2025-09-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Får ofta uppfattningen att folk klagar på H. Att det är fel att hon inte tar inskolningen, att hon inte gör något på dagarna, att hon velar om allt, att hon är lat. Listan kan göras lång.

Inte en enda gång har jag läst att det finns en omtanke till henne, att hon kanske mår dåligt, jättedåligt. Mycket av det hon gör eller inte gör kan tyda på depression eller ångest.
Då har du missat det, jag inklusive andra har skrivit det flera gånger
Citera
2025-09-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Brukar vara men du skrev ju om L så trodde du förstod det. Haha
Men ja L får säkert vila. De åker kanske iväg till köpcentrum men låter henne vara med farmor.
Haha hjärncellerna är inte alltid på topp, dvs mina egna

Ja det blir nog en mysig helg, tycker personligen bara att de kanske kunde ha väntat lite med den resan, men de gör såklart det de vill
Citera
2025-09-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Ja du var otydlig! Hoppas också det😊

Citat:
Även jag. Jag tror garanterat på det men samtidigt vill jag inte döma en person jag inte känner eller bli för privat.
Citera
2025-09-05, 20:45
Medlem
Citat:
Haha hjärncellerna är inte alltid på topp, dvs mina egna

Ja det blir nog en mysig helg, tycker personligen bara att de kanske kunde ha väntat lite med den resan, men de gör såklart det de vill
Haha no problem. Ja, jag förstår. Det tyckte jag med men de kände kanske att de ville fira inskolningen lite med farmor.
Citera
2025-09-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Går man in på annonsen har de skrivit:
”Säljer nu detta kitet då det endast användes under en semester, därefter har den bara legat.”
Denna kamera är som en övertydlig symbol för Hannas återkommande impulsiva infall.

Hm nämner hon inte att den är köpt av henne i andra hand?
Citera
2025-09-05, 21:01
Medlem
Citat:

Då har jag tyvärr missat det. Är ju minst sagt en gedigen tråd, där det mesta är klagan och inte så mycket omsorg.
Citera
2025-09-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Går man in på annonsen har de skrivit:
”Säljer nu detta kitet då det endast användes under en semester, därefter har den bara legat.”
Denna kamera är som en övertydlig symbol för Hannas återkommande impulsiva infall.
Det filmades ju en pack-video som blev alldeles svart oxå,.som vi blev utlovade. Det va nån rolig butik i Malmö vi skulle få se en video av oxå 🤣
Citera
2025-09-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Nu säljer hon kameran som hon köpte i ren panik för det skulle vloggas så mkt under en resa. Ni kommer ihåg? Den resan där Lars fick sitta timtal i bilen än en gång.
Du menar när L var typ 3 månader och tvingades sitta fastspänd och skrika i 10 timmar samtidigt som HT satt och scrollade? Den glömmer vi inte. Fruktansvärt att göra så mot sitt barn.
Citera
2025-09-05, 23:40
Medlem
Citat:
Får ofta uppfattningen att folk klagar på H. Att det är fel att hon inte tar inskolningen, att hon inte gör något på dagarna, att hon velar om allt, att hon är lat. Listan kan göras lång.

Inte en enda gång har jag läst att det finns en omtanke till henne, att hon kanske mår dåligt, jättedåligt. Mycket av det hon gör eller inte gör kan tyda på depression eller ångest.
HT är vuxen. Då tar man tag i sina problem och man har ansvar för sitt mående. HT bara äter socker och ligger i soffan - det är inte att ta ansvar.

L däremot, hon är bara ett stackars barn och det är mer synd om henne som har HT som förälder.
Citera
2025-09-05, 23:54
Medlem
eunices avatar
Citat:
Då har jag tyvärr missat det. Är ju minst sagt en gedigen tråd, där det mesta är klagan och inte så mycket omsorg.

Håller med om att det kan vara onödigt mycket klagande i tråden, även om viss kritik såklart är befogad. Jag tror att hon har någon NPF-problematik så jag är ändå ganska sympatisk gentemot henne, för det är ett jävla helvete att leva med NPF, speciellt utan diagnos, rätt förståelse och stöd. Jag vill inte klaga en massa på henne för det känns uppenbart att vissa av hennes beteenden är resultatet av en större, underliggande problematik.
Citera
2025-09-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
HT är vuxen. Då tar man tag i sina problem och man har ansvar för sitt mående. HT bara äter socker och ligger i soffan - det är inte att ta ansvar.

L däremot, hon är bara ett stackars barn och det är mer synd om henne som har HT som förälder.
Hon orkar kanske inte? Hon gör nog så gott hon kan med allt. Och vadå äter socker? Hon får väl äta vad hon vill precis som du får.
Citera
2025-09-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Håller med om att det kan vara onödigt mycket klagande i tråden, även om viss kritik såklart är befogad. Jag tror att hon har någon NPF-problematik så jag är ändå ganska sympatisk gentemot henne, för det är ett jävla helvete att leva med NPF, speciellt utan diagnos, rätt förståelse och stöd. Jag vill inte klaga en massa på henne för det känns uppenbart att vissa av hennes beteenden är resultatet av en större, underliggande problematik.
Det är kanske att dra det lite långt att skriva att hon måste ha en diagnos. Ingen vet utan utredning. Det kanske endast är en depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in