Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsi2024
i övrigt har jag noterat att hanna alltid kommer med försvarstal/ursäkter när hon inte uppdaterar. och apropå det så la hon ju upp en lång story igår där hon förklarade varför hon inte hade uppdaterad snapchat (hon hade jobbat tydligen). undrar vad hon har för ursäkt idag, för idag har det inte kommit en enda uppdatering... väntar med "spänning"

Vad heter hon ens på snapchat? Får ingen träff på hennes namn. Vill typ följa för och se hur mycket hon faktiskt lägger ut där. Förmodligen ingenting
Citera
2025-08-20, 21:29
Medlem
Uncloaks avatar
Ja, vad ska man säga?

Hanna säger att de inte haft råd att lägga cirka 150 spänn plus bensin för att åka till Leos lekland. De har inte haft råd med detta på två veckor. Samtidigt har hon under lång tid visat en överkonsumtion av kläder, halvfabrikat, färdigmat, läsk, godis och ägglossningstester. Hon handlar på Costco, Ica Maxi, Rusta, Dollarstore, H&M och Gekås. Det blir resor till Malmö och dessutom två resor till Turkiet bara i år.

Utöver detta får hon mycket produkter gratis, som skönhet, matkassar, kläder och andra konsumtionsvaror.

De har under ett år tjänat 1.5 miljoner. Medelinkomsten för en person i Sverige i deras ålder är 371 500. Låt det sjunka in.

Att i det läget skriva ”jag ser er” känns så sjukt löjligt.
Citera
2025-08-20, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
det är nästan socbidragsläge
Soc borde iallafall bli inkopplade på nytt så att inte L far ännu mer illa. HT kan inte sköta sitt eget liv, än mindre ett barns.
Citera
2025-08-20, 21:44
Medlem
Hur kan hon ens påstå att de levt fattigt, följt henne i måååånga år! Hon har då aldrig klagat på att de haft dåligt med pengar. Det shoppas hej vilt. Flyger till Turkiet flera gånger om året, reser med bil land och rike runt… köper grejer för tusentalskronor var och varannan vecka!
Det här är bara för att fiska följare… ljuger så hon tror det själv.
Skäms Hanna!!!
Så satans provocerande det hon håller på me!
I mitt arbete möter jag många fattiga som inte ens kan ge sina barn mat varje dag. Det är fattigdom!!

Skärpning Hanna!!
Citera
2025-08-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Vad heter hon ens på snapchat? Får ingen träff på hennes namn. Vill typ följa för och se hur mycket hon faktiskt lägger ut där. Förmodligen ingenting
theorinhanna
Citera
2025-08-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
theorinhanna
Citera
2025-08-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Soc borde iallafall bli inkopplade på nytt så att inte L far ännu mer illa. HT kan inte sköta sitt eget liv, än mindre ett barns.

Nu tror jag bara Hanna förvränger sanningen som vanligt för att verka vara relaterbar för sina följare, de som faktiskt inte räknas som kommunens sjunde rikaste.
Men, är det så förbannat illa att de inte har pengar kvar, två veckor innan bb, då behöver familjen hjälp akut. Vad händer om Lars blir sjuk och de måste tanka på bilen inför ett besök på akuten i Jönköping (eller vad vart deras närmaste storsjukhus ligger)? Bara parkeringen utanför ett storsjukhus brukar kosta multum.

Är det så att även Kebab har ett missbruk så vore det verkligen "den osminkade sanningen" att gå ut med det, Hanna som är såå "öppen och ärlig" med allt.
Citera
2025-08-20, 21:52
Medlem
BB har öppet spår ikväll och såg att Hannas "fattigdom" tas upp. Personen undrade hur Hannas hjärtarme skulle försvara denna dumhet.
Det är ovanligt tyst från hjärtarmen både här och där. Kanske för att detta inte går att försvara hur mycket man än ålar runt.
Citera
2025-08-20, 21:55
Medlem
Enligt Camilla på Bloggbevakning kommer det ett inlägg om H imorgon på bloggen!
Citera
2025-08-20, 22:03
Medlem
Jag tänker att de kanske har haft någon eller några oförutsedda utgifter. Bilen kanske har behövt fixas. K kanske har varit sjuk. Vi känner inte henne och bara för att hon delar med sig av mycket så vet vi bara en bråkdel om hennes liv. Dessutom brukar influensers inte alltid berätta sanningen. Så något kan mycket väl ligga bakom detta. Och det här med Hannas shopping. Shopping ger endorfiner och många personer som mår dåligt köper saker för att döva sin ångest och blir då ”glada”. Jag tror Hanna är så. Döm inte det heller. Det är inte lätt att må dåligt.
Citera
2025-08-20, 22:07
Medlem
Det finns något som kallas ”mental accounting”, som innebär att människor tenderar att mentalt sortera in ekonomiska utgifter i olika fack, och behandla samma summa pengar olika beroende på vilket fack de ”tillhör”. Leos lekland kanske ingår i facket som svider lite att ”behöva” lägga pengar på, medan ett storpack Smultrondryck för Hanna känns som världens fynd och hamnar i facket för ”bra köp” typ. Kan vara nåt sånt som pågår här.
Citera
2025-08-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Enligt Camilla på Bloggbevakning kommer det ett inlägg om H imorgon på bloggen!

Bra!! Det behövs verkligen för detta är att spotta folk ,som verkligen kämpar med ekonomin, rätt i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in