2025-07-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Det ger nog inget. Tror Hanna struntar i de kommentarerna 😉håller du inte med om det? Vill man att ens barn ska riskera att bränna sig? Förstår ingenting

Spelar ingen roll om jag håller med, eller inte, men diskussionen har varit uppe här 100 gånger så den är aningen tröttsam, och overksam. Om barnet är så oskyddad som det ser ut skulle hon vara stekt vid det här laget, inte ”om du zoomar in bilden så ser du att hon är eventuellt kanske lite röd”.
Så vart ska diskussionen leda?
Och nej, har man hängt här ett tag så vet man att jag inte är Hannas kompis.
Citera
2025-07-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
En återkommande sak folk skriver i denna tråd, att nämna barnvakt så fort H åker till farmor/hälsar på mormor. Min fråga blir då om dessa personer själva endast ser sina föräldrar/svärföräldrar som avlastning och potentiella barnvakter och inte som familj som de vill att deras barn ska skapa en fin och nära relation med?

Mina barn umgås mycket med sina far- och morföräldrar och speciellt med en, där det blir träff i princip varje vecka och aldrig har det klagats på att sagda person skulle vilja ha egentid eller att det blir för mycket. Personen älskar att umgås med sina barnbarn och jag älskar att se hur mycket mina barn älskar sina far- och morföräldrar och hur nära relation de har; något jag inte hade som barn. Det är så värdefullt!

Jag har faktiskt inte fått det minsta tecken på att H skulle åka till farmor/mormor för att få avlastning/gratis barnvakt. Men jag är inte heller en negativ person som gillar att gnälla om allt...

Håller med, relation mellan barnbarn och far/ morföräldrar är så fint! Fattar heller inte varför man väljer att se det som att man åker för att få barnvakt och av lathet bara. Tycker inte det verkar som dom gör så värst mycket när dom är där, så så värst mycket egentid lär inte malmö- besöken generera. Det är väl inget fel att vilja umgås med sina föräldrar/ morföräldrar.
Citera
2025-07-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Spelar ingen roll om jag håller med, eller inte, men diskussionen har varit uppe här 100 gånger så den är aningen tröttsam, och overksam. Om barnet är så oskyddad som det ser ut skulle hon vara stekt vid det här laget, inte ”om du zoomar in bilden så ser du att hon är eventuellt kanske lite röd”.
Så vart ska diskussionen leda?
Och nej, har man hängt här ett tag så vet man att jag inte är Hannas kompis.

Så du tror mer på att Hanna tar av alla adekvata solskydd inför allt innehåll hon ska publicera, och sen sätter på dem där emellan?

Att Lars skulle va sönderbränd om det Hanna visar upp stämmer, det är något konstigt du hittat på själv. Hon behöver inte få brännskador för att exponeringen ska vara skadlig för henne. Jag tror inte all avsaknad av solskydd märks utåt mer än en solbränna i slutet av sommaren. Men lik väl skadligt och mot gällande råd
Citera
2025-07-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Så du tror mer på att Hanna tar av alla adekvata solskydd inför allt innehåll hon ska publicera, och sen sätter på dem där emellan?

Att Lars skulle va sönderbränd om det Hanna visar upp stämmer, det är något konstigt du hittat på själv. Hon behöver inte få brännskador för att exponeringen ska vara skadlig för henne. Jag tror inte all avsaknad av solskydd märks utåt mer än en solbränna i slutet av sommaren. Men lik väl skadligt och mot gällande råd

Om ett barn bränner sig i solen, så blir dom rätt synligt röd ja, och det sker ju ganska fort. Så borde hon se ut, om hon är i starka solen ofta. Det tar inte en hel sommar innan ett barn har bränt sig.
Och nej, jag tror mera på att dom är i skuggan en hel del för ingen av dom är speciellt solbränd efter en vecka i Turkiet.
Senast redigerad av Tilde76 2025-07-14 kl. 21:46.
Citera
2025-07-14, 22:07
Medlem
Citat:
Om ett barn bränner sig i solen, så blir dom rätt synligt röd ja, och det sker ju ganska fort. Så borde hon se ut, om hon är i starka solen ofta. Det tar inte en hel sommar innan ett barn har bränt sig.
Och nej, jag tror mera på att dom är i skuggan en hel del för ingen av dom är speciellt solbränd efter en vecka i Turkiet.
men är du helt clueless eller? skuggan? tror du att uv-strålarna blockeras av skugga? det är klart bättre än att vistas i strålande sol men så jävla mycket bättre är det inte. man kan bränna sig även i skugga. poängen är att det *räcker inte* med solskyddsfaktor för små barn (eller vuxna heller för den delen, men vuxna kan iaf ta egna beslut gällande sig själva och bör tänka ett varv längre när det gäller sina barn). man kan skadas av solen oavsett om man bränner sig eller inte, och det är högre risk för barn eftersom de har tunnare och känsligare hy. fattar inte varför du vill försvara detta in i absurdum?!
Citera
2025-07-14, 22:39
Medlem
Citat:
Du är naiv, jag var en hel vecka i Italien och var nästan bara i skuggan med spf50, fick ändå färg. Nej jag brände mig inte men det är ju allmäna råd med tackade kläder samt spf för så små barn för de är ännu känsligare. Så länge du kommenterar som du gör kommer ju debatten att fortsätta
Citera
2025-07-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Den som inte ser att Lars redan är röd på baksidan om vaden och på ryggen, den är blind.
Är kvinnan på riktigt efterbliven? Huuur svårt kan det vara att skydda sin toddler från stark sol??
Ska barn bada ska de ha uv-kläder och skydda huvudet, punkt slut. Mina barn har använt de fram till runt 8-års ålder. Finns på t.ex polarn och pyret i så pass stora storlekar.
Citera
2025-07-14, 23:03
Medlem
Citat:
Läs vad jag skriver innan du hetsar upp dig. Jag har skrivit att det kvittar helt vad jag tycker= jag behöver inte försvara något. Men tycker ni seriöst att det ger något att sida efter sida, gång efter gång nöta om samma sak hela tiden? Ingen vet och vi kommer inte få svar!

Du kan väl testa att fråga Hanna direkt!
Eller just det ja.. du vart väl blockad 😍
Citera
2025-07-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Ska barn bada ska de ha uv-kläder och skydda huvudet, punkt slut. Mina barn har använt de fram till runt 8-års ålder. Finns på t.ex polarn och pyret i så pass stora storlekar.

Ja precis, de som försöker försvara Hannas griljerande av Lars- de är ett helt släkte för sig själv 😬
Citera
2025-07-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz

Det märkliga är att Hanna väl gjorde reklam för nån UV-dräkt förut, var det Kuling? Men man har aldrig sett Lars i UV-kläder i skarpt läge.
Citera
2025-07-15, 00:55
Medlem
Solskador hos barn är allvarligt och inte något man kan säga "det är inte så farligt" om. HT utsätter medvetet sitt barn för detta och verkar inte bry sig överhuvudtaget. Ofattbart. Åtminstone borde väl närstående ingripa på något sätt?
Citera
2025-07-15, 01:19
Medlem
Citat:

Huden kan vara solskadad även om man inte är röd. Rodnad är bara ett tecken på att huden har blivit inflammerad efter att ha utsatts för för mycket UV-strålning, skador kan uppstå även utan synlig rodnad.
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-07-15 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in