2025-02-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Alltså ni kan er Hanna otroligt dåligt för att vara så engagerade här. De köpte inte huset i Smålandsstenar för att de ”skulle ha barn”. De köpte huset där för att det var där de hade barnvakt och ingen annanstans. Men det het hon nog glömt att hon sagt, för nu verkar det vara precis tvärtom.
Sanningen är nog att de inte har råd i Malmö.
Eller ett K inte kan få ett annat jobb än det han redan har.
Fast vill man verkligen flytta till annan stad får man helt enkelt byta jobb
Citera
2025-02-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ja bryr man sig om sånt är man ju helt ärligt dum i huvudet. Då har man ju knappt svårt att bli gravid på riktigt om man resonerar så. Är bara jättemärkligt uttalande ärligt talat.
Men ja, visst är det så att man får börja om om man utnyttjar embryot. Men det får man ju om man misslyckas med ”extra hormoner och ägglossbingstest” också. Så jag köper det ändå inte. Är det viktiga att ”bli gravida själva”?

Nej det tror jag inte, vill man ha barn så gärna så struntar man i hur det blir till. Men att gå igenom processen är en helt annan grej. Man får ta sprutor och grejer, plocka ut äggen som kanske inte blir befruktade. Blir de befruktade kanske inte alla utvecklas till embryon. Blir det embryo ska de klara både frys och upptining, om man inte sätter in det direkt. Att ta tester och lite extra vitaminer är mycket lättare än det. Att gå igenom den processen tar mycket stryk på psyket. Det är inget man gör lättvindigt.
Citera
2025-02-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Nej det tror jag inte, vill man ha barn så gärna så struntar man i hur det blir till. Men att gå igenom processen är en helt annan grej. Man får ta sprutor och grejer, plocka ut äggen som kanske inte blir befruktade. Blir de befruktade kanske inte alla utvecklas till embryon. Blir det embryo ska de klara både frys och upptining, om man inte sätter in det direkt. Att ta tester och lite extra vitaminer är mycket lättare än det. Att gå igenom den processen tar mycket stryk på psyket. Det är inget man gör lättvindigt.

Tro mig. Det vet jag. Har gjort betydligt fler Ivf än vad Hanna ens är i närheten av.
Men just därför vet jag också att det inte finns någon anledning att vänta med att sätta in embryot om du nu vill ha barn. Det gör inte processen enklare för sig själva genom att ”försöka själva” när de uppenbart har problem med att bli gravida.
Och om de nu så gärna vill testa själva kan de ju i så fall göra det EFTER att de inte klarat det med embryot de har. Men testar väl sin största chans först. Men tydligen inte..
Citera
2025-02-21, 20:28
Medlem
Citat:
Tro mig. Det vet jag. Har gjort betydligt fler Ivf än vad Hanna ens är i närheten av.
Men just därför vet jag också att det inte finns någon anledning att vänta med att sätta in embryot om du nu vill ha barn. Det gör inte processen enklare för sig själva genom att ”försöka själva” när de uppenbart har problem med att bli gravida.
Och om de nu så gärna vill testa själva kan de ju i så fall göra det EFTER att de inte klarat det med embryot de har. Men testar väl sin största chans först. Men tydligen inte..

Nä jag vet inte hur tankarna går. Jag gav bara mina 5 cents. Jag kan väl bara spekulera i det då att hon vill sätta in embryot en specifik tid för att slippa sommaren. Men så jobbigt är det inte för hon kommer ju bara ligga i soffan ändå så sommar eller vinter borde kvitta.
Citera
2025-02-21, 21:21
Medlem
Citat:

Exakt det här jag försökt säga några gånger nu. Tack för att du förklarade det bättre 😂 Har man ett embryo tar man väl det först. SEN kan man testa själva och går inte det så får man ju göra fler IVF efter det. Ordningen de väljer nu känns väldigt skum.
Citera
2025-02-21, 21:24
Medlem
Citat:
Alltså ni kan er Hanna otroligt dåligt för att vara så engagerade här. De köpte inte huset i Smålandsstenar för att de ”skulle ha barn”. De köpte huset där för att det var där de hade barnvakt och ingen annanstans. Men det het hon nog glömt att hon sagt, för nu verkar det vara precis tvärtom.
Sanningen är nog att de inte har råd i Malmö.
Eller ett K inte kan få ett annat jobb än det han redan har.

De måste ju inte bo I MALMÖ om de inte har råd dock? Hade väl varit mycket bättre att flytta en bit utanför Malmö då? Måste väl gå att få något 45-60 minuter utanför (inte kollat priser, jag kanske har fel)? Hannas mamma verkar ju aldrig barnvakta så fattar inte hur de kan ha tänkt så. Och herregud måste väl finnas NÅGOT jobb Kevin kan få däromkring? Måste han plåga sig med skiftjobb på en fabrik? Finns väl andes typer av jobb också? Som säkert inte kräver en utbildning.
Citera
2025-02-21, 21:33
Medlem
Numera kollar jag bara in Hannas content varannan dag och det känns verkligen inte som jag missar något fundamentalt.

Hanna har nackspärr, och lite fula miner på det. Har säkert missat en pisskopp också.

Länge sen jag jämförde hennes följarantal- går det stadigt neråt igen eller har hon köpt på sig ett par tusen kinesiska konton?
Citera
2025-02-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Exakt det här jag försökt säga några gånger nu. Tack för att du förklarade det bättre 😂 Har man ett embryo tar man väl det först. SEN kan man testa själva och går inte det så får man ju göra fler IVF efter det. Ordningen de väljer nu känns väldigt skum.
Grejen är att de betalar ju dyra pengar för att förvara det. Använder hon inte det innan hösten så lär de få betala för ytterligare ett år - tror det var 3 eller 5000.
Citera
2025-02-21, 22:47
Medlem
Citat:
De måste ju inte bo I MALMÖ om de inte har råd dock? Hade väl varit mycket bättre att flytta en bit utanför Malmö då? Måste väl gå att få något 45-60 minuter utanför (inte kollat priser, jag kanske har fel)? Hannas mamma verkar ju aldrig barnvakta så fattar inte hur de kan ha tänkt så. Och herregud måste väl finnas NÅGOT jobb Kevin kan få däromkring? Måste han plåga sig med skiftjobb på en fabrik? Finns väl andes typer av jobb också? Som säkert inte kräver en utbildning.
Farmor bor ju inte heller i själva Malmö utan i Oxie som ligger ca 20 min från Malmö. K har ju haft minst ett jobb i Malmö tidigare och det borde inte vara jättesvårt för honom att få ett jobb därnere. Är säker på att han även har ett truckkort vilket är en stor fördel inom industrin och lager. Dom köpte huset i Smålandsstenar eftersom dom skulle fått två barn väldigt tätt och då behövde extra mycket hjälp med barnvakt. Det var den anledningen hon sa då förutom att K hade sitt jobb i Smålandsstenar.
Citera
2025-02-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Farmor bor ju inte heller i själva Malmö utan i Oxie som ligger ca 20 min från Malmö. K har ju haft minst ett jobb i Malmö tidigare och det borde inte vara jättesvårt för honom att få ett jobb därnere. Är säker på att han även har ett truckkort vilket är en stor fördel inom industrin och lager. Dom köpte huset i Smålandsstenar eftersom dom skulle fått två barn väldigt tätt och då behövde extra mycket hjälp med barnvakt. Det var den anledningen hon sa då förutom att K hade sitt jobb i Smålandsstenar.

Vad hände med den barnvakten undrar man 👍
Citera
2025-02-22, 00:09
Citat:

Hon vill ju inte vara gravid på sommaren så denna ”jaga ägglossning” kommer säkert få pågå till augusti när de efter mycket övervägande (och stor besvikelse över att inte ha blivit gravida naturligt trots 282616 ägglossningstester i veckan) sätter in embryot.
Citera
2025-02-22, 08:43
Medlem
Jag kan fortfarande inte för mitt liv förstå hur viktigt det är att inte vara gravid under sommaren. Då kan inte längtan vara så stor för att vilja ha fler barn. Graviditet sker sällan på beställning exakt när man vill ha det, Förutom då med ivf om det tar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in