2025-10-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Vad har gått för långt menar du? Jag tänker att det är lustigt att barnet (och H) blir sjuka så ofta när L inte ens är på förskolan (och de gör ju inte mycket annat, som att träffa massa folk, utanför husets väggar)
Spekulationerna om sjukdom eller inte. Såklart kan hon ljuga men det är ju inte omöjligt att bli sjuk så ofta…
Citera
2025-10-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Dock skriver vissa att de känner en oro kring Lars och då undrar jag varför man inte gör en orosanmälan?!

Jag tycker synd om hela familjen men är inte så orolig att jag vill kontakta socialtjänsten, det gör nog förskolan vid eventuell oro
Soc gör nog inget sålänge Familjen Soffasson (klockren, snor den) tillgodoser hennes basala behov som mat, hygien och sömn vilket de verkar fixa åtminstone även om maten kan ifrågasättas (saft, socker varje dag osv).. Man är nog precis som även jag bara förfärad över hennes uppväxt med att mest hänga hemma i soffan och på Rusta och inte gå på förskolan och ha några rutiner alls.
Citera
2025-10-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Tror varken hon eller Lars Soffasson är sjuka. H vill inte lämna på föris efter återigen en helg av fiasko på IG där hon skämtar att hon kör omkull Lars med vagnen. Pinsamt att möta pedagogerna och andra föräldrar då. Vad passar då bättre än en hel dag framför Astrid Lindgren tills det att Kebaben är tillbaka och kan lämna på föris.

Inte en chans att Lars Soffasson är sjuk så ofta. Det skulle vara kosten eller ångorna från all målarfärg i så fall.

SOFFASSON! 🤣🤣
Citera
2025-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Konstigt att kalla det sjukstuga om det bara är hon själv
Ja det är såklart Lars som är "sjuk" igen. Hon skrev ju också "vi jobbar på med immunförsvaret" eller nåt. Då menar hon ju Lars.
Citera
2025-10-20, 11:57
Medlem
Om nu Lars är så infektionskänslig så hade jag undvikit att ta med henne i affärer samt sett till att hon får mycket frisk luft! Kosten tänker jag inte ens nämna för det är väl ingen idé men lite mer grönt på tallriken (ketchup är ingen grönsak!) och frukt för att boosta immunförsvaret.
Citera
2025-10-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Tror också det är så. Alltså tänkte hon inte på såna saker innan hon skaffade barn? Att man behöver hämta/lämna och ofta interagera med andra människor? Fattar inte att inte K blir galen. Vad gör hon om han lämnar henne?
Exakt! Har hon inget som helst framförhållningstänk? Hon skulle aldrig klara sig utan K. Men det hade varit spännande att se hur hon skulle klara den biten.
Citera
2025-10-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Är det bara jag som får en känsla av att hon njuter?!
https://imgur.com/a/YCNoZCP
Jag 🙋‍♀️ Hanna verkar ha någon fetisch om sjukdomar. Dels njuter hon av att slippa lämna L och träffa folk. Dels verkar hon njuta av att andra gånger kontakta vården. Det är nåt sjukligt (höhö) över det. Senast när hon speedad berättade om hur hon övar hemma vad hon ska säga till läkaren så hon får det hon vill ha ut av vården.
Citera
2025-10-20, 12:17
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Spekulationerna om sjukdom eller inte. Såklart kan hon ljuga men det är ju inte omöjligt att bli sjuk så ofta…

Håller med. Det är absolut vanligt att, speciellt i början efter inskolning, att barn blir sjuk på sjuk på sjuk. Och just nu går det väldigt mycket. Hosta, snoriga, feber, magsjuka. Det brukar infalla i november men började tidigare.
Senast redigerad av Smultronvisslare 2025-10-20 kl. 12:20.
Citera
2025-10-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Håller med. Det är absolut vanligt att, speciellt i början efter inskolning, att barn blir sjuk på sjuk på sjuk. Och just nu går det väldigt mycket. Hosta, snoriga, feber, magsjuka. Det brukar infalla i november men började tidigare.

Frågan är väl var gränsen går för att Hanna ska hålla Lars hemma. Hon behöver inte va hemma om det är bara hosta och snor, så länge hon är feberfri och orkar med dagen
Citera
2025-10-20, 13:07
Medlem
Har hon helt glömt att blurra ansiktet på L eller tycker hon att en profilbild på en sjuk sovande L inte är så farligt att visa upp. Det kränker ingen integritet eller identitet eller? 🤔
Citera
2025-10-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Absolut att man blir sjuk ofta när man precis börjat förskolan och blir introducerad av massor av nya baciller och börjar bygga upp ett immunförsvar. Men nu har flickan varit "sjuk" nästan varje vecka sen de började inskolningen. Det är lite väl överdrivet. Jag minns att mina barn var mycket sjuka i början. Men inte varje vecka. Hon hinner inte bli frisk från senaste sjukdomen förrän hon får nästa. Och varför infaller det just de veckorna K inte kan sköta lämning/hämtning?
Citera
2025-10-20, 13:15
Medlem
Varför är L uppklädd i gulliga outfits medan Hanna själv ligger i pyjamas? Ser obekvämt ut att ligga och sova i åtstramande kläder när man är sjuk. Sätt på något bekvämt. Typsikt Hanna att själv klä sig bekvämt och kläder efter väder medan L ska se gullig men obekväm ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in