2025-10-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Tror också det är så. Alltså tänkte hon inte på såna saker innan hon skaffade barn? Att man behöver hämta/lämna och ofta interagera med andra människor? Fattar inte att inte K blir galen. Vad gör hon om han lämnar henne?

Tror knappast att hon tänkte på hur livet med barn skulle bli om de skulle lyckas få ett.
För henne har det varit en inkomstkälla och sen har hon inte tänkt längre än så.
Finns inte en chans att L är sjuk igen, sitter i H:s huvud detta när inte K kan lämna och hämta.
Citera
2025-10-20, 10:25
Medlem
Vore intressant att se annonsen för Hannas gamla soffa… varför tvätta hela om de inte tänkte sälja den? Om den skulle skänskas så tror jag inte hon skulle bemöda sig.

För övrigt - om en vagn drar kraftigt till höger, skulle inte det synas när den rullar fritt? I storyn där hon skriver detta så går den i alla fall rakt när hon inte håller i den
Citera
2025-10-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Tror knappast att hon tänkte på hur livet med barn skulle bli om de skulle lyckas få ett.
För henne har det varit en inkomstkälla och sen har hon inte tänkt längre än så.
Finns inte en chans att L är sjuk igen, sitter i H:s huvud detta när inte K kan lämna och hämta.
Undrar dock varför inte Kebaben reagerar, men det vet jag såklart inte till 100 % men är han vettig borde han göra det. Tror inte hon tänker på att det är misstänksamt när de är sjuka så ofta
Citera
2025-10-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Undrar dock varför inte Kebaben reagerar, men det vet jag såklart inte till 100 % men är han vettig borde han göra det. Tror inte hon tänker på att det är misstänksamt när de är sjuka så ofta

Precis vad jag skrev några inlägg upp?
Citera
2025-10-20, 10:48
Medlem
Citat:
Tror också det är så. Alltså tänkte hon inte på såna saker innan hon skaffade barn? Att man behöver hämta/lämna och ofta interagera med andra människor? Fattar inte att inte K blir galen. Vad gör hon om han lämnar henne?
Förlåt men båda verkar vara helt bakom flötet och det är provocerande hur iq-befriade föräldrar Lars har, som inte prioriterar henne framför sina egna behov. Speciellt morsan.
Citera
2025-10-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans

Det har jag också funderat på, vi lär aldrig få svar på det.
Jag tror att han "skyddar" hennes dåliga mående (sociala fobi) och ifrågasätter inte henne då hon vill hålla L hemma. Det är nog lätt att bli "medsjuk" också till slut
Citera
2025-10-20, 11:05
Medlem
Citat:
Precis vad jag skrev några inlägg upp?
Jag missade det🩷
Citera
2025-10-20, 11:09
Medlem
Dock skriver vissa att de känner en oro kring Lars och då undrar jag varför man inte gör en orosanmälan?!

Jag tycker synd om hela familjen men är inte så orolig att jag vill kontakta socialtjänsten, det gör nog förskolan vid eventuell oro
Citera
2025-10-20, 11:20
Medlem
Citat:

Om K lämnar henne kommer hon flytta hem till sin mamma och fortsätta i samma spår. Bara byta ut K mot mamman. Det är min analys.
Citera
2025-10-20, 11:31
Medlem
Familjen Soffasson hänger i soffan som vanligt. Men jag funderar verkligen varför Hanna sitter på golvet vid soffan istället för i soffan? Hon sitter ju där var och varannan bild...
Citera
2025-10-20, 11:35
Medlem
Tycker det här gått lite för långt. Barn kan visst bli sjuka sådär ofta, man är ju inte immun mot exempelvis rhino-virus/virussjukdom för att man hade något annat virus veckan innan… det är ju snarare så att immunförsvaret är nedsatt efter sjukdom
Citera
2025-10-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Tycker det här gått lite för långt. Barn kan visst bli sjuka sådär ofta, man är ju inte immun mot exempelvis rhino-virus/virussjukdom för att man hade något annat virus veckan innan… det är ju snarare så att immunförsvaret är nedsatt efter sjukdom

Vad har gått för långt menar du? Jag tänker att det är lustigt att barnet (och H) blir sjuka så ofta när L inte ens är på förskolan (och de gör ju inte mycket annat, som att träffa massa folk, utanför husets väggar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in