Citat:
Ursprungligen postat av
enlitenkattunge
Det kommer komma ett inlägg antingen ikväll eller imorgon i stil med följande:
”jag ska inte behöva göra denna ”operation” pga att jag inte är utredd för VARFÖR jag blöder så mycket. Det är vårdens ansvar att utreda, innan jag gör detta. Jag är för ”ung” för denna operation och för att ev aldrig kunna bli gravid”.
Jag vill inte vara tjatig,men anledningen till att jag tidigare frågade om hon har PCOS är pga, vid PCOS (androgena varianten) kommer mensen ofta sällan eller oregelbundet. Då kan livmoderslemhinnan byggas upp under lång tid. Endometriablation tar bort slemhinnan men påverkar inte hormonerna som driver PCOS. Kroppen kan därför fortsätta försöka bygga ny slemhinna. Efter en ablation kan slemhinnan växa ojämnt eller bli instängd. Det kan ge smärta och oregelbundna blödningar.
Hon var ingen bra kandidat från början och detta borde ha informerats tidigare, kan en tycka. Så kostnadseffektivt.