Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Den som inte ser att Lars redan är röd på baksidan om vaden och på ryggen, den är blind.
Är kvinnan på riktigt efterbliven? Huuur svårt kan det vara att skydda sin toddler från stark sol??

Det är helt galet att hon inte är mer rädd om sin dotters hud. Mitt på dagen är det runt UV-index 9+ i Turkiet just nu.
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-07-15 kl. 01:32.
Citera
2025-07-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Det är helt galet att hon inte är mer rädd om sin dotters hud. Mitt på dagen är det runt UV-index 9+ i Turkiet just nu.

Hanna prioriterar en gullig baddräkt framför UV-dräkt.

Min numera vuxna dotter hade en baddräkt med ett hål i ryggen (detta var innan UV- dräkternas tid) jag missade smörja det hålet, var och badade någon timme, brände sig naturligtvis (var i Danmark på stranden). Fastforward 25 år - fick operera bort misstänkt leverfläck med stort ärr som resultat precis där hålet på baddräkten var.

Så fort UV-dräkterna kom något år senare (inte så käcka som idag) beställde jag hem dessa - vilken befrielse att slippa all solkrämskladd på hela kroppen, kunde bada länge utan att kladda på mer solkräm på hela kroppen.
Citera
2025-07-15, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Läs vad jag skriver innan du hetsar upp dig. Jag har skrivit att det kvittar helt vad jag tycker= jag behöver inte försvara något. Men tycker ni seriöst att det ger något att sida efter sida, gång efter gång nöta om samma sak hela tiden? Ingen vet och vi kommer inte få svar!
nej du, så funkar det inte. du kan inte yttra dina åsikter och avsluta med "det kvittar vad jag tycker" för att sen förvänta dig att slippa stå till svars.

tycker du det ger något att nöta på det sätt du håller på med? du är trots allt en av de mer aktiva här i tråden.
Citera
2025-07-15, 09:06
Medlem
Alltså jag tror helt ärligt att hon inte vet att barn ska ha uv-skyddande kläder på sig? Jag tror att hon tänker att det är för bebisar eller om man reser till typ Thailand. Jag tror att någon i hennes närhet skulle behöva säga till (eller vad fan det kan ju hennes karl också behöva höra, han är ju lika delaktig i det som henne).
Citera
2025-07-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Alltså jag tror helt ärligt att hon inte vet att barn ska ha uv-skyddande kläder på sig? Jag tror att hon tänker att det är för bebisar eller om man reser till typ Thailand. Jag tror att någon i hennes närhet skulle behöva säga till (eller vad fan det kan ju hennes karl också behöva höra, han är ju lika delaktig i det som henne).
Men hon läser kommenterarerna här med all säkerhet, så med 99% chans vet Hanna vad hon borde göra men hon struntar i det. Vet inte om anledningen till varför hon inte vill skydda Lars till 100 %.
Citera
2025-07-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl

Ja verkligen, och kanske speciellt med tanke på att hennes dotter förmodligen ärvt hennes ljusa, fräkniga hy som är extra känslig för solens strålar.
Citera
2025-07-15, 10:22
Medlem
Nu sa Hanna att Lars ska ha en nap för hon var så jäkla grinig. Måste man uttala sig så om sitt barn? 😔förstår att man kan bli trött på sina barn men man behöver inte uttrycka sig så
Citera
2025-07-15, 10:29
Medlem
Hanna tycker att man borde vara mer spontan och att man oftast tänker för mycket innan man gör nåt.....

Kvinnan som går på en konsultation innan ett frisörbesök och som fortfarande inte har köpt sin drömsoffa.

Nu helt plötsligt när hon är spontan så är det värsta grejen för henne!

Ja jösses, denna märkliga människa.
Citera
2025-07-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Nu sa Hanna att Lars ska ha en nap för hon var så jäkla grinig. Måste man uttala sig så om sitt barn? 😔förstår att man kan bli trött på sina barn men man behöver inte uttrycka sig så
Den storyn är redan raderad
Citera
2025-07-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hanna tycker att man borde vara mer spontan och att man oftast tänker för mycket innan man gör nåt.....

Kvinnan som går på en konsultation innan ett frisörbesök och som fortfarande inte har köpt sin drömsoffa.

Nu helt plötsligt när hon är spontan så är det värsta grejen för henne!

Ja jösses, denna märkliga människa.

Detta är dessutom inte första gången hon uttryckt att de är spontana. Jag minns inte vad de gjorde men hon skrev iallafall att hon älskar deras spontanitet. Resten av världen bara say what?
Citera
2025-07-15, 10:44
Medlem
Förstår inte varför hon så ofta lägger ut saker och sen raderar.

Och det här inlägget om "hur jag tror att jag ser ut på semestern och hur jag egentligen ser ut" och så gör hon en grimas. Så går hon väl ändå inte runt och ser ut. Så himla knepig.
Citera
2025-07-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Detta är dessutom inte första gången hon uttryckt att de är spontana. Jag minns inte vad de gjorde men hon skrev iallafall att hon älskar deras spontanitet. Resten av världen bara say what?

Hon är på riktigt knepig. Jag förstår henne verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in