Citat:
Ursprungligen postat av
Skampi
Ja jag känner också igen detta. Haft minst 3 kollegor som gått igenom gbp och alla har haft USLA matvanor även efteråt. Jag är själv överviktig och brukar säga att det är faktiskt inte alla tjocka som vräker i sig skräp hela dagarna, men Hanna och andra som slösar bort sin operation gör det svårt för andra att tro på det... Förstår inte varför hon slarvar så när hon dessutom själv bekostade sin operation. Jag undrar om hon tror att hon äter "normalt"? Folk hade frågat henne hur så mycket pengar gått åt på Willys och hon svarade att de köpt lite extra av någon anledning. Sanningen är ju att hel- och halvfabrikat är mycket dyrare än färska råvaror! Lägg till allt godis och snacks de lever på så kostar det ännu mer utan att ge näring... Den bleka sambon ser knappast ut som hälsan själv han heller.
Japp... Och de ska alltid unna sig, allt är värt att fira. Trehundrade ultraljudet för veckan, sambon kommer hem från jobbet, hon har fått ett bra samtal från barnmorskan... Jag tror hon tror att hon äter normalt, kanske ytterligare ett problem med att hon inte verkar träffa en enda person som inte är sambon eller hennes mamma.
Orkar egentligen inte vara sån här, men barn får samma matvanor som sina föräldrar och om hon inte vill bekosta en GBP till sin dotter så kanske det är dags att googla recept och börja laga mat från grunden. Hon har tid, och ingen kräver en fransk trerätters av henne, men kanske en sallad som inte toppas med Max friterade kyckling...?