Citat:
Ursprungligen postat av
mindiz
Virus och bakterier vet inte skillnad på årstiderna 😉 Men jag svär på att allt hon lovat att lägga upp kommer att skjutas upp desto mer. Dessutom kommer nog K samt HTs mamma sköta allt där hemma för att HT har feber och inte kan ta febernedsättande. De flesta mammor som är hemma med barn medan partnern jobbar tar hand om barn trots att man själv har feber. Självklart ska man vila om det går men min partner jobbade på när jag var sjuk och hade bebis och då fick man göra det bästa av det.
Jag vet att sjukdomar aldrig tar ledigt men under sommaren så går nivån smittade ner pga att så många är utomhus och inte sitter på varandra (som på Ullared).
Men ja! Minns när jag var höggravid och skulle ta mig hem från Norrland via tåg och tre barn (inkl en ettåring) på släptåg, med vinterkräksjuka som slog till lagom vid Gävle (bor i Stockholm). Fick kliva av och spy rakt ut varannan station MEN vi tog oss hem och tillbringade sen ett antal dagar själva då mannen min var och jobbade utomlands.
Efter en sådan resa så är ingenting svårt i livet, kanske precis det Hanna behöver uppleva dvs lite motstånd.
Att livet totalt ställs på paus varje gång Hanna har pms, mens eller en lätt förkylning är faktiskt inte sunt.
Men det är garanterat precis som du säger, att Hanna lovat massa content som hon inte pallar göra färdigt. Precis som vanligt 😍