2025-03-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Här har ju H ett guldläge av content. Ingen verkar fatta något av ivf och privat och sekundär barnlöshet etc etc varför får man inte följa med på *ReSaN* och får lära sig? Hon kunde verkligen informativt dela med sig av allt. Det enda vi vet nu är att dom vill ha ett telefonsamtal med någon fantastisk läkare.

Men iofs om hon ens försökte informera kring hur processen ser ut så hade ingen fattat för hon svamlar alltid på om samma sak om och om igen varvat med lite (läs: mycket) handflax i ansiktet.
De finns så många bra och informativa konton om ivf och barnlöshet. Ofattbart att Hannas har blivit ett av dom största.
Citera
2025-03-05, 16:25
Medlem
.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-03-05 kl. 16:34.
Citera
2025-03-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodansrock
Nä hon krävde att byta klinik för hon ville inte gå på samma sjukhus som födde sitt första barn på
Livio kanske är en privat klinik men landstinget köper tjänsten av dom och dom fick sin ivf betald.
Citera
2025-03-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Fast H går hos Livio vilket väl är privat? De bekostade i så fall tidigare Ivf själva också. För att behålla embryot i frysen så måste de betala per år tror jag. Sen vet jag ej vad kostnaden blir när väl embryot ska användas. Men jag tror ju helt säkert ett antal tusen kommer krävas.

Man kan gå till en privat klinik men få det betalt av regionen ändå. Så var det för Hanna. Bara för att man får vård finansierad av regionen måste den inte utföras hos dem.

Förvånas ändå lite av hur lite många som skriver här kan 😅 Inte konstigt att man missuppfattar allt Hanna säger om man inte vet något.
Citera
2025-03-05, 17:22
Medlem
Oerhört VÄLBEHÖVLIGT med ytterligare en resa till Malmö. Som alla andra veckor alltså.

Ordet välbehövligt har minst sagt fått en annan innebörd för mig efter jag började följa Hanna. Tänker bara på alla hennes extremt välbehövliga duschar där hon får en att tänka att hon var OERHÖRT ofräsch innan.
Citera
2025-03-05, 17:44
Medlem
Hon gör så jävla tråkigt content att man blir deprimerad
Citera
2025-03-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Oerhört VÄLBEHÖVLIGT med ytterligare en resa till Malmö. Som alla andra veckor alltså.

Ordet välbehövligt har minst sagt fått en annan innebörd för mig efter jag började följa Hanna. Tänker bara på alla hennes extremt välbehövliga duschar där hon får en att tänka att hon var OERHÖRT ofräsch innan.
Ja precis, jag känner samma. Välbehövligt för mig är något helt annat än en dusch när man kan ta en när man vill. Om man varit i skogen en vecka och inte haft tillgång till vatten, ja då är det välbehövligt.

Vet heller inte varför det är välbehövligt att åka till Malmö i princip varje helg. Hon är ju bara hemma, jobbar inte och gör ingenting. Är det sååå jobbigt att ha hand om en liten dotter mån-fre? Herregud, sätt henne på fsk. Det hade varit bra för både L och henne. Särskilt för L.
Eller har hon tråkigt? Skaffa dig ett intresse då. Fixa i huset. Fixa i trädgården.

Förstår inte vad som gör att det är välbehövligt
Citera
2025-03-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Man kan gå till en privat klinik men få det betalt av regionen ändå. Så var det för Hanna. Bara för att man får vård finansierad av regionen måste den inte utföras hos dem.

Förvånas ändå lite av hur lite många som skriver här kan 😅 Inte konstigt att man missuppfattar allt Hanna säger om man inte vet något.

Problemet är ju att folk som är i IVF-bubblan blir så jävla inne i det så man tror att alla andra fattar allt också. Men det är ju inte så. Folk generellt vet knappt vad IVF är.
Jag har varit där själv så jag vet hur man blir.
Hade jag inte kunnat resan så hade jag inte förstått ett skit av vad Hanna babblar om. Måste ju vara helt meningslöst att följa för den som inte kan processen.
Citera
2025-03-05, 18:23
Medlem
Alltså kan Hanna vara konsekvent med något. Här om dagen ska det va hemlig låda om hur man mår för att alla ska känna sig trygga, nu ska man kommentera det under ett inlägg som ligger kvar för alltid?

Hon kom väl på att det är lika lite jobb för henne själv att kommentarerna trillar in under ett inlägg istället för i dm
Citera
2025-03-05, 19:33
Medlem
Vad gör hon på riktigt på dagarna? Ta senaste veckan tex. Inget Dollarstore eller Rusta. Vad har hon gjort? Legat i soffan framför tv med Lars hela dagarna? VAD HAR HON GJORT? Undrar verkligen. Ja förutom att vänta på ett telefonsamtal hela tisdagen.
Citera
2025-03-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Vad gör hon på riktigt på dagarna? Ta senaste veckan tex. Inget Dollarstore eller Rusta. Vad har hon gjort? Legat i soffan framför tv med Lars hela dagarna? VAD HAR HON GJORT? Undrar verkligen. Ja förutom att vänta på ett telefonsamtal hela tisdagen.
Blockat folk, tröstätit skitmat och grinat tror jag
Citera
2025-03-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Blockat folk, tröstätit skitmat och grinat tror jag

Nej men jag är så nyfiken och förundrar. Vad gör människan varje dag????? Man har verkligen noll inblick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in