2023-09-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Ofräsch vet jag inte, hon är ju i badrummet hela tiden och varje story är ju att hon antingen ska duscha eller precis kommit ur duschen. Tycker däremot att hennes hy verkar oren och så ser hon blek och glåmig ut vilket knappast beror på järnbristen utan att hon bara äter skit i största allmänhet.
Båda två ser ohälsosamt glåmiga ut, bleka med mörka ringar under ögonen vilket garanterat beror på dålig kosthållning och mycket stillasittande inomhus.
Att hon ser ofräsch ut beror nog delvis också på all jäkla brun utan sol.
Citera
2023-09-21, 23:05
Medlem
Jag undrar om allt de gör är värt det?
Det gäller iofs alla som blottar sina liv på internet men det är nåt speciellt med dessa ivf influensers som blottar varenda liten millimeter av sig själva, både utsida och insida.

Hur mycket kan de tjäna? Är det så pass mycket att de "skrattar hela vägen till banken", de sitter där om kvällarna och fattar nåt som vi inte fattar och småler mot varann och känner sig nöjda över dagens uppdatering om avföring, bild på nuggets, ett dåligt samarbete om schampo och en bild vid fostrets grav?
Vad kan ex Hanna tjäna i månaden? Kan hon fakturera typ 70 000kr högt räknat?
iom att hon inte fakturerar via eget bolag så försvinner en del till avgifter men får hon kanske utbetalat kanske 40tkr?
Kan det va så?

Noll integritet eller privatliv för typ 40tkr i månaden?
Citera
2023-09-22, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Det gäller iofs alla som blottar sina liv på internet men det är nåt speciellt med dessa ivf influensers som blottar varenda liten millimeter av sig själva, både utsida och insida.

Hur mycket kan de tjäna? Är det så pass mycket att de "skrattar hela vägen till banken", de sitter där om kvällarna och fattar nåt som vi inte fattar och småler mot varann och känner sig nöjda över dagens uppdatering om avföring, bild på nuggets, ett dåligt samarbete om schampo och en bild vid fostrets grav?
iom att hon inte fakturerar via eget bolag så försvinner en del till avgifter men får hon kanske utbetalat kanske 40tkr?
Kan det va så?

Någon här skrev tidigare att hon deklarerade för ca 230 000 förra året, vilket är betydligt lägre än vad medel-svensson tjänar. Det är möjligt att hon har ett bättre år i år iochmed graviditeten, men det är nog inga stora summor vi talar om. Upplever inte att hennes inlägg med samarbeten får särskilt bra respons heller..
Citera
2023-09-22, 06:25
Medlem
Citat:

Kan det va så?

I en frågestund fick hon frågan om deras lgh (nyproduktion hyres) är dyr. Ja sa hon och att hon inte hade haft råd o bo här utan Kevins lön. Tror hon tjänar 5000-10000k i månaden.
Citera
2023-09-22, 06:29
Medlem
Det jag stör mig så oerhört mycket på är:
1. Hur hon beter sig som att hon är den enda som är gravid. Den där ödmjukheten inför hennes följare som till 99% består av andra kämpande barnlösa är helt borta. Det ska BARA pratas graviditet och hon överdriver ju precis allting också.
2. Hur hon bara spenderar kevins lön (han tjänar väl 35k i månaden dvs vanlig Svenssons lön). Hämtmat och shopping hela tiden.
3. Hur Kevin ska börja ta tvätt när han kommer hem från jobbet och att han alltid ska massera och vara henne till lags. Häromdagen la hon upp att han masserar henne och han tittar på sport. Hon har varit hemma och tittar serier hela dagarna som hon själv skriver att hon gör. För fan ha mat färdigt och tvätta kläderna, det är de minsta begärt. Det är snarare kevins fötter du ska massera, stackaren står på hårt betonggolv hela dagarna.
Citera
2023-09-22, 06:33
Medlem
Vad jobbar Kevin med?
Citera
2023-09-22, 07:23
Medlem
dekadentens avatar
Citat:

Kan det va så?

Räknade ut att hon får ut typ lika mycket som man får efter CSN + tilläggslån, lite mer kanske. Ingenting man blir rik på, och inte en summa en normal människa viker ut sitt liv för.

Vad är hennes end game här undrar jag? Sure att hon kan vara hemma medans Lara är liten, men när hon blir större? Ska Hanna sitta hemma och vara #ofrivilligtbarnlös medans barnet går i femman?
Citera
2023-09-22, 07:50
Medlem
Blir väl samma med Hanna som med Carmaliv - en otroligt tråkig insta där hon bölar för att hon skall ”börja” jobba så smått och vara ifrån Elton samtidigt som hon spenderat hela mammaledigheten med att renovera huset och knappt njutit av sonen. Lite samarbeten med matsmart, estrid rakhyvlar, under your skin och twistshake.
Citera
2023-09-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannamittback
Någon här skrev tidigare att hon deklarerade för ca 230 000 förra året, vilket är betydligt lägre än vad medel-svensson tjänar. Det är möjligt att hon har ett bättre år i år iochmed graviditeten, men det är nog inga stora summor vi talar om. Upplever inte att hennes inlägg med samarbeten får särskilt bra respons heller..
Hon kan inte ha högt engagemang iom att större delen av hennes 70k följare är köpta.
Man kan tydligt se det på socialblade.

Jag började följa henne långt innan hon ens hade 30k följare och kommer ihåg hur hon verkade genuint stolt och glad när hon nådde just 30k följare. Vilket nu i efterhand såklart också förmodligen var köpta följare redan då.

Tänker att hon också måste va smått dum i huvudet då de inte är gifta, han betalar allt och antagligen har större ägandedel i bostaden medan hon frilansar helt utan ekonomisk säkerhet. Om kaboff skulle råka bli sjuk eller lämna Hanna, vad ska hon livnära sig på då?
Sånt måste man liksom ta tag i när man blir förälder. Man behöver ha en plan b men hennes plan a har i 7 år bara varit att bli gravid så hon har ju ingen aning om hur verkligheten ser ut på riktigt.
Citera
2023-09-22, 09:00
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Vad jobbar Kevin med?
"Kevin jobbar 5 skift, som ställare på ett plastföretag" har Hanna svarat i en frågestund. Min gissning är att hans grundlön är skräp, men just p.g.a. skiftarbete drar han ändå in okej med pengar. Inte konstigt han är helt slut för det mesta (till skillnad från Hanna som är utmattad efter att ha borstat håret)...
Citera
2023-09-22, 09:13
Medlem
Citat:
Hon kan inte ha högt engagemang iom att större delen av hennes 70k följare är köpta.
Man kan tydligt se det på socialblade.

Jag började följa henne långt innan hon ens hade 30k följare och kommer ihåg hur hon verkade genuint stolt och glad när hon nådde just 30k följare. Vilket nu i efterhand såklart också förmodligen var köpta följare redan då.

Tänker att hon också måste va smått dum i huvudet då de inte är gifta, han betalar allt och antagligen har större ägandedel i bostaden medan hon frilansar helt utan ekonomisk säkerhet. Om kaboff skulle råka bli sjuk eller lämna Hanna, vad ska hon livnära sig på då?
Sånt måste man liksom ta tag i när man blir förälder. Man behöver ha en plan b men hennes plan a har i 7 år bara varit att bli gravid så hon har ju ingen aning om hur verkligheten ser ut på riktigt.

Dom hyr sin lgh. Men hennes överviktsoperation som dom tog delbetalning på (75k) betalar båda på.
Citera
2023-09-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
"Kevin jobbar 5 skift, som ställare på ett plastföretag" har Hanna svarat i en frågestund. Min gissning är att hans grundlön är skräp, men just p.g.a. skiftarbete drar han ändå in okej med pengar. Inte konstigt han är helt slut för det mesta (till skillnad från Hanna som är utmattad efter att ha borstat håret)...

Och efter jobbet så tar han tvätten och masserar hennes fötter medans hon går hemma hela dagarna (innan hon var gravid). Hon är extremt lat och ego, och nu när hon är gravid är hon så extremt självgod och nästan lite spydig. Jag har massvis med kollegor som haft problem med att få barn därav 2 som genomgått ivf i 7-8 år. Jobbat heltid har dom gjort och aldrig betett sig som Hanna som tror att hon jobbar för att hon spelar in lite till Instagram. Stackars Kevin. Han kommer nog inte lämna henne för han kommer nog inte kunna hitta någon ny tjej alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in