2025-08-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
De gav hon inte heller chansen, slutade snabbt med dem om jag inte minns galet.

Har för mig hon mådde bättre och slutade. Är ju det viktigaste, att få må bra. Om det var tabletterna som hann verka eller inte spelar ju ingen roll. SSRI används ibland vid kort behandling, så som PMD.
Citera
2025-08-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Och det svänger konstant. Från det ena till det andra. Och har pågått länge. Och är det bara för att skapa content är det sjukt. Tar ett beslut, några veckor senare nytt beslut, tar ännu ett beslut och några veckor senare återigen ett nytt. Man blir ju snurrig!

Och mellan varje runda verkar problemen förändras eller försvinna. Det fanns ju anledningar att hon gick från försöka naturligt -> hjälp med ägglossning -> sätta in embryo. Sen helt plötsligt skulle de inte fortsätta försöka. Men nu när de väl ska det igen så istället för att plocka upp där de slutade så börjar hela karusellen om. För mig får det mig att tro att det mer handlar om content.
Citera
2025-08-01, 20:20
Medlem
Hon pratade väl tidigare om att sätta in nästa embryo i augusti? Allt behöver ju inte vara så invecklat eller mer än att det är som hon säger och att hon ändrar sig ofta. Men hon har kanske tänkt mycket på att det nu är augusti och har landat mer mentalt i att vilja gå för ett syskonförsök.

Att det handlar om content tror jag inte. Hon skriver ju att hon inte vet hur mycket hon ska dela med sig av det. Det tolkar jag som att det inte kommer vara fokus på syskonförsök.
Citera
2025-08-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Hon pratade väl tidigare om att sätta in nästa embryo i augusti? Allt behöver ju inte vara så invecklat eller mer än att det är som hon säger och att hon ändrar sig ofta. Men hon har kanske tänkt mycket på att det nu är augusti och har landat mer mentalt i att vilja gå för ett syskonförsök.

Att det handlar om content tror jag inte. Hon skriver ju att hon inte vet hur mycket hon ska dela med sig av det. Det tolkar jag som att det inte kommer vara fokus på syskonförsök.
Jag är bara tacksam om jag slipper höra om alla ägglossningstester och när hon har fått mens....
Citera
2025-08-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Tänker att om man knappt klarar av att han brallor på sig så borde man inte vilja ha en kung, oavsett storlek, inuti sig. Men kanske bara är jag 🤪

Det beror väl på hur motiverad man är 😬
Citera
2025-08-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Jag är bara tacksam om jag slipper höra om alla ägglossningstester och när hon har fått mens....

Hon har byggt upp sin ”karriär” på sådana inlägg. Började du följa henne efter hon fick barn och är intresserad av småbarnslivet?
Citera
2025-08-01, 20:48
Medlem
Citat:
Undrar hur bra det går att knulla när man har en så grov förlossningsskada att man behöver bedövningssalva.
Att hon inte fått hjälp med den där direkt efter förlossningen är ju sjukt. Eller just det, hon vågade ju inte visa musen på återbesöket…
Det går att ha sex med bedövningssalva men det känns inte så mycket 😅
Citera
2025-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka

Men nu har hon ju ändrat sig om att använda embryot också, så de ska försöka naturligt igen. Vilket senast gick så dåligt att hon sökte vård flera gånger
Citera
2025-08-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Men alltså, skärp dig bara.

Tycker ändå det är en relevant fråga i sammanhanget med tanke på att de ska ”försöka själva”. ;-)
Citera
2025-08-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon hade ju haft hjälp vid det här laget om hon sökt hjälp för nästan två år sen men hur ska hon få hjälp när ingen får se? Den där bedövningssalvan har jag haft av en anledning och den hjälper ju noll och inget så så jävla farligt kan det ju inte va. Men shortsen upp under hakan går ju bra så då kanske K kan få komma till också, det kanske känns mindre.

Garanterat. Det är ärligt talat helt sjukt att hon inte sökt hjälp om det nu är så jobbigt. Det tyder ju på att hon bara överdriver. Har hon en förlossningsskada så följs den givetvis upp, allt annat vore ju sjukt. Men vägrar man visa sig så blir det ju svårt. Det är också sjukt
Citera
2025-08-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Följer du Hanna eller kollar du ändå?
Spelar det någon roll i sammanhanget?
Citera
2025-08-01, 21:44
Avstängd
Citat:
Garanterat. Det är ärligt talat helt sjukt att hon inte sökt hjälp om det nu är så jobbigt. Det tyder ju på att hon bara överdriver. Har hon en förlossningsskada så följs den givetvis upp, allt annat vore ju sjukt. Men vägrar man visa sig så blir det ju svårt. Det är också sjukt

Tyvärr är det alltför vanligt att många går resten av sitt liv med bekymmer efter förlossningar och svårt att få hjälp, så nej tyvärr funkar det inte som det ska inom sjukvården alla gånger. Men såklart måste man visa sig för att få en bedömning till att börja med. Men det vet vi inte om hon har gjort nu heller, barnet är ju snart två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in