2025-08-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Kanske för att det var "tycka synd om" någon som inte kunde få barn på naturlig väg?
Kanske inte var tillräckligt "stor"?

Men troligtvis för att det har skrivits om henne i Öppet Spår så mycket så att hon var tvungen att kolla in vem denna HT är.

Så kan det ha varit. Hanna verkar ju otroligt harmlös när man först ser henne, det är först efter ett tag man inser hur beräknande hon är i jakt på inkomster.
Citera
2025-08-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jag hymlade inte med det som ni säkert hade gjort dock. Jag skrev dock att jag hoppas att hon tar hjälp. Jag skrev mycket som inte ni kan härleda till mig. Att ha shoppa kan hjälpa mot ångest osv. Jag tror att hon känner så när hon shoppar men vet inte.

Du har säkert rätt angående shoppingmissbruket, men precis som alla andra missbruk är det verkligen dags att ta itu med det om/när det drabbar sina närmaste på ett negativt sätt.
Tex att Lars behöver vänta två veckor för att få gå på Leos när hon, enligt Hanna, älskar och tjatar om det varje dag.
OM det nu inte fanns pengar kvar för att Hanna tröstshoppat som en galning.
Citera
2025-08-21, 18:29
Medlem
Tyckte samarbetet med akademibokhandeln var bra 😁. Man får ju berömma de få gånger det blir bra.
Citera
2025-08-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Tyckte samarbetet med akademibokhandeln var bra 😁. Man får ju berömma de få gånger det blir bra.
Självklart, håller med dig. Nog många som kan relatera till det.
Citera
2025-08-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Att shoppa kan hjälpa mot ångest osv. Jag tror att hon känner så när hon shoppar men vet inte.

Quick fix för stunden endast.
Dagen efter är ångesten värre just för att man har shoppat.

Därför ska hon söka hjälp vilket hon inte kommer göra för då har inget att göra content av sen.

Sen kan du sluta ta upp här hur andra flunsor gör för det enda det säger är att de är precis lika korkade de men nu handlar den här tråd om HT.

Att HT började ge socker till L vid några månaders ålder gör inte det lämpligare för att någon annan du sett också gör det.
Hon är en sk influenser då får man räkna med att det blir reaktioner när hon beter sig idiotiskt.
Citera
2025-08-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Så kan det ha varit. Hanna verkar ju otroligt harmlös när man först ser henne, det är först efter ett tag man inser hur beräknande hon är i jakt på inkomster.

Harmlös tills det att man förstår hon läskigt girig hon är när hon säljer ut sitt barn så som hon gör.
Kommer fira den dagen det inte längre är lagligt.
Men bara för att det inte är olagligt betyder det inte att det är lämpligt eller okey.

I-N-T-E-G-R-I-T-E-T vilket HT skiter fullständigt i!
Citera
2025-08-21, 18:51
Medlem
överraskad över hur bra samarbetet med akademibokhandeln var! ingen prutthumor eller fula miner, grisar flyger tydligen! 😁
Citera
2025-08-21, 18:53
Medlem
Är det bara jag eller känns det inte som att hon köpt massor av kläder inför förskolan länge nu? Borde inte det där barnet redan ha allt? Fattar inte. Eller jo, hon har ett gravt shoppingberoende… och L verkar växa mycket mer än genomsnittet haha.. alltså förstår mig inte på människan
Citera
2025-08-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123

Absolut, det var bra! Men hennes att göra-lista var ju minst sagt patetisk! Det där är grejer en vanlig person gör på en timme hemma på kvällen. Bädda sängen?! Seriöst, ska det vara på en lista?
Citera
2025-08-21, 19:03
Medlem
När jag såg att hon gjorde reklam för Akademibokhandeln tänkte jag vad i h-e.. tills jag insåg att de säljer mer än böcker 😂 men jag det var väl hyfsat bra. Lite dåligt ordförråd bara, det var lite mycket med rutiner och struktur. Men vad skönt att de äntligen ska införa rutiner iallafall.
Citera
2025-08-21, 19:14
Medlem
Vad är alamanacka för något haha? Korrekturläser hon inte innan?
Citera
2025-08-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Harmlös tills det att man förstår hon läskigt girig hon är när hon säljer ut sitt barn så som hon gör.
Kommer fira den dagen det inte längre är lagligt.
Men bara för att det inte är olagligt betyder det inte att det är lämpligt eller okey.

I-N-T-E-G-R-I-T-E-T vilket HT skiter fullständigt i!
Undra om det kommer en sådan lag. 🤔 Men man kan verkligen hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in