Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-17, 12:06
Medlem
Jag fick oxå ont i magen av "förlåt". I mitt huvud ser jag Hanna gapa och skrika över småsaker, Lars blir rädd/osäker och säger förlåt för nåt hon inte förstår.

Lars blir blurrad men blir konstant uthängd av Hanna ändå. Så jävla FEL
Citera
2025-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Men om jag har fattat rätt så har hon kräkts? Det är väl minst 48 timmar (på våran förskola t.o.m. 72, pga barn med diabetes) hemma som gäller bara då, det är ju inte frivilligt, så hon kan ju inte gå dit förrän den tiden passerat, sen skrev hon ju ledig dag på fredag, det får hon kanske inte ändra som hon vill? Så skulle hans åsikt då vara att hon ska gå dit ändå, eller vadå?
Ja, det är inte denna gång jag menar om hon nu har magsjuka. Hon har varit hemma väldigt mycket eller mycket innan.
Citera
2025-10-17, 12:19
Medlem
Hon är hemsk. Stackars barn
Citera
2025-10-17, 12:22
Medlem
Jag är så förundrad över hennes sätt att uttrycka sig. Hon framstår som så sjukt blåst tycker jag. Hon har en hel flashbacktråd där mååånga reagerar över hennes beteenden och uttalanden (se cant all be wrong) och hade det varit jag hade jag fått FULLSTÄNDIG panik av det. Speciellt med barn i bilden. Jag hade lagt ner mina sociala medier direkt och bara gått under jorden. Men Hanna? Nej hon gör snarare ALLT för att få tråden att fortsätta. Tycker det vittnar om att hon är likgiltig inför att det pratas som det gör om henne och att hon inte(!!!) har sin dotters bästa i fokus. I guess money talks.
Citera
2025-10-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Jag fick oxå ont i magen av "förlåt". I mitt huvud ser jag Hanna gapa och skrika över småsaker, Lars blir rädd/osäker och säger förlåt för nåt hon inte förstår.

Lars blir blurrad men blir konstant uthängd av Hanna ändå. Så jävla FEL

Kommer för alltid minnas filmen när H står och sminkar sig och Lars, några månader gammal, sitter i barnstol bredvid. H vänder sig mot Lars och pratar i sin gälla röst, och Lars på riktigt RYGGAR TILLBAKA i stolen emd skräck i ögonen.
Citera
2025-10-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Kommer för alltid minnas filmen när H står och sminkar sig och Lars, några månader gammal, sitter i barnstol bredvid. H vänder sig mot Lars och pratar i sin gälla röst, och Lars på riktigt RYGGAR TILLBAKA i stolen emd skräck i ögonen.
Ja den bilden sitter fast i mitt huvud också. Kommer ihåg hur ont i magen jag fick av att se den lilla flickans blick 💔
Citera
2025-10-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Förlåt men wtf??? Att Lars kommer och ber om ursäkt…..? Tror inte ett dugg på det där underbarnet. Och barn som är så små vet knappt skillnaden på rätt och fel. Kanske att Lars kläckte ur sig ett ”flåt” efter upprepade uppmaningar från H, men aldrig att barnet på eget bevåg gjort en bedömning att hon gjort något fel och ser går och ber om ursäkt för det. Hittapå Hanna som vanligt.

Dessutom så uppenbart att H läser här när hon måste förtydliga att hon inte klagar på Lars trots.

Storysarna om att Lars ber om ursäkt säger så mycket mer om Hanna än hon själv förstår.

1. Det är inte rimligt eller ”inte mer än rätt” att en tvååring ska komma och be om ursäkt. Det tyder bara på att Lars inte får utrymme att testa, utmana och finnas till på en tvåårings nivå
2. Att Hanna säger ”det är absolut förstå gången så tro inget annat hihi” - hon tror ju folk ska bli imponerade och tänka Woooow vilken väluppfostrad och duktig tvååring!
3. Att hon lägger till att hon ”inte klagar” när hon samtidigt säger att hon går under av trots. Man kan inte brasklappa sig ur hur man beter sig!! Hanna kan inte ta ansvar för sig själv.

Kan verkligen inte släppa att Hanna tycker det är ”inte mer än rätt” att en tvååring ska inse att den gjort fel och självmant gå och be om ursäkt till en vuxen!!!!!
Citera
2025-10-17, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Det personen menar är att L nästan aldrig är på förskolan. Hon är hemma hipp som happ av olika anledningar, vilket de flesta här är överens om inte är bra för L när hon precis har skolats in och behöver rutiner för att komma in i förskolan. Inte just den här gången. OM hon nu har kräkts. L verkar bli "sjuk" lagom till att K jobbar och därmed inte kan lämna och hämta.

Okej, ja det blir väl svårt att få regelbundenhet om man har bara 15 timmar och dessutom blir sjuk någon av dagarna man skulle varit där. Är ju inte säkert man får ändra dagar på kort varsel heller.
Senast redigerad av Biggan88 2025-10-17 kl. 13:20.
Citera
2025-10-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liied
Något jag blir lite ledsen över och får ont i magen av när jag är inne på hennes Instagram. Det är aldrig något samspel mellan mor och dotter, aldrig lekparken, aldrig vattenland, aldrig pyssel, aldrig skogspromenader, baka eller laga mat tillsammans osv osv. Inte ens stranden på sommarn. Är det inte sånt man gör med barn? Inte ens gympa på tvn om de ändå måste ha den på. Bamse gympa tex. För jag tror på riktigt aldrig de gör något sådant med stackars tjejen. Tänk så mycket hon missar i sin barndom. Att få utforska och leka. Eller tänker dom att förskolan enbart ska lösa den biten?

(Och påtal om förskolan. jag fattar verkligen inte varför föräldrar lämnar sina barn på förskolan när ena föräldern är ledig. I min kommun får man inte de. Detta har skriver H öppet om på sin Instagram. Så att alla kan se. Även förskolepedagoger. Tänkte också på de när H var och shoppade mössor när L var på förskola…. Sånt gör mig galen!)

Vore inte detta som nämnt ovan mycket roligare content än att se hur H lockar sitt hår eller hur stökig hennes bil eller garderob är.

Jag får också ont i magen av att tänka att de i alla år försökt få barn men nu njuter de inte. De är mest bara besvärade och tillbringar all sin tid i soffan, i bilen eller i en affär. Usch så ledsamt!
Åh jag instämmer fullständigt. Och särskilt kommunikation mellan de två. Man har nästan aldrig fått se hur hon interagerar med dottern. De få gånger man fått se så har Lars sett rädd ut eller att Hanna snäser nåt snorkigt åt henne.
Citera
2025-10-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Storysarna om att Lars ber om ursäkt säger så mycket mer om Hanna än hon själv förstår.

1. Det är inte rimligt eller ”inte mer än rätt” att en tvååring ska komma och be om ursäkt. Det tyder bara på att Lars inte får utrymme att testa, utmana och finnas till på en tvåårings nivå
2. Att Hanna säger ”det är absolut förstå gången så tro inget annat hihi” - hon tror ju folk ska bli imponerade och tänka Woooow vilken väluppfostrad och duktig tvååring!
3. Att hon lägger till att hon ”inte klagar” när hon samtidigt säger att hon går under av trots. Man kan inte brasklappa sig ur hur man beter sig!! Hanna kan inte ta ansvar för sig själv.

Kan verkligen inte släppa att Hanna tycker det är ”inte mer än rätt” att en tvååring ska inse att den gjort fel och självmant gå och be om ursäkt till en vuxen!!!!!

Fast när hon sa ”det är absolut första gången” menade hon nog första gången Lars säger förlåt. Alltså att hon försökte nedvärdera underbarnets otroliga kunskaper.
Citera
2025-10-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Fast när hon sa ”det är absolut första gången” menade hon nog första gången Lars säger förlåt. Alltså att hon försökte nedvärdera underbarnets otroliga kunskaper.

Ja precis, det förstår jag med. Men hon säger det ju som att ”Nej nej, vänta med allt beröm! Det har bara hänt en gång!” Helt clueless om att det inte är något att skryta med
Citera
2025-10-17, 13:48
Medlem
Att hon kommer och säger förlåt bara av sig själv för att hon förstått att hon gjort fel är lika troligt som att hon sa tack så mycket av tacksamhet på Leos. Det sa ju H att hon gjort för hon var så tacksam för allt på sin födelsedag på Leos.
Så funkar inte 2åringar. De är inte tacksamma på det sättet när de är så små. De förstår inte heller att de gjort fel så att de bör be om ursäkt.
Då får man ställa ledande frågor. Och det gör hon säkert. Eller befaller henne att säga tack eller förlåt. För H fattar inte att hon är för liten att förstå. Hanna har 0 koll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in