2023-09-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tv4 är reklamfinansierad.

Precis har reklamen minskat eller ökat de senaste åren?
Citera
2023-09-01, 19:32
Medlem
CyberIngmars avatar
Det säger inte så mycket när det är värdelösa program som läggs ner. Finns ingen D-kändis eller Wahlgren kvar för Lets Dance. Har det inte sista säsongerna varit släkt till d-kändisar som tagits med? Talang handlar inte om talang. Jämför svenska Talang med brittiska och amerikanska AGT/BGT. Kan någon svensk finalist jämföras med amerikansk/brittisk finalist?

Sen är det ingen förutom äldre och barnfamiljer som ser på vanlig tv. Barn och unga är på tiktok och Youtube alternativt streamas det. Unga vuxna och vuxna streamar.
Citera
2023-09-01, 19:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag hade gärna sett att de sände äldre program såsom "Jakten på den röda rubinen", "Zesam" (med nya lotter) och äldre versioner av "Fångarna på fortet".

För övrigt har TV4 gått ned sig rejält.
Samma PK-människor i vartannat program, programledare som blir politiska, PK i själva programmen, etc. Lägg därtill en massa reklam. Detta tröttnar folk på, tror jag.
Citera
2023-09-01, 19:41
Medlem
KlappMungons avatar
TV4 kommer bli kvar tills man löst frågan om slutförvaring av Steffo Törnquist.
Citera
2023-09-01, 19:49
Medlem
fejsetnr1s avatar
Dom kunde ju börjat med renes brygga sicket skit program...vem fan tittar på sån skit??....
Citera
2023-09-01, 20:00
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad härligt, då kan de ju sända nyhetsmorgon ena halvan av dagen och sen efter fem andra halvan.
+1

....och på kvällen blir det en extralångt trav- och galoppanalys sponsrat som vanligt av ATG (det är äkta lågkonjuktur när reklam består av låne- och spelfirmor främst).

Programmet jag är mest oroligt för är Kalla fakta då de några gånger per år visat Statsfelevisionen hur ett skop om korruption eller annat skumt i samhället skall grävas fram.
Citera
2023-09-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Precis har reklamen minskat eller ökat de senaste åren?

Minskat drastiskt.
Citera
2023-09-01, 20:08
Medlem
Kalle81s avatar
Sporten är neddragen

Bonde åker fru ryker, likaså farmen
Citera
2023-09-01, 20:08
Medlem
Jag tror de kommer börja med fler 30minuters-program, som robinson eller farmen.

Dessa formaten passar nutisen. Dessutom blir de mer lönsamma då de sänder 4h av samma program i veckan.
Citera
2023-09-01, 20:09
Medlem
..Häromdagen gick Soros ut med att han kapar 50% av finansieringen till sina "filantropiska" projekt.

Vänsterblivna medier sparkar personal till höger och vänster nu..

Så kan det gå, lycka till i verkliga världen.
Citera
2023-09-01, 20:10
Det är väl mest Cmore och sporten dom förlorar en jävla massa på? Dom la ett för högt bud.
Citera
2023-09-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Minskat drastiskt.

Nja det tror jag inte möjligt priset! Men omöjligt antalet!

Men antar att du har underlag på det? Återkom gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in