2023-09-02, 07:33
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det kan också vara ett sätt att ömsa skin. Plocka bort program som löpt i evigheter till förmån för något nytt. Ärligt talat så tror jag att kanalen på sikt kan må bra av att profilera sig mot andra målgrupper än det sedvanliga kladdiga innehållet som hyllas till skyarna av boomers och barnfamiljer. Sen hör det till saken att jag i regel aldrig tittar fyran. Maken till skitkanal finns nog inte och en stor anledning är de programmen som nu är påväg bort.

Utan att ha några fakta så skulle jag gissa på att idol/let's dance/talangs publik blivit för gammal. När man säljer tv-reklam så betalar annonsörerna mest för 18-49 år. Blir siffrorna för låga i 18-49 så lönar det sig inte med en dyr produktion som tex. Idol.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
100% av all traditionell TV kommer vara borta inom 10-20 år, finns knappt folk som kollar på det nu.

Det tror jag inte. Tänk på att Rix FM och Mix Megapol fortfarande finns kvar. Några av de stora svenska kanalerna kommer finnas kvar långt framöver.
Citera
2023-09-02, 07:38
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
För två dagar sedan kom besked om att Let’s Dance ”pausas” (d.v.s. troligen läggs ner)

https://www.expressen.se/noje/tv4-in...av-lets-dance/

Idag besked om att Talang går samma öde till mötes

https://www.expressen.se/noje/tv4-ta...gen-ny-sasong/

Även för Idol där en ny säsong nyss har startats är det troligt att det är den sista. Dessutom har ju Fyran nyligen meddelat att 100 anställda skall få foten i ett besparingsprogram

https://www.tv4.se/artikel/sqEKtD1xC...er-bort-pa-tv4

Strategin att svälta sig igenom sin kris känns mycket tveksam. Man undrar ju vad Fyran nu skall fylla sina fredag och lördagskvällar med. De har nu visserligen köpt över Bäst i test från SVT men i övrigt ekar det mycket tomt. Såväl ”Så mycket bättre” som ”Fångarna på fortet” som brukar gå på dessa tider känns ju också som att de går på övertid minst sagt.

Vilka panikåtgärder kommer Fyran att vidta nu?

Festen är slut för Tv4, vad blir kvar, nyhetsmorgon, nyheterna och väderflickorna
Citera
2023-09-02, 07:49
Medlem
Musikopps avatar
TV4 sänder exakt det som i genomsnitt efterfrågas. De behöver nämligen tittarsiffror för att få in reklamintäkter. För varje person som avskyr utbudet hos TV4 finns det en eller två som gillar det. Den saken är faktiskt lite skrämmande.
Citera
2023-09-02, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
TV4 sänder exakt det som i genomsnitt efterfrågas. De behöver nämligen tittarsiffror för att få in reklamintäkter. För varje person som avskyr utbudet hos TV4 finns det en eller två som gillar det. Den saken är faktiskt lite skrämmande.

Skitsnack. Dom följer en agenda som deras ägare för. Eller snarare deras ägare i skuggorna. Det är därför ingen kollar på deras skräp längre. Säkert någon olikark-klans narrativ och plan. Och vi folket kan inte säga emot (TRODDE DOM )FEL, när de sprider skräp till våra förståndshandikappade lite frånvarande fränder. Eftersom vi inte äger deras kanaler.

Så mycket bättre med folkägt med SR. Eller Indie/Alt-media.
Senast redigerad av Nordsj 2023-09-02 kl. 08:01.
Citera
2023-09-02, 08:07
Medlem
kevinhoflands avatar
Satsa på live TV som måste ses live. Som sport. Vad mer?
Citera
2023-09-02, 08:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
En artikel som är relevant för ämnet.
Profiler skrotas i Nyhetsmorgon.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rpaketet-i-tv4

Jag vet förstås inte, men jag har otroligt svårt att tro att alla i hela Sverige går runt och är oroliga och bekymrade över det. Vilken värld lever Jenny i?

Jenny lever i medias och journalisternas värld. En annan galax än den vi andra befinner oss i.
Citera
2023-09-02, 08:22
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det kan också vara ett sätt att ömsa skin. Plocka bort program som löpt i evigheter till förmån för något nytt. Ärligt talat så tror jag att kanalen på sikt kan må bra av att profilera sig mot andra målgrupper än det sedvanliga kladdiga innehållet som hyllas till skyarna av boomers och barnfamiljer. Sen hör det till saken att jag i regel aldrig tittar fyran. Maken till skitkanal finns nog inte och en stor anledning är de programmen som nu är påväg bort.

Kan TV4 bli den första svenska kanal som sänder exklusivt i metaverse? Annars känns det ju dumt att steka sin app på det vis som nu sker. Exempelvis så stöds inte längre min åtta år unga Samsung, och inte fan tänker jag köpa ny TV bara för att få tillgång till 4:ans generösa utbud av ”romantiska mysterier”.

Citera
2023-09-02, 08:24
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Satsa på live TV som måste ses live. Som sport. Vad mer?

Opera, teater, konserter och tjejernas omklädningsrum?
Citera
2023-09-02, 08:49
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Skitsnack. Dom följer en agenda som deras ägare för. Eller snarare deras ägare i skuggorna. Det är därför ingen kollar på deras skräp längre. Säkert någon olikark-klans narrativ och plan. Och vi folket kan inte säga emot (TRODDE DOM )FEL, när de sprider skräp till våra förståndshandikappade lite frånvarande fränder. Eftersom vi inte äger deras kanaler.

Så mycket bättre med folkägt med SR. Eller Indie/Alt-media.

Att de följer en agenda kan jag ge dig rätt i, men den agendan är samma som t ex Netflix och Disney följer: woke & pk. Det där med oligarker och klaner kan du lägga ner, det får dig bara att framstå som en konspirationsteoretiker och sänker ditt värde.

Däremot är min poäng att TV4 inte är publikt finansierat utan alltså MÅSTE sända material som efterfrågas. Så sanningen är att medan du hatar allt vad TV4 heter så har du minst två grannar som aldrig missar ett avsnitt av Fångarna på fortet, Lotta på Liseberg och Idol.
Citera
2023-09-02, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Att de följer en agenda kan jag ge dig rätt i, men den agendan är samma som t ex Netflix och Disney följer: woke & pk. Det där med oligarker och klaner kan du lägga ner, det får dig bara att framstå som en konspirationsteoretiker och sänker ditt värde.

Däremot är min poäng att TV4 inte är publikt finansierat utan alltså MÅSTE sända material som efterfrågas. Så sanningen är att medan du hatar allt vad TV4 heter så har du minst två grannar som aldrig missar ett avsnitt av Fångarna på fortet, Lotta på Liseberg och Idol.

Nej. Människor är radikala varelser. om så krävs. Dom försöker lugna ursinnet i det svenska folket genom propaganda. Så fort nån säger nåt utanför boxen, så blir det fördömt av msm, Emedan det svenska folket hyllar det. Klassiskt PK - dom följer sitt internationella media-narrativ från grupper i USA och lyssnar inte på svenska publiken. Och eftersom dom är reklam-finansierat så sätter även oligarkerna press på dom där, genom hot om bojkott, om nåt går emot de globalistiska oligarkernas reklambolag. Typisk oligarki är TV4.
Senast redigerad av Nordsj 2023-09-02 kl. 09:01.
Citera
2023-09-02, 09:26
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Nej. Människor är radikala varelser. om så krävs. Dom försöker lugna ursinnet i det svenska folket genom propaganda. Så fort nån säger nåt utanför boxen, så blir det fördömt av msm, Emedan det svenska folket hyllar det. Klassiskt PK - dom följer sitt internationella media-narrativ från grupper i USA och lyssnar inte på svenska publiken. Och eftersom dom är reklam-finansierat så sätter även oligarkerna press på dom där, genom hot om bojkott, om nåt går emot de globalistiska oligarkernas reklambolag. Typisk oligarki är TV4.
Delvis enig, även om jag inte sett bevis för oligarkers utpressning. TV4 går strikt efter pengarna. Pengarna är det enda som räknas. Att de agerar som du beskriver ovan beror främst på att landet Sverige är stöpt i S form. Den präglar allt. Följ S doktriner och du kan ohotat trycka ner samt hjärntvätta folket OCH tjäna pengar på det.
Citera
2023-09-02, 09:48
Medlem
Dom behöver göra något radikalt.
Deras utbud är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in