2025-05-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Håller med, en inte alltför ovanlig start, att man känner sig för i en stad (som dom gör nu men hånas för det), innan man tar steget att flytta till något helt nytt. Inget konstigt alls tycker jag, och definitivt inte samma sak som att man avskyr det hus man bor i. Dom allra flesta flyttar väl inte för att man avskyr sin nuvarande bostad?

Menar du att de känner sig för i Malmö så behöver dom inte det då de bott där innan.
Citera
2025-05-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Har hon sagt att dom är där för att känna efter för en ev flytt? Den främsta anledningen att dom åker dit är väl för att hälsa på mamman?

Det är ju den lediga tiden man har ihop som man vill fixa och dona. Inte bara vara som en övernattningslägenhet på vardagarna.

Jag tror mer på att hon kände att det inte blev så som hon trott. Men det kan man såklart inte veta innan. Bor man lagom stort, har arbete på orten m.m. men vill bort så fort man får chansen trivs man nog inte så bra. Kan vara området med. Avsky är väl ett starkt ord.

Vad spelar det för roll om hon nu skulle vantrivas innerst inne. Ses det som ett nederlag? Inget konstigt alls!

Spelar ingen roll alls, förutom att det som vanligt blir helt motsägelsefullt. Hon påstår ju sig älska huset och strösslar lovord över det men är knappt hemma. Åker iväg nästan hela tiden.
Citera
2025-05-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Spelar ingen roll alls, förutom att det som vanligt blir helt motsägelsefullt. Hon påstår ju sig älska huset och strösslar lovord över det men är knappt hemma. Åker iväg nästan hela tiden.
Som att hon försöker övertyga sig själv nästan då.
Citera
2025-05-23, 15:40
Medlem
eunices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Jag fattar inte heller varför man tycker att hon borde uppmärksamma det? Hon fick väl dessutom en hel del skit för att hon gjorde det har jag för mig.

Alla borde väl vilja uppmärksamma ett folkmord, förutsatt att man är emot det då? Och vad spelar det för roll om man får skit för det? Om man har normal empatisk förmåga så bryr man sig väl inte om att vissa blir sura över att man är emot ett folkmord, för man står gladeligen på rätt sida historien och värnar om sina medmänniskors mänskliga rättigheter?

Oavsett hur stor eller liten följarskara man har så kan man dela inlägg, tala ut och sprida information och uppmärksamhet om det som händer. Hanna har ändå en hel del människor som följer henne, men hon är uppenbarligen för feg för att våga stå för vad hon tycker och tycker det är mest bekvämt att inte behöva höra andras åsikter. Det vet vi väl iofs sedan tidigare att hon känner kring det mesta.

Att man stöttar offer till folkmord "i det tysta" hjälper dem inte för fem öre och att människor väljer att vara tysta hjälper bara förövarna. Nu är Hanna långt ifrån ensam om att vara så tyst gällande allt det palestinier utsätts för på daglig basis, men det gör det inte mindre vidrigt. Hanna spenderar så mycket tid på sociala medier varje dag så hon ser bilderna och videorna som alla vi andra gör, det tar fem sekunder att dela ett inlägg, men Hanna är uppenbarligen för rädd för att göra zionister och folkmordsförnekare/folkmordsrättfärdigare upprörda för att våga uttrycka vart hon står; eller så är hon helt empatilös och tycker inte att det som sker är så hemskt. Oavsett jävligt vidrigt att känna att man kan vara tyst när man ser det som sker våra medmänniskor.
Citera
2025-05-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Har hon sagt att dom är där för att känna efter för en ev flytt? Den främsta anledningen att dom åker dit är väl för att hälsa på mamman?
Det är ju den lediga tiden man har ihop som man vill fixa och dona. Inte bara vara som en övernattningslägenhet på vardagarna.

Jag tror mer på att hon kände att det inte blev så som hon trott. Men det kan man såklart inte veta innan. Bor man lagom stort, har arbete på orten m.m. men vill bort så fort man får chansen trivs man nog inte så bra. Kan vara området med. Avsky är väl ett starkt ord.

Vad spelar det för roll om hon nu skulle vantrivas innerst inne. Ses det som ett nederlag? Inget konstigt alls!

Det vet jag väl inte om hon har sagt, det är väl bara som man kan anta, som med det mesta här inne. Hon har väl inte sagt att hon avskyr huset heller. Hon har väl egentligen väldigt sällan sagt rakt ut det som sedan blir sanningar här inne?
Citera
2025-05-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eunice
Alla borde väl vilja uppmärksamma ett folkmord, förutsatt att man är emot det då? Och vad spelar det för roll om man får skit för det? Om man har normal empatisk förmåga så bryr man sig väl inte om att vissa blir sura över att man är emot ett folkmord, för man står gladeligen på rätt sida historien och värnar om sina medmänniskors mänskliga rättigheter?

Oavsett hur stor eller liten följarskara man har så kan man dela inlägg, tala ut och sprida information och uppmärksamhet om det som händer. Hanna har ändå en hel del människor som följer henne, men hon är uppenbarligen för feg för att våga stå för vad hon tycker och tycker det är mest bekvämt att inte behöva höra andras åsikter. Det vet vi väl iofs sedan tidigare att hon känner kring det mesta.

Att man stöttar offer till folkmord "i det tysta" hjälper dem inte för fem öre och att människor väljer att vara tysta hjälper bara förövarna. Nu är Hanna långt ifrån ensam om att vara så tyst gällande allt det palestinier utsätts för på daglig basis, men det gör det inte mindre vidrigt. Hanna spenderar så mycket tid på sociala medier varje dag så hon ser bilderna och videorna som alla vi andra gör, det tar fem sekunder att dela ett inlägg, men Hanna är uppenbarligen för rädd för att göra zionister och folkmordsförnekare/folkmordsrättfärdigare upprörda för att våga uttrycka vart hon står; eller så är hon helt empatilös och tycker inte att det som sker är så hemskt. Oavsett jävligt vidrigt att känna att man kan vara tyst när man ser det som sker våra medmänniskor.

Ok, det var en lång uppsträckning till väldigt många människor då dom flesta inte uttalar sig i sociala medier. Oavsett vad jag tycker om sakfrågan så var det enda jag menade att jag inte förstår varför H helt plötsligt ska kritiseras för det (också) när majoriteten av människor inte agerar kring det på sociala medier. Inget annat alls menade jag.
Citera
2025-05-23, 16:48
Medlem
Vilken fin klänning hon hittat nu. Sitter perfekt och färgen är fin. Verkligen ett bra köp till bröllopet tycker jag. En av de bästa köpen nånsin som jag sett att hon gjort. Bra där Hanna
Citera
2025-05-23, 16:58
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Vilken fin klänning hon hittat nu. Sitter perfekt och färgen är fin. Verkligen ett bra köp till bröllopet tycker jag. En av de bästa köpen nånsin som jag sett att hon gjort. Bra där Hanna
Jättefin, hon passar jättebra i den. Snygg färg, modell och hon ser trygg ut i klänningen !
Citera
2025-05-23, 17:03
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eunice

Att Hanna ska visa sin åsikt på sin Instagram är lika effektfullt som att jag berättar min åsikt på en fikarast. Hon kanske pratar mycket om Gaza med sina vänner, har en åsikt osv. Men det "hjälper ju inte" så att säga.

Men jag tycker du har en poäng, alla BORDE ha en åsikt om världsläget, det är ju dock mer "betydelsefullt" om tex kändisar & politiker visar sin åsikt, de har ju en helt annan plattform att ens kunna påverka. HT bedöms inte ha den tyngden liksom.
Citera
2025-05-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Tolkar det som att hon köpt en Joolz (det är inte samma sak som Jollyroom?! &#128514 som hon tycker är ranglig. Hennes samarbete rörde väl bara en resevagn?
har aldrig påstått att Joolz är samma sak som Jollyroom? Men hon gjorde reklam för jollyroom där hon fått en resevagn. sen kanske det inte är den som är ranglig då. men då kvarstår ju ändå frågan varför hon absolut måste köpa en ny vagn, då den nya inte bör vara ranglig, hon skriver ju till och med att den INTE är det
Citera
2025-05-23, 18:59
Medlem
Nu jäklar hittade h en klänning som passade henne i både färg o form! 👏🏼 inget som passar mig men nu ska jag inte på bröllop! Men nä, ser väldigt fint ut!
Citera
2025-05-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Ja, väldigt mycket finare än den tidigare kandidaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in