2025-05-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Får panik varje gång hon öppnar ett skåp, en garderob eller visar en låda.
Hur kan man stå ut med att ha det så, hennes shoppingberoende är allvarligt.
Tänk om hon kunde lägga pengarna till att söka hjälp istället.

Då kanske hon inte skulle tvingas klamra sig fast vid att leka influenser heller.

Alltså de flyttade ju in för inte så länge sedan - slängde hon bara in allt i garderober/skåp? Annars brukar man ha bäst ordning när man flyttat till nytt.
Citera
2025-05-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Alltså de flyttade ju in för inte så länge sedan - slängde hon bara in allt i garderober/skåp? Annars brukar man ha bäst ordning när man flyttat till nytt.

Med så mycket, mycket, sjukt mycket kläder är det nog svårt att hålla ordning… hade själv fått panik över röran.
Citera
2025-05-23, 13:42
Medlem
Se där ja. Som jag tänkt; hon avskyr det där huset de bor i🙃
Citera
2025-05-23, 13:42
Medlem
Senaste storyn:

Tror också att HT med familj hade mått mycket bättre med ett boende och vardag i Malmö (där de även har möjlighet för en trygg avlastningsperson, som barnet känner). Hoppas de kan förverkliga drömmen inom kommande åren! Hade varit kul att få följa en sån flytt. 😊
Citera
2025-05-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Se där ja. Som jag tänkt; hon avskyr det där huset de bor i🙃

Men det är ärligt talat bara vettigt att börja med ett mindre (och mycket billigare) radhus i samma stad än att ta sitt pick och pack flera timmar söderut för att inse att huslivet inte var för dem. Tror inte alls det behöver betyda att hon avskyr huset, men kanske att de insett att huslivet passar dem galant och nu med önskan om att bo likadant fast i annan stad.
Citera
2025-05-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsi2024
verkligen, och att hon fick en ny resevagn av jollyroom som hon gjorde reklam för för inte ens en månad sen där hon skrev att den INTE är ranglig! men nu är den plötsligt för ranglig så hon måste köpa en stabilare vagn?! otroligt trovärdigt HT.... skulle aldrig falla mig in att köpa något som hon gör reklam för!

Tolkar det som att hon köpt en Joolz (det är inte samma sak som Jollyroom?! &#128514 som hon tycker är ranglig. Hennes samarbete rörde väl bara en resevagn?
Citera
2025-05-23, 13:51
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Jag fattar inte heller varför man tycker att hon borde uppmärksamma det? Hon fick väl dessutom en hel del skit för att hon gjorde det har jag för mig.
Tack för att du svarade på bra sätt, kände direkt efter mitt inlägg att jag lät lite hård kanske 🙏
Citera
2025-05-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Senaste storyn:

Tror också att HT med familj hade mått mycket bättre med ett boende och vardag i Malmö (där de även har möjlighet för en trygg avlastningsperson, som barnet känner). Hoppas de kan förverkliga drömmen inom kommande åren! Hade varit kul att få följa en sån flytt. 😊

Följa med? Tror du den flytten kommer följas bättre
Citera
2025-05-23, 14:16
Medlem
Citat:
Senaste storyn:

Och du tror man hade fått se mer av den? Det enda du får se är mer Ikea för hon kommer ha närmare dit.
Citera
2025-05-23, 14:36
Medlem
Citat:
Senaste storyn:

Vi hade inte fått följa med ett skit. Eller jo, förlåt mig. Vi hade fått följa med till Rusta Ikea och dollarstore.
Citera
2025-05-23, 14:48
Medlem
Citat:
Men det är ärligt talat bara vettigt att börja med ett mindre (och mycket billigare) radhus i samma stad än att ta sitt pick och pack flera timmar söderut för att inse att huslivet inte var för dem. Tror inte alls det behöver betyda att hon avskyr huset, men kanske att de insett att huslivet passar dem galant och nu med önskan om att bo likadant fast i annan stad.

Håller med, en inte alltför ovanlig start, att man känner sig för i en stad (som dom gör nu men hånas för det), innan man tar steget att flytta till något helt nytt. Inget konstigt alls tycker jag, och definitivt inte samma sak som att man avskyr det hus man bor i. Dom allra flesta flyttar väl inte för att man avskyr sin nuvarande bostad?
Citera
2025-05-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Håller med, en inte alltför ovanlig start, att man känner sig för i en stad (som dom gör nu men hånas för det), innan man tar steget att flytta till något helt nytt. Inget konstigt alls tycker jag, och definitivt inte samma sak som att man avskyr det hus man bor i. Dom allra flesta flyttar väl inte för att man avskyr sin nuvarande bostad?

Har hon sagt att dom är där för att känna efter för en ev flytt? Den främsta anledningen att dom åker dit är väl för att hälsa på mamman?
Det är ju den lediga tiden man har ihop som man vill fixa och dona. Inte bara vara som en övernattningslägenhet på vardagarna.

Jag tror mer på att hon kände att det inte blev så som hon trott. Men det kan man såklart inte veta innan. Bor man lagom stort, har arbete på orten m.m. men vill bort så fort man får chansen trivs man nog inte så bra. Kan vara området med. Avsky är väl ett starkt ord.

Vad spelar det för roll om hon nu skulle vantrivas innerst inne. Ses det som ett nederlag? Inget konstigt alls!
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-23 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in