Man måste förstå att sossarna lämnade Sverige brinnande, de misshandlade sverige i en högkonjuktur.
De måste släcka brasan först, innan man kan bygga nytt.
Fattar folk är besvikna, men alternativet är mardröm.
Om sossarna hade fortsatt styra nu, och skulle lyssna på MP och V i denna kris, samt sina kärnväljare i förorterna, så hade saker och ting slutat i total katastrof.
Men jag vet själv, jag tjänar ca 75k i månaden, jobbar hårt. Jag har börjat fundera på att jobba mindre, så jag har mer tid för familj och tjäna runt 50k, då jag har börjat värdera ledig tid mer än pengar.
hade inte tänkt på samma sätt om skatten inte var 50% per krona över 51k
Man måste förstå att sossarna lämnade Sverige brinnande, de misshandlade sverige i en högkonjuktur.
Om sossarna hade fortsatt styra nu, och skulle lyssna på MP och V i denna kris, samt sina kärnväljare i förorterna, så hade saker och ting slutat i total katastrof.
Men jag vet själv, jag tjänar ca 75k i månaden, jobbar hårt. Jag har börjat fundera på att jobba mindre, så jag har mer tid för familj och tjäna runt 50k, då jag har börjat värdera ledig tid mer än pengar.
Staten har överskott och låg skuldsättning, skatterna måste sänkas.
Hur kan du få det till en höjning???
Det är väl att indexeringen inte genomförs?
Alltså samma skatt fortfarande, eller tänker jag fel?
Hade man höjt den hade väl inbetalt belopp blivit större än vad det är idag.
Det blir i praktiken en höjning av inkomstskatten för de som 2023 tjänar ca 51.500:- per månad och 2024 får en löneförhöjning på t ex 2.000:- då de tvingas betala statlig skatt med 20% av summan över brytpunkten.
Klokt - förutsatt att pengarna går i statsbidrag till kommuner och regioner, så att de slipper höja kommun- och regionskatten, vilket skulle drabba alla.
Slipper höja ?????
Det är väl istället massiva sänkningar av skatter och avgifter till just dessa offentliga aktörer som skall till om landet skall kunna komma på fötter igen.
De styrde på moderat budget och högern hade majoritet i riksdagen. Vi har haft blått styre i praktiken sedan 2010, så fattar inte varför någon trodde på annorlunda politik nu?
Regeringen vill inte elda på inflationsbrasan genom att ens ge oss samma inköpskraft som idag. Vi ska bli fattigare. Där rök förtroendet för de här stolpskotten till regering.
Huruvida man kan säga att du blir ”fattigare” är väl nästan en semantisk fråga, men du går alltså miste om 250 kronor i månaden, om du tjänar mer än 51000 i månaden. Inte direkt en katastrofal situation, men visst är det tråkigt att den svenska linjen, att arbete inte ska löna sig, fortsätter.
Jag förstår dock regeringen delvis, vi är på väg in i en lågkonjunktur och det kommer att kosta. Själv hade jag hellre sett ett starkare fokus på samhällets kostnader - framförallt bidragsfusk, men även bistånd. Hårdare krav gällande identitetskontroll på folk med samordningsnummer, bidragstagare samt krav på att samtliga bidragstagare ska vistas permanent i landet. Eliminering av bidrag till samtliga religiösa organisationer vore också ett bra drag. Med mera, med mera.
Men naturligtvis skulle detta ses som att ta från de fattiga (bidragstagare) och ge till de ”rika” (löntagare över medianlön), vilket bara är en vänsterpolitisk förvrängning syftande till att avleda uppmärksamheten från hur staten borde se på sitt fördelningspolitiska ansvar.
Att inte ta pengar från de som arbetar för att ge mer pengar än absolut nödvändigt till de som inte gör det, och att inte ge några pengar alls åt de som inte bör få några.
Huruvida man kan säga att du blir ”fattigare” är väl nästan en semantisk fråga, men du går alltså miste om 250 kronor i månaden, om du tjänar mer än 51000 i månaden. Inte direkt en katastrofal situation, men visst är det tråkigt att den svenska linjen, att arbete inte ska löna sig, fortsätter.
Jag förstår dock regeringen delvis, vi är på väg in i en lågkonjunktur och det kommer att kosta. Själv hade jag hellre sett ett starkare fokus på samhällets kostnader - framförallt bidragsfusk, men även bistånd. Hårdare krav gällande identitetskontroll på folk med samordningsnummer, bidragstagare samt krav på att samtliga bidragstagare ska vistas permanent i landet. Eliminering av bidrag till samtliga religiösa organisationer vore också ett bra drag. Med mera, med mera.
Men naturligtvis skulle detta ses som att ta från de fattiga (bidragstagare) och ge till de ”rika” (löntagare över medianlön), vilket bara är en vänsterpolitisk förvrängning syftande till att avleda uppmärksamheten från hur staten borde se på sitt fördelningspolitiska ansvar.
Att inte ta pengar från de som arbetar för att ge mer pengar än absolut nödvändigt till de som inte gör det, och att inte ge några pengar alls åt de som inte bör få några.
Så är det naturligtvis, men om jag inte minns fel talades det om en rekordhöjning av skiktgränsen på 6.000 kr. Det är i så fall en utebliven skatteminskning på 1.200 kr som de övre medelinkomsttagarna får se glida i väg till andra saker. Visst, det drabbar ingen fattig men det är ett stort avsteg från de principer som gällt ett bra tag nu, och rent ut sagt vänsterpolitik.
De styrde på moderat budget och högern hade majoritet i riksdagen. Vi har haft blått styre i praktiken sedan 2010, så fattar inte varför någon trodde på annorlunda politik nu?
Alliansen fick väl makten 2006?
SD kom in 2010 och satte sig direkt i Moderaternas knä såklart.
Men mycket bra påpekat, blåa/blåbruna budgetar och blå/blåbrun majoritet i riksdagen sedan 2006.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!