Citat:
Ursprungligen postat av
Tilde76
Jag fattar inte heller varför man tycker att hon borde uppmärksamma det? Hon fick väl dessutom en hel del skit för att hon gjorde det har jag för mig.
Alla borde väl vilja uppmärksamma ett folkmord, förutsatt att man är emot det då? Och vad spelar det för roll om man får skit för det? Om man har normal empatisk förmåga så bryr man sig väl inte om att vissa blir sura över att man är emot ett folkmord, för man står gladeligen på rätt sida historien och värnar om sina medmänniskors mänskliga rättigheter?
Oavsett hur stor eller liten följarskara man har så kan man dela inlägg, tala ut och sprida information och uppmärksamhet om det som händer. Hanna har ändå en hel del människor som följer henne, men hon är uppenbarligen för feg för att våga stå för vad hon tycker och tycker det är mest bekvämt att inte behöva höra andras åsikter. Det vet vi väl iofs sedan tidigare att hon känner kring det mesta.
Att man stöttar offer till folkmord "i det tysta" hjälper dem inte för fem öre och att människor väljer att vara tysta hjälper bara förövarna. Nu är Hanna långt ifrån ensam om att vara så tyst gällande allt det palestinier utsätts för på daglig basis, men det gör det inte mindre vidrigt. Hanna spenderar så mycket tid på sociala medier varje dag så hon ser bilderna och videorna som alla vi andra gör, det tar fem sekunder att dela ett inlägg, men Hanna är uppenbarligen för rädd för att göra zionister och folkmordsförnekare/folkmordsrättfärdigare upprörda för att våga uttrycka vart hon står; eller så är hon helt empatilös och tycker inte att det som sker är så hemskt. Oavsett jävligt vidrigt att känna att man kan vara tyst när man ser det som sker våra medmänniskor.