2025-07-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Gillar verkligen den familjen, men de är ju överdrivna åt andra hållet istället. Visserligen är äldsta också ljus i huden likt Lars, men att ha heltäckande på så stora barn annars tror jag inte många har. Ärligt nu.
Jag har visserligen barn med helt annat pigment, men solskydd 50 räcker gott och väl på dem. Behöver inte ha uv-kläder. De blir bruna, men har aldrig varit i närheten av att ha bränt sig. Det är skillnad på barn och barn.
Med det inte sagt att inte HT borde klä Lara annorlunda. För det borde hon nog med tanke på den huden och de generna.
Men folk överdriver här inne och skriver att ALLA barn ska ha heltäckande UV-kläder på stranden typ upp i 10-årsåldern. Aldrig sett en unge över 2 som har det ärligt talat.

Fast Lars är ju under två år. Det är henne vi diskuterar och inte några tioåringar.
Citera
2025-07-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fast Lars är ju under två år. Det är henne vi diskuterar och inte några tioåringar.

Fast många har skrivit här att det gäller ALLA barn och pratat om typ 8-åringar. Det tycker jag är överdrivet.
Men håller absolut med om att de inte klär Lars rätt. Men känns liksom färdigsnackat om det typ redan förra året
Citera
2025-07-15, 19:30
Medlem
Citat:
Fast många har skrivit här att det gäller ALLA barn och pratat om typ 8-åringar. Det tycker jag är överdrivet.
Men håller absolut med om att de inte klär Lars rätt. Men känns liksom färdigsnackat om det typ redan förra året
Vem har skrivit och var om att alla barn ska ha det? Det rekommenderas dock upp till åtminstone 3 år och Lars är inte ens 2.
Citera
2025-07-15, 19:34
Medlem
Citat:
Gillar verkligen den familjen, men de är ju överdrivna åt andra hållet istället. Visserligen är äldsta också ljus i huden likt Lars, men att ha heltäckande på så stora barn annars tror jag inte många har. Ärligt nu.
Jag har visserligen barn med helt annat pigment, men solskydd 50 räcker gott och väl på dem. Behöver inte ha uv-kläder. De blir bruna, men har aldrig varit i närheten av att ha bränt sig. Det är skillnad på barn och barn.
Med det inte sagt att inte HT borde klä Lara annorlunda. För det borde hon nog med tanke på den huden och de generna.
Men folk överdriver här inne och skriver att ALLA barn ska ha heltäckande UV-kläder på stranden typ upp i 10-årsåldern. Aldrig sett en unge över 2 som har det ärligt talat.

Jag tror inte någon nämnt en specifik ålder. Men det känns bättre med kläder än att kleta in sina barn i kemikalier.
Citera
2025-07-15, 20:40
Medlem
67 500 följare och 5 kommentarer på sista inlägget på 3 timmar.

Kan de blygsamma engagemanget beror på att det är en stor del köpta följare?
Måste vara så, de med en tiondel så många följare som HT har massor med fler kommentarer än så.
Citera
2025-07-15, 21:03
Medlem
Kan vi inte bara låta bli att skriva om hur vi gör med våra egna barn vad det gäller att skydda dem från solens farliga strålar?

Det finns tydliga rekommendationer om vad varje vuxen bör göra så låt oss följa de istället för att ha "egna tyckanden" då det är så uppenbart att det finns de som inte förstår allvaret i det här.
Citera
2025-07-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Kan vi inte bara låta bli att skriva om hur vi gör med våra egna barn vad det gäller att skydda dem från solens farliga strålar?

Det finns tydliga rekommendationer om vad varje vuxen bör göra så låt oss följa de istället för att ha "egna tyckanden" då det är så uppenbart att det finns de som inte förstår allvaret i det här.

Jag håller med. Det finns ingen ursäkt till att inte skydda sina småbarn från solen när de är under fem år.
Citera
2025-07-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag tror inte någon nämnt en specifik ålder. Men det känns bättre med kläder än att kleta in sina barn i kemikalier.
Japp! Bättre skydd också eftersom solkrämen svettas ut och försvinner med vatten. Man måste ha på väldigt mycket och ofta.

Men HT fattar nog inte det. Är väl mycket hon inte fattar tyvärr.
Citera
2025-07-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Japp! Bättre skydd också eftersom solkrämen svettas ut och försvinner med vatten. Man måste ha på väldigt mycket och ofta.

Men HT fattar nog inte det. Är väl mycket hon inte fattar tyvärr.
Eftersom hon läser här varje dag vad det verkar så vill hon nog bara inte lyssna på rekommendationer, utan köra sitt eget race. Tror nog iaf att Lars blir insmord men kanske för sällan 😊
Citera
2025-07-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Vem har skrivit och var om att alla barn ska ha det? Det rekommenderas dock upp till åtminstone 3 år och Lars är inte ens 2.

Jäkla tjat i hela tråden ju.
Men ja, absolut borde Lars kanske skyddas mer.
Citera
2025-07-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Eftersom hon läser här varje dag vad det verkar så vill hon nog bara inte lyssna på rekommendationer, utan köra sitt eget race. Tror nog iaf att Lars blir insmord men kanske för sällan 😊

Lars är brunare än vad jag är och bara halva sommaren har gått.
Hanna har ju iof dragit på Lars en keps (ungens ansikte är rejält rött) men fransarna på baddräkten är alldeles för söta för att inte visas upp 😬
Citera
2025-07-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22

Absolut. Tycker bara det är intressant hur alla i den här tråden är så otroligt duktiga, när man överlag i verkligheten kanske ser en eller två ungar på en hel sandstrand med UV-kläder.
Men ni är väl inte där så mycket. Hänger väl mest här. Hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in