Citat:
Ursprungligen postat av
Frunilillabyn
Nej det tror jag inte, vill man ha barn så gärna så struntar man i hur det blir till. Men att gå igenom processen är en helt annan grej. Man får ta sprutor och grejer, plocka ut äggen som kanske inte blir befruktade. Blir de befruktade kanske inte alla utvecklas till embryon. Blir det embryo ska de klara både frys och upptining, om man inte sätter in det direkt. Att ta tester och lite extra vitaminer är mycket lättare än det. Att gå igenom den processen tar mycket stryk på psyket. Det är inget man gör lättvindigt.
Tro mig. Det vet jag. Har gjort betydligt fler Ivf än vad Hanna ens är i närheten av.
Men just därför vet jag också att det inte finns någon anledning att vänta med att sätta in embryot om du nu vill ha barn. Det gör inte processen enklare för sig själva genom att ”försöka själva” när de uppenbart har problem med att bli gravida.
Och om de nu så gärna vill testa själva kan de ju i så fall göra det EFTER att de inte klarat det med embryot de har. Men testar väl sin största chans först. Men tydligen inte..