2025-03-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Jag undrar också, det är ”sagt” (i alla fall på den kvinnokliniken här samt vad jag läst mig till) att man ska ha FÖRSÖKT AKTIVT i 1 år för att få göra en utredning osv.

Det är väl därför hon brer på nu med att de började försöka i "maj(?)", trots att hon sagt innan att när de plussade i augusti försökte de inte ens...
Senast redigerad av Backflashlash 2025-03-05 kl. 12:52.
Citera
2025-03-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Eller hur.

Generellt sätt borde man snabbt kunna se det genom att scrolla igenom Hs inlägg. De flesta inläggen ligger på runt 2-3000 gilla markeringar (+/- beroende på om hon clickbaitar med graviditet/syskonförsök osv). Men överlag är det runt 2-3000 gillamarkeringar.

Absolut kan inte alla 67.600 följare gilla, men vart är alla andra? extremt lågt engagemang.

Hon visar väl hur många visningar hon har, för de kan jag tänka mig är skyhöga, dock kanske inte av ”rätt” och positiv anledning.
Många visningar kommer ju också härifrån när folk vill detaljstudera konstiga klipp och samarbeten hon har lagt ut! 🤔🤪
Citera
2025-03-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Det är väl därför hon brer på nu med att de började försöka i "maj(?)", trots att hon sagt innan att när de plussade i augusti försökte de inte ens...
På ett sätt tycker jag synd om H för att hon själv inte verkar förstå att hon själv skapar denna situation, där folk inte förstår hur hon tänker. Hon har SJÄLV sagt in en video som finns tydligt på HENNES Instagram att de inte försökte när de plussa i augusti (?). Nu säger hon att de försökt AKTIVT sedan i maj -24?
Citera
2025-03-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Många visningar kommer ju också härifrån när folk vill detaljstudera konstiga klipp och samarbeten hon har lagt ut! 🤔🤪
Ja precis, det är det jag syftar på. Både vi som skriver och de som går in och endast läser.
Citera
2025-03-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavelmassage
På bloggen 2017 gjorde hon bättre content än nu 😅 Undra varför de inte har katt/katter nu eller varför hon aldrig utbildat sig till massageterapeut!
https://nouw.com/hannatheorin/empty-2--32321695

Konstigt att hon svara nej på om hon gjort en operation. Övervikts operation då?
Citera
2025-03-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smillan6
I dagens story berättar hon att de ska skicka in papper för barnlöshetsutredning - men de är ju inte barnlösa???? De har barn, kan inte de resurser som finns få gå till de som verkligen är barnlösa???

Läs mitt tidigare svar ang detta. Det kallas sekundär barnlöshet när man inte kan få syskon
Citera
2025-03-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Läs mitt tidigare svar ang detta. Det kallas sekundär barnlöshet när man inte kan få syskon

Frågar nu pga okunskap, men har de inte gjort sitt hos skattefinansierade vården då de redan fått sitt barn? Syskonförsök måste bekostas privat va? Eller får man hjälp av vården med allt upp till själva ivf:en?
Citera
2025-03-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavvan
Konstigt att hon svara nej på om hon gjort en operation. Övervikts operation då?
hon hade inte genomgått den då, det var 2018
Citera
2025-03-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Frågar nu pga okunskap, men har de inte gjort sitt hos skattefinansierade vården då de redan fått sitt barn? Syskonförsök måste bekostas privat va? Eller får man hjälp av vården med allt upp till själva ivf:en?

Fast H går hos Livio vilket väl är privat? De bekostade i så fall tidigare Ivf själva också. För att behålla embryot i frysen så måste de betala per år tror jag. Sen vet jag ej vad kostnaden blir när väl embryot ska användas. Men jag tror ju helt säkert ett antal tusen kommer krävas.
Citera
2025-03-05, 15:29
Medlem
Citat:
Fast H går hos Livio vilket väl är privat? De bekostade i så fall tidigare Ivf själva också. För att behålla embryot i frysen så måste de betala per år tror jag. Sen vet jag ej vad kostnaden blir när väl embryot ska användas. Men jag tror ju helt säkert ett antal tusen kommer krävas.

Här har ju H ett guldläge av content. Ingen verkar fatta något av ivf och privat och sekundär barnlöshet etc etc varför får man inte följa med på *ReSaN* och får lära sig? Hon kunde verkligen informativt dela med sig av allt. Det enda vi vet nu är att dom vill ha ett telefonsamtal med någon fantastisk läkare.

Men iofs om hon ens försökte informera kring hur processen ser ut så hade ingen fattat för hon svamlar alltid på om samma sak om och om igen varvat med lite (läs: mycket) handflax i ansiktet.
Citera
2025-03-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Här har ju H ett guldläge av content. Ingen verkar fatta något av ivf och privat och sekundär barnlöshet etc etc varför får man inte följa med på *ReSaN* och får lära sig? Hon kunde verkligen informativt dela med sig av allt. Det enda vi vet nu är att dom vill ha ett telefonsamtal med någon fantastisk läkare.

Men iofs om hon ens försökte informera kring hur processen ser ut så hade ingen fattat för hon svamlar alltid på om samma sak om och om igen varvat med lite (läs: mycket) handflax i ansiktet.

Vi ska ju enligt Hanna få följa med på resan!! Men ja, hon lämnar en del att önska. Samma med renovering/inredning av huset där vi skulle få hänga med.... Där måste det ju verkligen vara att hon tappade motivationen att få ordning, eller helt enkelt inte trivs
Citera
2025-03-05, 16:05
Medlem
Citat:
Nä hon krävde att byta klinik för hon ville inte gå på samma sjukhus som födde sitt första barn på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in