2023-09-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Och efter jobbet så tar han tvätten och masserar hennes fötter medans hon går hemma hela dagarna (innan hon var gravid). Hon är extremt lat och ego, och nu när hon är gravid är hon så extremt självgod och nästan lite spydig. Jag har massvis med kollegor som haft problem med att få barn därav 2 som genomgått ivf i 7-8 år. Jobbat heltid har dom gjort och aldrig betett sig som Hanna som tror att hon jobbar för att hon spelar in lite till Instagram. Stackars Kevin. Han kommer nog inte lämna henne för han kommer nog inte kunna hitta någon ny tjej alls.
Jag har själv genomgått ivf efter flera års barnlöshet och har under alla år jobbat på som vanligt. Vår läkare på kliniken rådde oss att fortsätta leva livet precis som vanligt under processen för att inte förlora oas själva helt och hållet. Det är tufft, både att genomgå ivf och vara gravid men vissa av dessa ivf influensers verkar va nära döden av trötthet och åkommor.

En sak som stör mig hos Hanna är att hon verkar inte va så genuint tacksam över att de faktiskt nu ska bli föräldrar utan hon verkar mest va uppe i hela influenserlivet med gratisprylar och uppmärksamhet.

Givetvis förtjänar de att äntligen få sitt barn men det är ändå nåt som skaver när hon mellan besök hos barnmorskan clickbaitar om uppdateringar om ev igångsättning och slänger in samarbeten kors och tvärs.
Jag har liksom inget riktigt förtroende för henne.
Citera
2023-09-22, 10:03
Medlem
Om jag skrivit något om Hanna som inte stämmer så ber jag om ursäkt för det. Då är det missförstånd. Jag hoppas verkligen att jag har fel om det jag tänker och känner och att hon genuint är den fina tjejen som jag gillade att följa.
Citera
2023-09-22, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannamittback
Någon här skrev tidigare att hon deklarerade för ca 230 000 förra året, vilket är betydligt lägre än vad medel-svensson tjänar. Det är möjligt att hon har ett bättre år i år iochmed graviditeten, men det är nog inga stora summor vi talar om. Upplever inte att hennes inlägg med samarbeten får särskilt bra respons heller..

Detta har jag också tänkt på, hon verkar ju inte ens ha särskilt bra engagemang?
Citera
2023-09-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Jag har själv genomgått ivf efter flera års barnlöshet och har under alla år jobbat på som vanligt. Vår läkare på kliniken rådde oss att fortsätta leva livet precis som vanligt under processen för att inte förlora oas själva helt och hållet. Det är tufft, både att genomgå ivf och vara gravid men vissa av dessa ivf influensers verkar va nära döden av trötthet och åkommor.

Håller med. Jag har också genomgått tre IVF-behandlingar och det är väl inte skitkul, men att sätta hela livet på paus och bara leva på partnerns lön är gränslöst. Känner många som gjort IVF och de skulle aldrig sluta jobba för det. Har man ingen utbildning och lågavlönat yrke ligger det väl närmare till hands, och förlamande sorg från förluster ovanpå det hjälper knappast. Här hade de väl kunnat ta tag i det med terapi, men det har de väl inte råd med/inget man gör i småstäder för det bara galningar som går till psykolog (sarkasm).
Citera
2023-09-22, 10:43
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Håller med. Jag har också genomgått tre IVF-behandlingar och det är väl inte skitkul, men att sätta hela livet på paus och bara leva på partnerns lön är gränslöst. Känner många som gjort IVF och de skulle aldrig sluta jobba för det. Har man ingen utbildning och lågavlönat yrke ligger det väl närmare till hands, och förlamande sorg från förluster ovanpå det hjälper knappast. Här hade de väl kunnat ta tag i det med terapi, men det har de väl inte råd med/inget man gör i småstäder för det bara galningar som går till psykolog (sarkasm).

Med tanke på hur frekvent Hanna besöker vården så har hon garanterat frikort och skulle kunna gå till psykolog en gång i veckan. Med tanke på hennes situation så hade hon nog prioriterats upp rätt fort. Jag tror helt enkelt hon inte är intresserad och eftersom hon knappt träffar folk utanför IVF-bubblan så förstår hon inte att hennes beteende inte är normalt.
Citera
2023-09-22, 10:47
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Och efter jobbet så tar han tvätten och masserar hennes fötter medans hon går hemma hela dagarna (innan hon var gravid). Hon är extremt lat och ego, och nu när hon är gravid är hon så extremt självgod och nästan lite spydig. Jag har massvis med kollegor som haft problem med att få barn därav 2 som genomgått ivf i 7-8 år. Jobbat heltid har dom gjort och aldrig betett sig som Hanna som tror att hon jobbar för att hon spelar in lite till Instagram. Stackars Kevin. Han kommer nog inte lämna henne för han kommer nog inte kunna hitta någon ny tjej alls.

Håller med. Hennes ödmjukhet verkar ha försvunnit i takt med att hon fått mer uppmärksamhet på insta. Jag tyckte hon verkade mycket trevligare i stork-programmet. Nu är det ofta snäsiga svar och like-fiske...
De är så isolerade så tror heller inte att Keboff kan träffa någon annan. Han kommer ju ha ännu mindre fritid när de får barn och han ska jobba 5-skift, serva lat-Hanna, och ta hand om bebisen alla timmar han är hemma... Kanske har de haft en så bra relation som Hanna beskriver, men jag tror det kan bli tufft under småbarnsåren, särskilt när ingen av dem verkar ha ett "eget liv" utanför tvåsamheten. Jag tror personligen att det är sunt att umgås med vänner och komma iväg på lite egna aktiviteter emellanåt även när man är i ett förhållande. Blir lätt tunnelseende och beroende av varandra annars.
Citera
2023-09-22, 10:50
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Med tanke på hur frekvent Hanna besöker vården så har hon garanterat frikort och skulle kunna gå till psykolog en gång i veckan. Med tanke på hennes situation så hade hon nog prioriterats upp rätt fort. Jag tror helt enkelt hon inte är intresserad och eftersom hon knappt träffar folk utanför IVF-bubblan så förstår hon inte att hennes beteende inte är normalt.
Tror samma.
Det är inte bara en IVF-bubbla heller, utan en övergripande livsbubbla! Hon och Keboff umgås nästan bara med varandra med undantag för någon träff med föräldrar, ser ett besök på Rusta som en utflykt (!), och hänger mest bara hemma framför svenska 90-tals serier/filmer eller fåniga barnprogram. En gång försökte de börja spela tennis (eller badminton?) ihop. De gjorde det kanske 1-2 gånger, sedan orkade ingen eller de blev förkylda, och allt rann ut i sanden trots att Hanna skrev att hon "saknade" aktiviteten så mycket...
Citera
2023-09-22, 10:54
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Tror samma.
Det är inte bara en IVF-bubbla heller, utan en övergripande livsbubbla! Hon och Keboff umgås nästan bara med varandra med undantag för någon träff med föräldrar, ser ett besök på Rusta som en utflykt (!), och hänger mest bara hemma framför svenska 90-tals serier/filmer eller fåniga barnprogram. En gång försökte de börja spela tennis (eller badminton?) ihop. De gjorde det kanske 1-2 gånger, sedan orkade ingen eller de blev förkylda, och allt rann ut i sanden trots att Hanna skrev att hon "saknade" aktiviteten så mycket...

App app, de åker till Ullared ibland faktiskt! Och till lägenheten i Turkiet... Haha någon som minns när Hanna funderade på att skita i IVF:en (Som blev Lara) för att de inte skulle kunna spendera sommaren i Turkiet om hon var gravid? Bisarra prioriteringar, säger väl mycket om hur mycket hon vill ha ett barn egentligen.

Hoppas för Laras skull att hon gillar Hannah Montana!
Citera
2023-09-22, 11:29
Medlem
Citat:
App app, de åker till Ullared ibland faktiskt! Och till lägenheten i Turkiet... Haha någon som minns när Hanna funderade på att skita i IVF:en (Som blev Lara) för att de inte skulle kunna spendera sommaren i Turkiet om hon var gravid? Bisarra prioriteringar, säger väl mycket om hur mycket hon vill ha ett barn egentligen.

Jag minns det och det var nog då jag tappade hoppet om henne helt. HUR kunde hon ens tänka så?!

Sedan tycker jag också att hon är så spydig och dryg och pratar på ett sätt som att hon hela tiden är förmer och dryg liksom. Pallar knapt att ha ljud på när jag ser hennes videos.

Men jag tycker Keboff varit frånvarande ett tag nu...bara jag som lagt märke till det?
Citera
2023-09-22, 12:02
Medlem
dekadentens avatar
Personligen, om en sån här tråd dök upp om min partner på Sveriges största forum och folk påpekade ganska rimliga grejer om hur hen framställer sig i sociala medier, då hade jag nog också varit frånvarande.

Det vi säger behöver ju absolut inte uppfattas som sant från deras sida, tror snarare att de slår bort det med att vi är "troll utan liv" MEN en liten tankeställare hade väl dykt upp hur fan mitt liv uppfattas utifrån iaf.
Citera
2023-09-22, 12:13
Medlem
Citat:

Det där hade jag glömt! Blev verkligen så provocerad av att hon ens tänkte tanken. Var själv mitt i ivf behandling då och skulle liksom kunnat offra armar och ben för att äntligen få bli gravid.

Men det blir väl roligare content (tror hon) i alanya. Problemet är att de gör ju ingenting där heller. Hänger på stranden och äter mat...samma skit som hemma?
Citera
2023-09-22, 12:14
Medlem
Instämmer i allt som har skrivits här... Förstår mig inte heller på deras liv som egentligen inte består av någonting. Undrar genuint vad Ht gör om dagarna, skulle vilja se en livefeed på 24 timmar för att förstå vad hon gör som gör henne så trött hela tiden. Varför har hon aldrig lives eller frågestunder? Det skulle ju iaf öka engagemanget litegrann på hennes sida men hon verkar ju inte bry sig. Skulle så gärna vilja att hon har en frågestund! Har så många frågor jag skulle vilja ställa!

Har f ö tänkt så mycket på deras säng! Varför ser det alltid ut som att en 5-åring bäddad? Fula sängkläder och inget överkast. Hannas sängskills är lika dåliga som hennes matlagning.

En sista tanke kring Fanni - namnet på embryon måste alltid återfinnas som en emoji så att hon kan lägga in den i alla inlägg. Någon mer som tänkt på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in