2025-07-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Absolut. Tycker bara det är intressant hur alla i den här tråden är så otroligt duktiga, när man överlag i verkligheten kanske ser en eller två ungar på en hel sandstrand med UV-kläder.
Men ni är väl inte där så mycket. Hänger väl mest här. Hehe.

Vet inte hur det är med dina ungar men mina sover kvälls/natt-tid medans jag kan logga in här ett par minuter då och då.
Dagarna är då vi är ute och då är jag aldrig online här eller på några andra SM.

För övrigt, här på min gata i stan, där har nästan alla barn UV kläder när det är som varmast. Även på sommarförskolan- där är det krav på heltäckande och UV skydd.
Citera
2025-07-16, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Lars är brunare än vad jag är och bara halva sommaren har gått.
Hanna har ju iof dragit på Lars en keps (ungens ansikte är rejält rött) men fransarna på baddräkten är alldeles för söta för att inte visas upp 😬
Tycker du att L@ra är brun?
Citera
2025-07-16, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Tycker du att L@ra är brun?

Ahh, på vissa delar av kroppen. Tex baksidan av låren (som igår var röda) och hon har konturer efter sin lilla lilla badklänning.
Larsa var dessutom rejält röd i ansiktet på senaste bilderna trots att kepsen var på (tacka gudarna att supermorsan och Kebab upptäckte det).
Citera
2025-07-16, 06:46
Medlem
Citat:
Absolut. Tycker bara det är intressant hur alla i den här tråden är så otroligt duktiga, när man överlag i verkligheten kanske ser en eller två ungar på en hel sandstrand med UV-kläder.
Ja men bara för att majoriteten av föräldrar inte följer rekommendationerna innebär det ju inte att det är rätt väg att gå
Citera
2025-07-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ja, svenskar generellt är askassa på att skydda sina barn (och sig själva) mot solen. Jag håller med.

Jag befinner mig just nu utomlands med mina barn. Här ser det väldigt annorlunda ut och nästan alla små barn här, precis som mina, har UV-kläder.

HT befinner sig i Turkiet. Det är hål i huvudet att inte skydda sin 2-åring mot sol där. Men HT fattar ju inte.
Citera
2025-07-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
”Så funkar det inte” 😅😂, och det bestämmer du eller ? Jag sa att det kvittar vad jag tycker i sakfrågan, solskydd eller inte solskydd, för det handlade inte om det, min poäng var att det är uttjatat.
nej, men generellt är det så att yttrar man en åsikt så kan man inte begära att stå oemotsagd. men du verkar ha samma mentalitet som HT och tjurar ihop varje gång någon ifrågasätter dig. 👍🏻

om du tycker det är så tjatigt så är det ju bara att lämna tråden. ämnet solskydd är aktuellt eftersom HT gång på gång lägger ut bilder och filmer på när barnet är oskyddat i solen, och det kommer troligtvis att nämnas här varje gång det visas. sen är du väldigt duktig på att hålla igång ämnet om det du själv tycker är så himla tjatigt. alla andra i den här tråden verkar rörande överens kring detta ämne så diskussionen hade varit kortlivad om du inte eldat på den. om din verkliga åsikt är att du vill att diskussionen ska avta, sluta då att diskutera till förbannelse.
Citera
2025-07-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Vad har hon för märken på arslet i videon? 😆 Är det nån färg?
sand tror jag. tänkte att hon hade skitit ner sig först 😂
Citera
2025-07-16, 08:36
Medlem
Det som är oroande är att HT vet att hon ska skydda L mot solen men ändå inte gör det. Hon väljer aktivt att avstå från solskydd. Varför?
Citera
2025-07-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsi2024
sand tror jag. tänkte att hon hade skitit ner sig först 😂
Hahaha jag med, alternativt att det var mens
Citera
2025-07-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Det som är oroande är att HT vet att hon ska skydda L mot solen men ändå inte gör det. Hon väljer aktivt att avstå från solskydd. Varför?

Tror hon hellre tillgodoser sitt eget behov som är att ha ett gulligt barn och få shoppa enbart baserat på lust och inte funktion.

Sen gräver hon nog huvudet i sanden och tänker att det inte är så farligt
Citera
2025-07-16, 10:17
Medlem
Jaha, tänker Hanna att alla hennes följare ska åka till Turkiet eller finns dom där chipsen i Sverige? Var isåfall, var i Turkiet?

Och kompletteringshandla? Det där var att handla väldigt mycket för att vara en komplettering.
Citera
2025-07-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsi2024
nej, men generellt är det så att yttrar man en åsikt så kan man inte begära att stå oemotsagd. men du verkar ha samma mentalitet som HT och tjurar ihop varje gång någon ifrågasätter dig. 👍🏻

om du tycker det är så tjatigt så är det ju bara att lämna tråden. ämnet solskydd är aktuellt eftersom HT gång på gång lägger ut bilder och filmer på när barnet är oskyddat i solen, och det kommer troligtvis att nämnas här varje gång det visas. sen är du väldigt duktig på att hålla igång ämnet om det du själv tycker är så himla tjatigt. alla andra i den här tråden verkar rörande överens kring detta ämne så diskussionen hade varit kortlivad om du inte eldat på den. om din verkliga åsikt är att du vill att diskussionen ska avta, sluta då att diskutera till förbannelse.

Ok 👌😎. Nu var jag inte ensam om att tycka det var tjatigt, men visst, ditt ord är min lag 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in