Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Du får läsa ordentligt. Det är den sammantagna välfärden jag syftar på. En vanlig sjuksköterska har 70000 sek i lön i Danmark. Pensionerna är bättre. Skolan är bättre. Mindre brott. Renare. En börs som går bra. Sverige sjunker som en sten.
Se på svenskarna. Pensionerna är näst sämst i hela Europa idag. Nu går det heller inte jobba för att tjäna pengar längre. All välfärd dyker. Mord o knivhugg vareviga dag. Upplopp och etrianska inbördeskrig.
Svensken står med öppen mun och tittar. Nä stanna här du, för du är verkligen ingen brain drain
Jag håller i stort sett med dig i allt. Det går inte jobba i Sverige längre för det går liksom inte ihop. Lönen är för liten och skatten och övriga utgifter för höga.
Därför jag stack delvis..samt att man jobbar som ett as med övertid för kunna få bra löner. Samt man trodde man skulle få en bra pension

Men inget av det hände. Utan istället höjer staten pensionsåldern och du får ändå mindre att leva för men sämre sjukvård .
Allt är faktiskt sämre i Sverige det håller jag med dig om
Men vart har du fått att generellt sett tjänar en ssk i Danmark 70 tusen kr??
Har du någon källa till det? Jag vet de tjänar bättre dör men inte så mycket högre.