2025-07-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Man undrar ju lite hur det står till med barndomen när det ska upplevas om och om igen. Det verkar vara lite hennes prime time, trist att bli vuxen kanske?
Så oklart. Att bli nostalgisk blir vi väl alla men tycker det börjar bli lite väl tjatigt. Och skriver man så som H kan man ju utveckla vad man menar. Sitter ju som ett frågetecken. Är det Pippibutiken? Är det hela AL:s värld? Vad?
Citera
2025-07-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tänkte exakt samma sak. Undrar hur det blir om barn nummer två skulle komma, får detta barn en egen barndom utan att enbart göra allt Hanna vill.
Blir nog en repris förmodligen. Både på aktiviter o mantrat om barndomen 🙂
Citera
2025-07-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figfiction
Inget av hennes namnförslag var direkt tilltalande för min del, men knappast förvånande.
L*ra är väl taget direkt från hennes enda utlandsdestination diktatur-parkeringen? WT så det skriker om det https://maps.app.goo.gl/koSfD8fHgMaJZUNYA

Haha möjligt. Men Lara är ett rätt vanligt namn. Hör det dock sällan, men låg typ 10 i topp på barnnamn det året Ht fick henne.
Citera
2025-07-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Så oklart. Att bli nostalgisk blir vi väl alla men tycker det börjar bli lite väl tjatigt. Och skriver man så som H kan man ju utveckla vad man menar. Sitter ju som ett frågetecken. Är det Pippibutiken? Är det hela AL:s värld? Vad?

Återigen har Hanna världens chans att posta deras dag på Astrid Lindgrens värld och vad får vi se? En bro, en bild uppifrån och en bild utifrån Pippi-butiken! Så torftigt.
Citera
2025-07-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Återigen har Hanna världens chans att posta deras dag på Astrid Lindgrens värld och vad får vi se? En bro, en bild uppifrån och en bild utifrån Pippi-butiken! Så torftigt.

Ja men det är ju typ så som man själv postar för sina närmaste, inte som en högt betald influenser.
Citera
2025-07-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Eller hur. Hade kunnat servera content hela dagen med korta videos/bilder. Men som vanligt - märklig bild på butik med text om barndomen…
Men kanske kommer en video… sen. Men det är ju roligast att hänga med när saker sker, tycker jag.

Kom på: Eller så är H helt utmattad av all dagens intryck när hon nu fått träffa sin barndoms idoler, så det är väl därför det blev torka?
Senast redigerad av Exspektans 2025-07-30 kl. 21:18.
Citera
2025-07-30, 21:53
Medlem
Är det bara jag som tycker det är helt orimligt att åka till Astrid Lindgrens värld med ett barn som inte ens har fyllt två år? De fattar väl ingenting där? Känns som Hanna skyndar med exakt allt och behandlar Lars som hon är mycket äldre än hon är. Vi tänkte åka dit när vårt barn är 4 år första gången.
Citera
2025-07-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Är det bara jag som tycker det är helt orimligt att åka till Astrid Lindgrens värld med ett barn som inte ens har fyllt två år? De fattar väl ingenting där? Känns som Hanna skyndar med exakt allt och behandlar Lars som hon är mycket äldre än hon är. Vi tänkte åka dit när vårt barn är 4 år första gången.
Fattar precis. Men de bor väl relativt nära och åker väl säkert dit varje år framöver. L kommer inte minnas ett skit. H kommer leva på detta resten av året så hon är nog nöjd. L hade säkert en bra dag ändå, men hade nog lika gärna kunnat hänga på stranden, lekparken osv.
Citera
2025-07-30, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Självklart fattar en tvååring en hel del och uppskattar givetvis Astrid Lindgrens värld.
Men att en fyraåring fattar ännu mer är ju givet. Kan väl åka fler ggr än först vid fyra år? Låter lite sent att få komma dit första gången just då
Citera
2025-07-30, 22:10
Medlem
Citat:
Fattar precis. Men de bor väl relativt nära och åker väl säkert dit varje år framöver. L kommer inte minnas ett skit. H kommer leva på detta resten av året så hon är nog nöjd. L hade säkert en bra dag ändå, men hade nog lika gärna kunnat hänga på stranden, lekparken osv.
Så föräldrar ska inte göra något roligt med barnen när de är små för att de inte kommer att minnas? Konstigt resonemang tycker jag😅
Citera
2025-07-30, 22:11
Avstängd
Citat:
Har nog tagits en del fina bilder som är kul för L att titta på när hon är äldre. Se tillbaka på va roliga saker hennes föräldrar tog med henne på 👍
Citera
2025-07-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Så föräldrar ska inte göra något roligt med barnen när de är små för att de inte kommer att minnas? Konstigt resonemang tycker jag😅

Nja, jag menar mest att det är onödigt att lägga massa pengar på sådant när en vanlig lekplats funkar precis lika bra. För så små barn. Ett barn som inte är två känner väl inte igen särskilt mycket på Astrid Lindgrens värld? Eller så var det bara vi som inte introducerade massa såna sagor så tidigt. Snarare böcker med lite kortare text 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in