jättesvårt, utan som med alla andra skyddade varumärken så utgörs licensen oftast av tre olika punkter:
1. Fast licensavgift
2. Royalty-procent
3. Minimiavgifter per år
Låter det som någonting den här svärmodern fått och betalat för?”
Jätteroligt att svärmor låtsas vara sina egna fans i kommentarsfältet. Trodde inte sånt om en gammal dam men detta får mig tro att det inte är första gången. Hanna har gjort samma sak när hon inte enbart får medhåll och till sina "frågelådor".
Man måste vara en väldigt speciell människa om man sysslar med att skapa låtsaskompisar åt sig själv, för att se bättre ut offentligt 😬😅
Hanna skulle ha bättre omdöme än att dra in svärmor i sitt skit, eller är detta en kupp för att kunna köpa nya följare (för tror inte på att hundratals kommer vallfärda för att få chansen att vinna en billig mössa).