2023-09-08, 13:01
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Borde vi inte ändra titel på denna tråd så att den generellt handlar om IVF-influencers och diskussion om varför det är problematiskt - så att vi även kan diskutera Fannidays m.fl

Håller med. Fannidays har jag inte vågat mig på att följa för de få gånger jag kikat in så blir jag helt chockad över gränslösheten.
Misstänker btw som flera andra i BB's kommentarsfält att hon redan testat sig innan officiella testdagen... Vad tror ni?
Citera
2023-09-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Håller med. Fannidays har jag inte vågat mig på att följa för de få gånger jag kikat in så blir jag helt chockad över gränslösheten.
Misstänker btw som flera andra i BB's kommentarsfält att hon redan testat sig innan officiella testdagen... Vad tror ni?

Pågår en diskussion om detta inne på bloggbevanings senaste inlägg om Maggan graaf
Citera
2023-09-08, 14:54
Medlem
chiaras avatar
Citat:

Det tror jag definitivt hon gjort. Kan förstå om man testar typ varje dag i en sådan situation men jag förstår inte hur man kan gå ned sig så som hon gjort dessa dagar innan testdagen ens är här. Hoppet borde sprudla i henne typ
Citera
2023-09-08, 16:26
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Receptet på hennes mammas köttfärssås då?!
Helt fantasilöst. Förstår om Hanna inte kan laga mat för hennes mamma verkar inte heller så bra på det.
Hennes bröd som Hanna delade recept på tar dock priset. En limpa innehöll ett helt paket socker!
Citera
2023-09-08, 16:38
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hennes bröd som Hanna delade recept på tar dock priset. En limpa innehöll ett helt paket socker!

Haha ej förvånad, Hannas matvanor är alltid lika roliga. Halvfabrikat, helfabrikat och socker. Billig sushi och pizza. Känns väl igen från många GBP-patienter, att de inte ändrar sina vanor utan äter bara mindre portioner...
Citera
2023-09-08, 16:44
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Haha ej förvånad, Hannas matvanor är alltid lika roliga. Halvfabrikat, helfabrikat och socker. Billig sushi och pizza. Känns väl igen från många GBP-patienter, att de inte ändrar sina vanor utan äter bara mindre portioner...
Ja jag känner också igen detta. Haft minst 3 kollegor som gått igenom gbp och alla har haft USLA matvanor även efteråt. Jag är själv överviktig och brukar säga att det är faktiskt inte alla tjocka som vräker i sig skräp hela dagarna, men Hanna och andra som slösar bort sin operation gör det svårt för andra att tro på det... Förstår inte varför hon slarvar så när hon dessutom själv bekostade sin operation. Jag undrar om hon tror att hon äter "normalt"? Folk hade frågat henne hur så mycket pengar gått åt på Willys och hon svarade att de köpt lite extra av någon anledning. Sanningen är ju att hel- och halvfabrikat är mycket dyrare än färska råvaror! Lägg till allt godis och snacks de lever på så kostar det ännu mer utan att ge näring... Den bleka sambon ser knappast ut som hälsan själv han heller.
Citera
2023-09-08, 16:50
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ja jag känner också igen detta. Haft minst 3 kollegor som gått igenom gbp och alla har haft USLA matvanor även efteråt. Jag är själv överviktig och brukar säga att det är faktiskt inte alla tjocka som vräker i sig skräp hela dagarna, men Hanna och andra som slösar bort sin operation gör det svårt för andra att tro på det... Förstår inte varför hon slarvar så när hon dessutom själv bekostade sin operation. Jag undrar om hon tror att hon äter "normalt"? Folk hade frågat henne hur så mycket pengar gått åt på Willys och hon svarade att de köpt lite extra av någon anledning. Sanningen är ju att hel- och halvfabrikat är mycket dyrare än färska råvaror! Lägg till allt godis och snacks de lever på så kostar det ännu mer utan att ge näring... Den bleka sambon ser knappast ut som hälsan själv han heller.

Japp... Och de ska alltid unna sig, allt är värt att fira. Trehundrade ultraljudet för veckan, sambon kommer hem från jobbet, hon har fått ett bra samtal från barnmorskan... Jag tror hon tror att hon äter normalt, kanske ytterligare ett problem med att hon inte verkar träffa en enda person som inte är sambon eller hennes mamma.

Orkar egentligen inte vara sån här, men barn får samma matvanor som sina föräldrar och om hon inte vill bekosta en GBP till sin dotter så kanske det är dags att googla recept och börja laga mat från grunden. Hon har tid, och ingen kräver en fransk trerätters av henne, men kanske en sallad som inte toppas med Max friterade kyckling...?
Citera
2023-09-08, 16:56
Medlem
Citat:

Jag tror hon är lite stolt över sina matvanor när hon visar några grönsaker på tallriken med hel/halvfabrikat. Så ja jag tror att hon tror att hon äter normalt. Har verkligen funderat på varför hon skyltar med det, för själv äter jag också sånt men skulle skämmas för att lägga upp
Citera
2023-09-08, 17:07
Medlem
Citat:

Jag tänkte på det en dag, när jag tittade hennes story, att hon har lite "tjockisbeteende". Hon är osäker och gör sig fånig och tror liksom att det är roligt, men egentligen är det bara pinsamt.
Maten är ju katastrof, stackars det barnet med dom matvanorna.
4 stora Coca cola är ju nyttigt. Minns inte vad dom handlade mer för skit.
Citera
2023-09-08, 17:20
Medlem
Det är tragiskt att dom gör allting i sina liv till content. Därav en haul från Willys 😅

Hon är inte så ödmjuk heller. Tror att hon vet ALLT om graviditeter känns det som ibland. Hon lär vara likadan sen när hon är mamma.

Och FD...tråkigt att det inte tog sig men gör det inte till content. Det är bara sjukt.
Citera
2023-09-08, 17:31
Medlem
Har följt henne ett tag och egentligen vet jag inte varför. Totalt ointressanta inlägg, hur man kan ha så mycket följare på att visa när man åker till Rusta eller hämtar paket. Har också reagerat på att de inte verkar ha några vänner överhuvudtaget.
Första gången jag faktiskt blev riktigt irriterad dock, var häromdagen då hon la ut en bild på att de handlat på Willys för 2900kr och sen en kommentar typ ”åh vad matpriserna gått upp, tycker så synd om er som har det tufft och inte har råd med mat. Styrkekram”
Citera
2023-09-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Har följt henne ett tag och egentligen vet jag inte varför. Totalt ointressanta inlägg, hur man kan ha så mycket följare på att visa när man åker till Rusta eller hämtar paket. Har också reagerat på att de inte verkar ha några vänner överhuvudtaget.
Första gången jag faktiskt blev riktigt irriterad dock, var häromdagen då hon la ut en bild på att de handlat på Willys för 2900kr och sen en kommentar typ ”åh vad matpriserna gått upp, tycker så synd om er som har det tufft och inte har råd med mat. Styrkekram”

Varför blev du irriterad på just det? Typ nedlåtande eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in