2025-03-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Något som ofta slår mig är att Hanna titt som tätt lägger upp stories helt utan kontext, som att alla hennes följare ska veta vad hon refererar till osv. Efter en helgs paus, och efter att ha lämnat med en rant som avslutas med en enda mening om anmälan till socialen, återkommer hon med massa referenser till hur hon mår i ”den här härvan” osv, refererar till ”dom” utan att förklara vilka. Jag får lite intrycket av att hon i sina stories pratar som man gör i sitt huvud när man vill förklara och försvara sig när man känner sig anklagad. Dvs till någon som har hela bilden - till sig själv! Hon är så associativ och rörig och extremt dålig på att kontextualisera.

Lite som när hon inte uppdaterar på hela dagen och sen lägger ut en bild på halväten mat helt utan sammanhang
Citera
2025-03-02, 21:25
Medlem
Undrar om hon ens har börjat svara alla som skrev och berättade hur dom mådde! Jag skrev ett par rader bara för att se vad jag får för svar, men inget svar än! 😝
Citera
2025-03-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Något som ofta slår mig är att Hanna titt som tätt lägger upp stories helt utan kontext, som att alla hennes följare ska veta vad hon refererar till osv. Efter en helgs paus, och efter att ha lämnat med en rant som avslutas med en enda mening om anmälan till socialen, återkommer hon med massa referenser till hur hon mår i ”den här härvan” osv, refererar till ”dom” utan att förklara vilka. Jag får lite intrycket av att hon i sina stories pratar som man gör i sitt huvud när man vill förklara och försvara sig när man känner sig anklagad. Dvs till någon som har hela bilden - till sig själv! Hon är så associativ och rörig och extremt dålig på att kontextualisera.

Verkligen. Men kännetecknar inte bara Hanna. Utan typ ALLA en följer på Instagram. Sådär tänker ju man själv också, tills man kommer på sig själv med att alla inte har så bra koll på vad man lagt upp innan. Lätt att tro att alla bryr sig mer än vad de gör.
Citera
2025-03-02, 22:53
Medlem
Nä men nu har hon väl i vanlig ordning tagit bort händelserna med den lilla ranten om skälet till 2 dagars pausen?
Citera
2025-03-02, 22:55
Medlem
Sover hon i soffan varje natt?
Citera
2025-03-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Nä men nu har hon väl i vanlig ordning tagit bort händelserna med den lilla ranten om skälet till 2 dagars pausen?
Till och med Hanna själv insåg hur rörigt och galet det lät. Kanske....
Citera
2025-03-02, 23:22
Medlem
Vad var det för läkarbesök? Har glömt bort det bland alla meningslösa uppdateringar.
Handlar det om hennes fragila psyke där hon kastade sina antidepp efter nån månad eller är det annat som ger sånt tryck över bröstet så hon måste sova i soffan som vanligt?
Citera
2025-03-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad var det för läkarbesök? Har glömt bort det bland alla meningslösa uppdateringar.
Handlar det om hennes fragila psyke där hon kastade sina antidepp efter nån månad eller är det annat som ger sånt tryck över bröstet så hon måste sova i soffan som vanligt?
Hon nämnde något om en telefontid till ”världens bästa läkare” den 4/3. Den gången var det i alla fall en telefontid, nu var det visst ett besök.. :-))
Det var om deras ”aktiva försök sedan maj” med syskon.
Citera
2025-03-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Hon nämnde något om en telefontid till ”världens bästa läkare” den 4/3. Den gången var det i alla fall en telefontid, nu var det visst ett besök.. :-))
Det var om deras ”aktiva försök sedan maj” med syskon.

Ahh okej, tack för info.
De har väl inte försökt sen maj enligt hennes tidigare inlägg utan snarare tvärtom "tar det som det kommer och försöker verkligen inte".

Men men, inte lätt att komma ihåg alla lögner.

Ps, visst är syskonförsök inte gratis utan man får väl betala för det även om man är berättigad ivf?
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-03-02 kl. 23:50.
Citera
2025-03-03, 02:05
Varför tar hon bort sina storys?? Irriterande
Citera
2025-03-03, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ahh okej, tack för info.
De har väl inte försökt sen maj enligt hennes tidigare inlägg utan snarare tvärtom "tar det som det kommer och försöker verkligen inte".

Men men, inte lätt att komma ihåg alla lögner.

Ps, visst är syskonförsök inte gratis utan man får väl betala för det även om man är berättigad ivf?

Precis, syskonförsök får man stå för själv.
En återföring kan gå på mellan 25-40.000kr beroende på klinik och om man behöver mediciner eller inte osv. Medans en helt ny stimulering kostar mellan 150-200.000kr och då ingår sprutor, mediciner, äggplock, återföring. Skriver detta med erfarenhet då jag själv går igenom samma sak.
Citera
2025-03-03, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Precis, syskonförsök får man stå för själv.
En återföring kan gå på mellan 25-40.000kr beroende på klinik och om man behöver mediciner eller inte osv. Medans en helt ny stimulering kostar mellan 150-200.000kr och då ingår sprutor, mediciner, äggplock, återföring. Skriver detta med erfarenhet då jag själv går igenom samma sak.

Fast det är olika i olika regioner, också.
Hos oss kostade en IVF 46 tusen. Nu var det några år sen, men låter sjukt att det skulle höjts till 150 000. Så nä, det skiljer sig nog rätt rejält.
Men sen gör man ju sällan EN ivf heller visserligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in