2024-06-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Det ser ut som potatismos och panerad fisk. Din treåring är kanske ett geni men mina barn hade knappast klarat det

Kallar du brända fiskpinnar för panerad fisk så absolut, jag kallar det just brända fiskpinnar och när vi steker dom brukar min treåring vara med och ta ut ur frysen.

Sen potatismos (oavsett om det är pulver eller riktig) behöver man inte vara ett geni för att laga.

Men, man har ju olika preferenser när det kommer till mat 😍
Citera
2024-06-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Men det är en fin gest ändock, att hon vill belysa att hennes mamma kom hem till dem och lagade mat; vare sig det var en enkel vardagsrätt eller en trerättersmiddag. Jag tolkar det som att maträtten inte var det hon ville belysa utan att hennes mamma hade rått om henne.

Jag tyckte det var fint, men jag är också inte en negativ och kritisk person.

Hahahah! Dagens första genuina skratt, att du alltid bidrar med positiv/icke kritisk anda till denna tråd 😂😂😂

Men, jättefint att Hannas mamma kom och lagade mos med fiskpinnar. Jag hade inte heller klagat. MEN ska man göra content av maten så kanske man ska lyxa till det lite, eller så skriver man bara "haft en så jäkla bajspruttdag så mamma kom över och lagade mat" samt en bild på valfri plastblomma som vanligt.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-06-12 kl. 21:14.
Citera
2024-06-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu är Hanna minsann sjuk också. Kan det vara pga sju timmar på Ullared?
För vart annars skulle hon smittats i Juni 😅
Virus och bakterier vet inte skillnad på årstiderna 😉 Men jag svär på att allt hon lovat att lägga upp kommer att skjutas upp desto mer. Dessutom kommer nog K samt HTs mamma sköta allt där hemma för att HT har feber och inte kan ta febernedsättande. De flesta mammor som är hemma med barn medan partnern jobbar tar hand om barn trots att man själv har feber. Självklart ska man vila om det går men min partner jobbade på när jag var sjuk och hade bebis och då fick man göra det bästa av det.
Citera
2024-06-12, 21:21
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Hahahah! Dagens första genuina skratt, att du alltid bidrar med positiv anda till denna tråd 😂😂😂

Men, jättefint att Hannas mamma kom och lagade mos med fiskpinnar. Jag hade inte heller klagat. MEN ska man göra content av maten så kanske man ska lyxa till det lite, eller så skriver man bara "haft en så jäkla bajspruttdag så mamma kom över och lagade mat" samt en bild på valfri plastblomma som vanligt.

Ja, bättre det än att vara en redig bitter jäkel som verkar ha det som hobby att sitta och följa nobody-influencers för att sedan snacka skit om allt sagda influencers gör. Vi är alla olika. Jag är glad. Du är bitter. It's all good.

Fast maten var ju inte huvudsyftet, iaf inte som jag tolkar det, utan att hennes mamma lagade den. Då spelar det väl ingen roll vad som serverades eller hur det ser ut. Contentet var ju inte maten utan handlingen.

Jag tycker det är så gulligt att H valde att belysa att hennes mamma rådde om henne, trots att det var en maträtt som ditt geni till 3åring kan laga själv (vilket är bullshit).
Citera
2024-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Nu är Hanna minsann sjuk också. Kan det vara pga sju timmar på Ullared?
För vart annars skulle hon smittats i Juni 😅
Då har hon en anledning till att inte redigera någon haul från ullared och vi kan lägga till den på listan över inlägg som inte kommer komma upp
Citera
2024-06-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Virus och bakterier vet inte skillnad på årstiderna 😉 Men jag svär på att allt hon lovat att lägga upp kommer att skjutas upp desto mer. Dessutom kommer nog K samt HTs mamma sköta allt där hemma för att HT har feber och inte kan ta febernedsättande. De flesta mammor som är hemma med barn medan partnern jobbar tar hand om barn trots att man själv har feber. Självklart ska man vila om det går men min partner jobbade på när jag var sjuk och hade bebis och då fick man göra det bästa av det.

Jag vet att sjukdomar aldrig tar ledigt men under sommaren så går nivån smittade ner pga att så många är utomhus och inte sitter på varandra (som på Ullared).

Men ja! Minns när jag var höggravid och skulle ta mig hem från Norrland via tåg och tre barn (inkl en ettåring) på släptåg, med vinterkräksjuka som slog till lagom vid Gävle (bor i Stockholm). Fick kliva av och spy rakt ut varannan station MEN vi tog oss hem och tillbringade sen ett antal dagar själva då mannen min var och jobbade utomlands.

Efter en sådan resa så är ingenting svårt i livet, kanske precis det Hanna behöver uppleva dvs lite motstånd.

Att livet totalt ställs på paus varje gång Hanna har pms, mens eller en lätt förkylning är faktiskt inte sunt.

Men det är garanterat precis som du säger, att Hanna lovat massa content som hon inte pallar göra färdigt. Precis som vanligt 😍
Citera
2024-06-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Då har hon en anledning till att inte redigera någon haul från ullared och vi kan lägga till den på listan över inlägg som inte kommer komma upp

Ja precis. Blev väl för jobbigt att redigera Ullareds-haulen eller del två på hennes livshistoria.

Förstår inte varför hon inte bara struntar i att lova saker som aldrig blir av. Hon måste ju förstå att följarraset beror på något hon själv gör.
Citera
2024-06-12, 21:45
Medlem
Skräll att H har feber så ingen video kommer som vanligt. Lovar det är en urusel lögn för att inte "jobba".
Citera
2024-06-12, 21:47
Medlem
Fanni är aktiv på hennes ig. Hon följer fler och börjar successivt öka sina följare radie. Snart borde väl någon veta något?
Citera
2024-06-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Fanni är aktiv på hennes ig. Hon följer fler och börjar successivt öka sina följare radie. Snart borde väl någon veta något?

Jag ser ingen skillnad på hennes OG konto, där minskas fortfarande följare och har inte sett henne följa fler.

Tänker du på 156 kontot?
Citera
2024-06-12, 22:43
Medlem
Citat:
Jag vet att sjukdomar aldrig tar ledigt men under sommaren så går nivån smittade ner pga att så många är utomhus och inte sitter på varandra (som på Ullared).

Men ja! Minns när jag var höggravid och skulle ta mig hem från Norrland via tåg och tre barn (inkl en ettåring) på släptåg, med vinterkräksjuka som slog till lagom vid Gävle (bor i Stockholm). Fick kliva av och spy rakt ut varannan station MEN vi tog oss hem och tillbringade sen ett antal dagar själva då mannen min var och jobbade utomlands.

Efter en sådan resa så är ingenting svårt i livet, kanske precis det Hanna behöver uppleva dvs lite motstånd.

Att livet totalt ställs på paus varje gång Hanna har pms, mens eller en lätt förkylning är faktiskt inte sunt.

Men det är garanterat precis som du säger, att Hanna lovat massa content som hon inte pallar göra färdigt. Precis som vanligt 😍
Fy fan vilken pärs 🙈 Lär komma en bild på när K sitter med L och så står det ”jag mår piss” eller något liknande
Citera
2024-06-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Gött att bli bjuden på middag! Brända fiskpinnar med pulvermos(?). Det orkar man väl göra själv trots en natt med dålig sömn? Hur mycket (lite….) stimulans har då inte L fått idag?
Nu vet man var H har fått sin matlagningskunskap ifrån 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in